Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@bumpo - jag fick idag än en gång frågan om hur jag klarade av att överleva och gå vidare, och jag har en känsla av att du kommer svara samma som jag om ett tag. Det gör ont, men man bara gör. Dag efter dag går och för varje dag så har man lite mer energi själv, men det är familj och vänner som bär en i början. Det är ok att förlita sig på andra ibland. Det är ok att vara "liten" precis som det är ok att klara allt man tar sig för. Till slut så står man där och har skapat sig en ny vardag och man inser det inte förrän man är där. :heart

:bow::heart

@bumpo - Jag vill bara säga att du är inte ensam, och att du inte ska klandra dig själv på nåt vis men jag läser att du redan vet det. Vi har inte gått igen samma helvete, men väldigt så snarlikt av det du skriver här. Om du vill prata nån gång så skicka ett pm.
:heart
Jag vet att jag inte ska klandra mig själv men som jag sa, det faller väldigt hårt ihop med min gamla självförakt. Jag tackar för erbjudandet om pm.

Men tack! :o Jag vet inte om jag egentligen har något val till att resa mig upp. Hans mål var ju att knäcka mig. Jag tänker inte ge honom att han lyckades med det...
Om jag inte reser mig så kunde jag lika gärna låtit honom ha ihjäl mig. Jag levde ju inte innan jag flydde. Fysiskt eller psykiskt...

Fast..... Barn märker mer än man tror. Är det ett bra minne du ger genom att fortsätta hålla kontakten? Bra förebild?
Barnen har nog koll, jag släppte iväg äldsta med mormor ett par dagar när jag precis var färdig med cellgifterna och jag trodde att hon skulle få några dagar med trevligt... Det slutade med att de åkte hem en dag tidigare och dottern vägrar att någonsin åka själv med mormor igen. Jag släpper inte längre barnen själva med henne om de inte själva uttryckligen säger att de vill och jag tillåtet henne inte säga något till barnen när det gäller skola, jo att de är duktiga men börjar hon fråga varför de inte har lyckats bättre bryter jag direkt. Jag får visserligen höra att jag är överbeskyddande och att jag måste låta barnen prata för sig själva men det tar jag i de lägena och nu har hon lärt sig att inte fråga dem helt enkelt.
Barnen träffar mormor kanske totalt 5 gånger om året, och jag bedömer det som skadligare att starta fullt krig jämfört med att vara buffert. Jag får ta de flesta smällarna per telefon, vilket är lättare att hantera, det kan ringa på dörren eller ringa i en annan telefon om jag behöver lägga på. :angel:
Tack för omtanken, jag tänker ständigt på att inte falla i fällan och göra som min mamma, vilket kanske har gjort att jag curlar mer och ställer lägre krav på barnen. Men båda gör sitt bästa i skolan och kommer dessutom och anförtror sig till mig vilket för mig är viktigare än att de har perfekta betyg och inte är till besvär. ;) Jag köra gärna både hit och dit och har huset fullt med ungar, bara barnen mår bra. :heart

Dricker vin och äter falukorv...kanske mest för att få ner det vita vinet? (ja jag jobbar på samma vita vinflaska fortfarande ;) )

Kollar lydigt på en ny sadel till pållan. Jag tror ett besök på sharpman är ett måste snart :idea:

ser hockey och borde äta något för jag tror jag är hungrig men jag är inte säker.... så borde jag räkna matte för ligger efter och har prov nästa vecka och högskoleprovet på lördag och jag är skitnervös!

Är trött och hungrig efter kvällens personalaktivitet, där jag valde att inte äta. Var på föreläsning i Forsheda kyrka. Jag tycker jag klarade det ganska bra.

Bekymrad över dagens fotbollsmatch men är i gengäld väldigt nöjd med att ha tillagat åtta matlådor, tömt diskmaskinen, tömt tvättmaskinen och packat till morgondagens resa. Nu ska jag bara tvätta håret och äta något innan jag går och lägger mig.
Borde dammsuga men det orkar jag faktiskt inte bry mig om :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka