Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte springa 10km idag, var väldigt motiverad, men den där förbenade höften började göra ont efter bara en kilometer så efter 3km fick jag ge up för att jag ska kunna gå ordentligt idag och i morgon :( Sjukt irriterande när man hade en massa energi kvar men det är väl bättre att bygga upp vad det nu är som krånglar långsamt.

Sen hade jag hittat någonstans att bo precis bredvid universitetet den nästkommande veckan på airBnB men se det ljögs för de hade inte alls plats så det blir golvet i labbet i natt igen :meh:

Mina boobisar har krympt också, igen. Så nu måste jag köpa nya bh:ar, igen. :down:

Däremot skickade ragget ett voiceclip till mig igår (efter att jag skickade ett till honom), där han skrattar så mycket att han inte får fram vad han vill säga :D Så där så att man blir super glad när man lyssnar på det :D

Snorig och värk
Ska ringa vc så de får ta prover nu när jag har ont som jämförelse med när jag inte har.

Ska brygga lite kaffe till hovslagaren. Han och lärlingen har fixat hyresvärdens två hästar och ska ta mina efter lunch. Kaffe och fikabröd brukar ingå när han är här, så dt är väl bäst jag håller stilen ;) *avd hålla sig väl med den duktige och pålitlige hovslagaren*

@hallonsaft glad att jag kunde inspirera till brödbak!:D Inget slår ju hembakt, åtminstone verkade min karl tycka det i o m att han åt upp större delen av frallorna under kvällen/ natten. Så ska baka ännu mer idag efter en tur till affären. (Och skaffa lås på skafferiet så min hungriga sambo inte kommer åt brödet:angel::D)

Men först, mer plugg..

Gör inget vettigt alls just nu! Kaffe i koppen...regnar ute! :yuck:...ska väl ge hästarna middagshö och sen måste jag börja ta mig i kragen och göra alla måsten...:o

Snart är det dags att åka iväg till kiropraktorn för att fixa till mig lite. Jag hoppas på att få höra att det ser bra ut nu när jag inte varit där på två veckor.

Mår skit. Igår kväll bestämde vi (jag) att vi flyttar isär, definitivt men på obestämd tid. Sambo satt i soffan med tjockaste offerkoftan och jag var arg som en geting.

Idag, kalla fötter. Det är trots allt så mycket vi har gemensamt! Både rent fysiska saker och en massa minnen.. Jag tycker ju om honom fortfarande men jag vet inte om det räcker längre.. Har trots allt hotat med att flytta många gånger tidigare och vi har ju bråkat mycket. Ofta har det löst sig genom att vi ignorerar problemet..

Men både jag och min familj tycker väldigt mycket om honom.. Har gått och hoppats att han ska höra av sig under dan och på nåt magiskt sätt blivit bra för mig igen.. Det var länge sen jag var lycklig. Om det beror på honom eller på att jag haft det stressigt i livet runt om eller på min diagnos vet jag inte.

Känns helt bisarrt att gå från att prata husköp och bröllop till att inte längre ha någonting på bara några dagar.. Det har legat under ytan länge antar jag men ingen av oss har velat ta tag i det. Mitt humör gör det inte lättare, jag svänger om på en femöring utan att själv kunna kontrollera det. Är nog svår att bo ihop med.. Blir inte lättare när han inte pratar med mig. Tycker vi borde kommit längre på 11 år tillsammans..

Uj vilket gnäll det blev nu! Behöver ventilera och få ur mig alla känslor.

Mår skit. Igår kväll bestämde vi (jag) att vi flyttar isär, definitivt men på obestämd tid. Sambo satt i soffan med tjockaste offerkoftan och jag var arg som en geting.

Idag, kalla fötter. Det är trots allt så mycket vi har gemensamt! Både rent fysiska saker och en massa minnen.. Jag tycker ju om honom fortfarande men jag vet inte om det räcker längre.. Har trots allt hotat med att flytta många gånger tidigare och vi har ju bråkat mycket. Ofta har det löst sig genom att vi ignorerar problemet..

Men både jag och min familj tycker väldigt mycket om honom.. Har gått och hoppats att han ska höra av sig under dan och på nåt magiskt sätt blivit bra för mig igen.. Det var länge sen jag var lycklig. Om det beror på honom eller på att jag haft det stressigt i livet runt om eller på min diagnos vet jag inte.

Känns helt bisarrt att gå från att prata husköp och bröllop till att inte längre ha någonting på bara några dagar.. Det har legat under ytan länge antar jag men ingen av oss har velat ta tag i det. Mitt humör gör det inte lättare, jag svänger om på en femöring utan att själv kunna kontrollera det. Är nog svår att bo ihop med.. Blir inte lättare när han inte pratar med mig. Tycker vi borde kommit längre på 11 år tillsammans..

Uj vilket gnäll det blev nu! Behöver ventilera och få ur mig alla känslor.

Det var inte förens ett bra tag efteråt som jag insåg HUR MYCKET stress mitt ex orsakade att jag kände. Jag skyllde på en massa andra saker hela tiden, nu var ju det anledningen egentligen att det tog slut men det tog ett bra tag innan jag insåg precis hur mycket det var han orsakade.

Andas och ta det lugnt, det tar mycket styrka att våga gå ifrån ett förhållande även om det inte funkar så bra. Det finns ju en trygghet i det och helt plötsligt ska man ha styrkan och modet att vara själv, och att hitta sig själv igen.

Höll på att skicka in en rättning/faktafel till Expressen när det kom till deras artikel om Bruce Akers vanvårds fall. Sen tänkte jag, äsch, det kanske är viktigare att de har rapporterat om ett vanvårds fall av hästar i Australien.....

Här var min rättning i alla fall :rofl::
"ansedda Daily Mail"????, det finns en anledning till att den vanligen refereras till som "the Daily Fail" av de Britter som har mer än två hjärnceller. Fakta kontrollen är katastrofalt dålig, men det kanske Expressen också kör med?

@sthu Usch vad jobbigt, se till att äta och dricka även om du inte vill ha när energin dalar så blir det ofta lätt att man säger fel saker eller inte tänker riktigt klart och därav tar beslut eller vräker ur sig saker man ångrar i efterhand. (kan svida för både samvete och plånboken)
Kom ihåg att man får äta exakt vad man vill i din situation, så väl godis som kakor, ostbricka osv.

Nu tänker jag rätta dig lite med, elak som jag är ;) :
Du har inte gnällt!! Buke är ett diskussionsforum med många kloka, livserfarna människor som finns att bolla sina tankar med.

Var rädd om dig! :heart

@Inglorion Hela mitt jag skriker att du har rätt, att det är precis så jag känner men ändå sitter den där lilla djävulen på axeln och säger "jo men tänk om..."
Men ju mer jag bbenar i vad jag känner ju mer säker blir jag på att det är rätt beslut. Enda anledningarna jag kan komma på till att stanna just nu är katterna och att hans bil har dragkrok. Väldigt enkelt att lösa; två av katterna är mina och bil kan jag köpa en egen.

Ja, lite ekonomi också. Jag har varit rätt beroende av honom för att klara mig i omgångar (först student i flera år sen akassa). Men det löser jag det också! Just nu har jag jobb, förhoppningsvis får jag stanna länge (vik till sista maj, lär bli mer).
Och minnen har jag kvar ändå. De kan jag glädjas åt utan honom.

Dessutom slipper jag hans vedervärdiga familj!

@dobbis Inte ska du beklaga dig över de få bönder vi har kvar i detta land och absolut inte på ekobönder *rycker lite i örat*
Fyy på dig! :devil:;)
Bor man på landet får det lukta skit ju.
Vi kan byta, jag har lägenhet med avloppsproblem, sniffar hellre lantluft helt klart än min egen & grannars odör :yuck::turd:

@dobbis Inte ska du beklaga dig över de få bönder vi har kvar i detta land och absolut inte på ekobönder *rycker lite i örat*
Fyy på dig! :devil:;)
Bor man på landet får det lukta skit ju.
Vi kan byta, jag har lägenhet med avloppsproblem, sniffar hellre lantluft helt klart än min egen & grannars odör :yuck::turd:
Nope,inget byte,stanken här går över,men det blir ingen tvätthängning på någon dag :D
Fast jag hade räknat med koskit,inte att han skulle tömma skiten hos nästa granne för att sprida den här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka