Man kan ju provaKvinnor är inte nödvändigtvis mer benigna än män.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju provaKvinnor är inte nödvändigtvis mer benigna än män.
Vad vill du jobba med?Jepp, jag hade rätt - nu vill jag bara lägga mig under täcket för resten av dagen känner mig totalt misslyckad, som om jag aldrig kommer att kunna få något vettigt jobb - bara för att jag märkte att universitetsstudier inte är något för mig.
bläh.
Hell if I knowVad vill du jobba med?
Utbilda dig till medicinsk sekreterare, löneadministratör eller dyl?Hell if I know
Prövade ju nu med djur och jodå det var trevligt men vet inte riktigt, sökte hos djursjukhus i närheten men fick inte napp. Just nu söker jag mera på administrativa yrken, vadsomhelst på kontor - alltså, jag kan sköta posten på ett kontor om så krävs. Jag vill ju gärna liksom prova på saker men det skulle vara skönt att kunna få betalt emellanåt också ...
Håller tummarna att allt gått bra och att han snart är hemma igen.Fan också! Min styvfar har ramlat omkull igen. Vet inte läget mer än att ambulansen är där för att hämta honom...igen...
Som sagt så vill jag prova på yrken först för att se om jag trivs med dem innan jag utbildar mig vidare, men lite svårt att komma in där i börjanUtbilda dig till medicinsk sekreterare, löneadministratör eller dyl?
AhaSom sagt så vill jag prova på yrken först för att se om jag trivs med dem innan jag utbildar mig vidare, men lite svårt att komma in där i början
Jag tror det är lite svårt ärligt talat. Det är sällan du kan få kvalificerade jobb för "testa på" liksom. Man behöver utbildning helt enkelt.Som sagt så vill jag prova på yrken först för att se om jag trivs med dem innan jag utbildar mig vidare, men lite svårt att komma in där i början
Min grava hörselskada gör att jag inte passar där tyvärrAha
Vården då?
Ja, och jag har märkt att jag är dålig på universitetspluggandet - därför grämer jag mig lite på att jag inte valde ett mera yrkesförberedande gymnasieutbildning. Jag skulle kanske kunna välja någon typ komvux utbildning för någon praktisk utbildning som finns på gymnasier, men jag har inte riktigt hittat någon..?Jag tror det är lite svårt ärligt talat. Det är sällan du kan få kvalificerade jobb för "testa på" liksom. Man behöver utbildning helt enkelt.
Finns gott om brukare med hörselskador, det lär inte vara omöjligt att tex vara personlig assistent/elevassistent/kontaktperson eller dylikt till någon som är teckenspråkig.Min grava hörselskada gör att jag inte passar där tyvärr
Jo, det finns några åtminstone, men av andra anledningar vill jag helst ha en bestämd arbetsplats och de jag har sett så ska man följa med brukaren på dess resor och så vidare. Det passar tyvärr inte mig. Ett ställe var ett boende men där fanns det både och så man skulle både kunna tala/höra och kunna teckenspråk.Finns gott om brukare med hörselskador, det lär inte vara omöjligt att tex vara personlig assistent/elevassistent/kontaktperson eller dylikt till någon som är teckenspråkig.