Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en mordande huvudvark ... vi ar nu pa nastan 2000 meter over havet, och det tar mig dagar att komma over hojdskillnaden. Det hade jag glomt.:meh: Sedan ringde den aldsta sonen och meddelade att han maste operera ett oga och att operationen innebar att han, i minst en vecka, maste sitta i en special byggd stol och halla huvudet med ansiktet nedat ... och att 'halet' pa baksidan av ogat "kanske" blir battre da.:nailbiting:
Sedan ringde mellan sonen och meddelade att den yngsta formagan har blivit "T-boned", pakord i sidan alltsa, och att han brot benet i olyckan. Han var pa sjukhuset och blev gipsad nar jag fick veta det. Enligt uppgifter var han glad och skamtade med personalen, som forklarade hur vansinnigt trevlig han ar, :angel: sa jag ar inte overdrivet orolig ... nu hoppas jag bara att det inte var hanns fel, men hade det varit det hade han nog inte varit glad och skrattat. Han alskar bilen lika mycket som flickvannen.:cautious:

Jag kom på att jag har ett skriande behov av en drönare med filmkamera som går att ställa in så den följer ett visst objekt. Jag vet att de finns, men de kostar typ som mitt företags hela årsförtjänst. Tror ni man kan söka nån slags stöd för att få köpa in en? Det finns ju fonder och bidrag för alla möjliga konstigheter? :angel:
Du som är så duktig borde kunna bygga en egen

Är trots den tidiga timmen vaken. Kaos. Velar mellan att gå och lägga mig igen eller att ligga kvar i soffan och hälla i mig kaffe.

Du som är så duktig borde kunna bygga en egen

Det är inte att bygga den som är problemet, utan att programmera den så att den följer saker och det utan att fastna i saker/köra in i träd och byggnader osv. Annars måste du stå vid kontrollerna konstant.

Tror den bästa koden jag vet om just nu klarar av park landskap med typ träd på rad och inga buskar. Sen tar batterierna slut alldeles för tidigt så antingen måste man ha ladd stationer eller att den kan vila batterierna genom att landa när det finns tillfälle (men det funkar ju inte så bra om man ska följa efter grejer).

Fixed wing är något bättre men då ska det ju vara ok att inte behöva flyga in mellan grejer.

Jag funderar vidare på mitt störda ätbeteende. På jobbet bjuds vi på frukost. Jag brukar äta ett ägg, en banan, några skivor ost och te.

Efter en stund går jag och fyller på tekoppen och går då förbi den uppdukade frukosten. Och nappar åt mig ett par ostskivor till. Alltid. Idag fokuserade jag på mitt mål och gick förbi utan att ta. Och nu har jag nästan ångest. :down:

Jag funderar vidare på mitt störda ätbeteende. På jobbet bjuds vi på frukost. Jag brukar äta ett ägg, en banan, några skivor ost och te.

Efter en stund går jag och fyller på tekoppen och går då förbi den uppdukade frukosten. Och nappar åt mig ett par ostskivor till. Alltid. Idag fokuserade jag på mitt mål och gick förbi utan att ta. Och nu har jag nästan ångest. :down:

Fast det där låter väl ganska normalt/mänskligt. Skulle inte kalla det ätstörning?
Ibland äter jag en extra portion mat även om jag är mätt bara för att jag är sugen/tycker att det är gott. Skulle aldrig påstå att det är en ätstörning. Däremot kanske ett fall av dålig karaktär! ;)

Min kompis däremot som är 1.75 lång och väger under 50 kg kan inte dricka lättmjölk i kaffet ute om hon inte själv får hälla det i koppen. Om baristan ska hälla så tar hon utan mjölk. Hon har troligen lärt sig mäta medan hon häller och måste ha 100% kontroll. Det skulle jag däremot påstå börjar bli lite stört... Jag har under våra 10+ år som vänner sett henne äta ute en gång. Då tog hon halstrad tonfisk med sallad och petade bort SAMTLIGA ca 5-6 st valnötter som låg i salladen.

Fast det där låter väl ganska normalt/mänskligt. Skulle inte kalla det ätstörning?
Ibland äter jag en extra portion mat även om jag är mätt bara för att jag är sugen/tycker att det är gott. Skulle aldrig påstå att det är en ätstörning. Däremot kanske ett fall av dålig karaktär! ;)

Min kompis däremot som är 1.75 lång och väger under 50 kg kan inte dricka lättmjölk i kaffet ute om hon inte själv får hälla det i koppen. Om baristan ska hälla så tar hon utan mjölk. Det skulle jag däremot påstå börjar bli lite stört...
Nej, oktnnesätandet i det fallet är ute stört. Men ångesten när jag låter bli är det.

Nej, oktnnesätandet i det fallet är ute stört. Men ångesten när jag låter bli är det.

Sorry fattar inte riktigt, du får ångest om du INTE äter mer än nödvändigt...?
Hur definierar du ångest? Det känns som att många använder "ångest" i dagligt tal/situationer men definitionen mellan olika personer verkar skilja väldigt mycket.
Har du sökt för detta och fått en ÄS-diagnos?

Letar vidare i sadeldjungeln och häller i mig kaffe. Undrar när mina två paket tänker dyka upp? Det har äntligen slutat regna här och solen tittar fram :love: . Hästarna ser helt dränkta ut! :p
Så skönt att vakna av egen maskin :up: Börjar inte jobba förrän vid 15 så ska försöka få lite gjort innan dess. Längtar till helgen då jag är ledig. Bara två pass kvar nu :)

Kroppen är medgörlig igen men det känns som om jag är lite bakfull ;)
Nu har jag betalat ett par räkningar och snart är det dags att fixa stallet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka