Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver någon är prata med..

Fick precis veta att jag blir bostadslös vid månadsskiftet. Har inget annat boende på gång.
Vill/kan Inte bo hos exet. Vill inte bo med nya killen (blir väldigt trångt och vi är för färska tillsammans..) men lär flytta dit så länge ändå.

Mår skit. Känner mig ovälkommen och som om jag inkräktar på andra.
Vet inte vad jag ska göra.

Min familj bor långt bort och är inte särskilt hjälpsamma i frågan.. Fick en stark impuls att försöka köra ihjäl mig (haft såna tankar förr men lyckats hindra det) och den här gången känner jag inget som stoppar det. Vet ett ställe där jag kan köra av utan att skada andra och har jag bara tillräckligt hög fart går det snabbt. Det ordnar sig för djuren, det har jag sett till. Bilen är gammal och skruttig, ingen kommer sakna den. Kanske kommer jag bli saknad men det går över. Då slipper jag tänka mer..

Hade precis gjort en eftersändning på posten, går det avbeställa? Annars har jag 450 anledningar till att lägga näsan i vädret..
Jag har inga pengar, inget boende, ingen att prata med som förstår.. Vet inte vad jag ska göra längre.

Hjälp.

Fick precis veta att jag blir bostadslös vid månadsskiftet. Har inget annat boende på gång.
Vill/kan Inte bo hos exet. Vill inte bo med nya killen (blir väldigt trångt och vi är för färska tillsammans..) men lär flytta dit så länge ändå.

Min familj bor långt bort och är inte särskilt hjälpsamma i frågan.. Fick en stark impuls att försöka köra ihjäl mig (haft såna tankar förr men lyckats hindra det) och den här gången känner jag inget som stoppar det. Vet ett ställe där jag kan köra av utan att skada andra och har jag bara tillräckligt hög fart går det snabbt. Det ordnar sig för djuren, det har jag sett till. Bilen är gammal och skruttig, ingen kommer sakna den. Kanske kommer jag bli saknad men det går över. Då slipper jag tänka mer..

Hade precis gjort en eftersändning på posten, går det avbeställa? Annars har jag 450 anledningar till att lägga näsan i vädret..
Jag har inga pengar, inget boende, ingen att prata med som förstår.. Vet inte vad jag ska göra längre.

Hjälp.

Okej, lugn i stormen. Det är tråkigt att du förlorar din bostad men vad jag förstår så kan du så länge bo hos din nya pojkvän. Det är bra för då har du möjlighet att leta. Börja då fundera på vilka kanaler du kan leta i, vad som är ett måste på det nya boendet och vad det får kosta.
Blocket och liknande är självklart att hålla koll på. Kanske finns det lokala grupper på Facebook? Ring alla hyresvärdar du hittar och fråga. Sätt upp lappar i mataffärerna. Varje gång du pratar med någon så nämner du att du letar bostad.
Börja där och jobba dig sedan vidare.

Hjälp.
Men buke finns här!

Du vill inte leva men har en partner? Involvera honom.
Involvera oss på buke. Prata med oss - vi brukar förstå!!

Känslan av att vara ovälkommen - varifrån kommer den? Finns den inne i dig eller har någon sagt något sånt ?

Det finns knappt en enda människa på den här jorden som inte skulle vara saknad om den försvann. Du behövs.

Håll i. Håll ut.

Hjälp.

Ta ett problem i taget. Försöker man lösa allt på en gång får man lätt panik. Har man panik får man lätt skygglappar och missar lösningar.

Okej, lugn i stormen. Det är tråkigt att du förlorar din bostad men vad jag förstår så kan du så länge bo hos din nya pojkvän. Det är bra för då har du möjlighet att leta. Börja då fundera på vilka kanaler du kan leta i, vad som är ett måste på det nya boendet och vad det får kosta.
Blocket och liknande är självklart att hålla koll på. Kanske finns det lokala grupper på Facebook? Ring alla hyresvärdar du hittar och fråga. Sätt upp lappar i mataffärerna. Varje gång du pratar med någon så nämner du att du letar bostad.
Börja där och jobba dig sedan vidare.

Det har jag gjort senaste två månaderna utan resultat. Och nu har jag verkligen panik. Jag vill inte bo ihop med honom i en liten etta, just för att jag vet att det kommer ta tid och jag behöver mycket utrymme. Dessutom är förhållandet väldigt nytt..
Kommer flytta in där förmodligen redan i veckan. Men det känns väldigt konstigt att ha kvar hästarna här. Vet inte om jag vill det ärligt talat. Jag vet inte vad jag vill.

Har räknat på boende högt och lågt, kollat både hyres- och bostadsrätter, bett alla jag känner (typ tre pers) att hålla utkik. Inget napp. Jag har tre veckor på mig. Tre veckor. Lycka till att få tag i något på tre veckor.. Får väl bo i bilen då..

Ta ett problem i taget. Försöker man lösa allt på en gång får man lätt panik. Har man panik får man lätt skygglappar och missar lösningar.

Det är bara ett problem: ingen bostad.

Men buke finns här!

Du vill inte leva men har en partner? Involvera honom.
Involvera oss på buke. Prata med oss - vi brukar förstå!!

Känslan av att vara ovälkommen - varifrån kommer den? Finns den inne i dig eller har någon sagt något sånt ?

Det finns knappt en enda människa på den här jorden som inte skulle vara saknad om den försvann. Du behövs.

Håll i. Håll ut.

Jag mår dåligt sen innan, bipolär som inte medicinerat (precis börjat igen med ny medicin)
Klart jag skulle vara saknad, men saknad går över. Livet fortsätter. Jag har bara ingen lust att vara med längre.

Ovälkommen, jag vet att damen i huset tycker det är jobbigt att jag bor här. Jag vet att hon fått för sig att jag vill "ta över" hennes pojkvän och gården. Vilket jag har sagt att jag inte vill. Jag vet att gårdsägaren gillar mig, så det kom väldigt oväntat det här. Visste att det skulle bo andra här någon vecka i sommar men trodde jag skulle få bo kvar ändå (bara flytta ut de veckorna), men så var det ju inte.

Sitter här och gråter. Får försöka rycka upp mig, ska ut och klippa häst stallägarens häst strax och vill inte att de ska se hur ledsen jag blev.. Vill inte behöva förklara igen..

Slösöndag med minsta möjliga nytta här idag, lyckades fixa disken men tror inte jag kan komma på att något annat vettigt blivit gjort , antingen har nivån varit megaseg eller så har jag kort minne :o

Alldeles, alldeles för dyr. Har ungeför 3500 att lägga på hyra, och då får jag leva på småsten resten av månaden. Jobbar bara 70 %, timvikarie så ibland ännu mindre.
Vad jobbar du med? Nåt du kan göra på annan ort?
Jag bor 5 mil norr om Stockholm, på landet. Här finns en tom lägenhet ovanpå ett stall i närheten. Ägaren ger låg hyra mot stallhjälp.
Om du bara vill prata får du gärna skicka ett pm så får du mitt nummer. Jag är rätt snäll och trevlig att prata med:)

Det är bara ett problem: ingen bostad.

Jag mår dåligt sen innan, bipolär som inte medicinerat (precis börjat igen med ny medicin)
Klart jag skulle vara saknad, men saknad går över. Livet fortsätter. Jag har bara ingen lust att vara med längre.

Ovälkommen, jag vet att damen i huset tycker det är jobbigt att jag bor här. Jag vet att hon fått för sig att jag vill "ta över" hennes pojkvän och gården. Vilket jag har sagt att jag inte vill. Jag vet att gårdsägaren gillar mig, så det kom väldigt oväntat det här. Visste att det skulle bo andra här någon vecka i sommar men trodde jag skulle få bo kvar ändå (bara flytta ut de veckorna), men så var det ju inte.

Sitter här och gråter. Får försöka rycka upp mig, ska ut och klippa häst stallägarens häst strax och vill inte att de ska se hur ledsen jag blev.. Vill inte behöva förklara igen..

:heart kram :heart

Alldeles, alldeles för dyr. Har ungeför 3500 att lägga på hyra, och då får jag leva på småsten resten av månaden. Jobbar bara 70 %, timvikarie så ibland ännu mindre.
http://www.blocket.se/skaraborg/Rum_uthyres_under_sommaren_66790826.htm?ca=17&w=2&direct=1 Skövde
Över sommaren bara, men billigt och lite andrum att leta vidare?
Jönköping http://www.blocket.se/jonkoping/Rum_pa_Bymarken_66534757.htm?ca=17&w=2&direct=1
Skövde igen http://www.blocket.se/skaraborg/Rum_uthyres_under_sommaren_66000279.htm?ca=17&w=2&direct=1

13179086_10154201009589066_6798082238392927537_n.jpg

Min lilla Harry är inte så rädd av sig. Tur att hästarna är snälla :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
658
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 685
Senast: Mia_R
·
Svar
2 001
· Visningar
98 931
Senast: pepp