Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis i efterskott @tanten :)

Är lite besviken på min mans pappa m familj, å min mans vägnar. Det är som min man inte finns och inget betyder för hans pappa. Är bara pappans yngre son som räknas. Sen makens farmor dog har de minimalt med kontakt. Maken har valt att hålla kontakten pga sin lillebror. Pappans fru är trevlig också, men det är för mig så obegripligt hur pappan beter sig. Han var verkligen ingen mönsterpappa när maken var ung, även om han (på sina föräldrars krav) såg till att få vårdnaden när makens mamma mådde väldigt dåligt när maken var i tidiga tonår. Men sen sket han väl i honom rätt mkt.
Maken försökte att de skulle träffas när pappan skulle ner till vår närmaste stad för lillebror skulle spela match där. Men när maken ringde kvällen innan orkade han inte åka. Men hade inte sagt något, utan maken trodde de skulle ses. Är cäl vanligt hyfs att man meddelar ändrade planer? Totalt obegripligt. Maken blev lite ledsen, även om han inteblev förvånad.. Hur kan man vara så exkluderande mot sitt eget barn? Och allt som blev fel när maken var ung är makens fel, att föräldrarna hade ansvar är honom totalt främmande. Pappan hade väl fullt upp med sitt eget festande på den tiden...
Nåja, över till dagens aktiviteter!

Då ska vi se om vårdcentralen ringer upp! Många ärenden dit idag..
Först vill jag ha en uppföljning på mina höfter, hur går vi vidare med dem? Inte hört något mer sen röntgen, och ont har jag ju fortfarande trots att jag i princip levt på alvedon och naproxen i ett par veckor.
Sen vill jag ha en tid hos psykolog. Ännu mer mediciner! :up: Snart kan jag nästan kallas apotek.

Och sen behöver jag nog kolla upp handen. Hände en liten olycka igår när jag bytte däck på hästtransporten. Domkraften kollapsade precis när jag stuckit in handen för att lyfta bort däcket och klämde fast högerhanden mellan däck och stänkskärm. Först var det rätt lugnt, gjorde ont så klart men inte så farligt. Åkte på träning och red en timme. Efter passet kändes handen väldigt stel och svullen. Hem och la is på, men i morse var den lika tjock igen. Kan inte hålla i kaffekoppen ordentligt, ingen styrka i greppet, och så kan vi ju inte ha det! Kanske lika bra att pipa in till vårdcentralen i byn och be dem kolla på det.. Om inte annat kanske jag kan få lite mer värktabletter ;) Lindat om med en gammal strumpbyxa nu, känns lite bättre!

Knatar runt på jobbet med migrän, fryser och svettas om vartannat och mår så illa så jag nästan kräks.

såg kul annons på blocket: Sorkproblem 299 kr

Alltid velat bättra på mina sorkproblem i trädgården lite! Och 299 för problem, vilket kap!
Har ingen aning om vad de egentligen säljer, det är nånting mot sorkproblem men på bilden är ett bara en salix-pinne och texten ger ingen information.. Jag gillar välskrivna och upplysande annonser!

såg kul annons på blocket: Sorkproblem 299 kr

Alltid velat bättra på mina sorkproblem i trädgården lite! Och 299 för problem, vilket kap!
Har ingen aning om vad de egentligen säljer, det är nånting mot sorkproblem men på bilden är ett bara en salix-pinne och texten ger ingen information.. Jag gillar välskrivna och upplysande annonser!

:rofl:

Sorkproblemen här löser Missia :D

Hoppsan.
Man ska visst inte hälla upp ett stort glas rödvin för att fira dagen. I alla fall inte om man gör det på fastande mage.

Je e fyll....

Gonatt.
Vissa saker lär man sig aldrig :D
Grattis i efterskott! :banana:

Sitter på vc och hoppas, HOPPAS, de vill hjälpa mig med axeln som knakar, sprakar och gör så ont så jag mår illa.
Men skelettskador är ju läkt, ortopeden tog bort alla restriktioner rakt av och vägrar göra mer.
Komma mjukdelar som varit skadade i över 5 år innan olyckan var de visst inte intresserade av.
(såpass ointresserade att de även sagt till f-bolaget att det inte är någon fara med den = jag får inte ut ett öre)

Bwah.

Och ja, jag ska ta det lugnt idag.

Sitter på jobbet och surar lite. Stressig jobb situation samtidigt som det inte är så mycket att göra, jag går i väntans tider för att se hur det blir. Dessutom missade jag rean på en hårddisk jag vill ha, och den finns på Elgiganten men inte på den i Bollnäs. Jag undrar om man ringa och fråga om man kan beställa och hämta upp i butiken.

Dessutom trött pga att jag och Nikita utkämpar ett ställningskrig vilket resulterat i en katt som skriker, buffar, slickar och gnager på mig mitt i natten i hopp att jag ska ge henne torrisar. :meh:

Ljuvligt vårväder och jag vill inte vara här! :D

Jaha, nu fick jag ringa min sjuka naprapat och ändra tid. Visserligen bra med lite jobb men jag behöver få lite misshandel, jag tror jag har en begynnande ischias på ena sidan :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
894
· Visningar
34 666
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 268
Senast: Kruma
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka