Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sippar på tretåren....morgonstöket avklarat och maken är på jobbet. Jag går inte på förrän på onsdag kväll. Idag ska jag försöka hinna med att rida på en av hästarna och tar den andra på släp sen är det ett gäng måsten som att lämna in papper till revisorn samt åka på klubbens styrelsemöte. Tänk att det alltid finns att göra?! :meh:

Funderar på hur dålig undervisning kan vara... Visserligen en intressant föreläsning men det fattas en massa saker på hemsidan som det står att vi ska läsa... Det är inte så lätt att läsa instruktioner som inte finns... :banghead:

Sitter på jobbet och min dator fungerar fortfarande inte. IT har hållit på sen i fredags men dom verkar inte få ordning på det.
Vi säger vad som är problem, dom skriver att nu fungerar det, jag loggar in och det fungerar fortfarande inte. Så har vi hållit på sen i fredagsmorgon.

Sitter på jobbet och min dator fungerar fortfarande inte. IT har hållit på sen i fredags men dom verkar inte få ordning på det.
Vi säger vad som är problem, dom skriver att nu fungerar det, jag loggar in och det fungerar fortfarande inte. Så har vi hållit på sen i fredagsmorgon.

Hehe, låter som att du jobbar i min "jobbkommun" :angel::grin::p

Haha jag jobbar på ett privat företag men med världens sämsta IT som dessutom sitter i en annan stad så allt sker via nätet.

Hos oss har vi haft problem nu på morgonen, vissa kommer in på nätverket men andra (typ jag) inte. Nu har de fått igång det och när jag kommer in på intranätet står det:
"Vi hade problem med de 2 trådlösa näten - X och X. Detta är nu löst.
Starta om datorn om du inte får kontakt med nätet"

.....Detta går ju alltså inte att läsa/se om man inte har kontakt med nätet.....:banghead:

Ett beslut taget och samtliga är informerade. Papper påskrivna och klara. 1 maj flyttar jag mina hästar till ett stall ett stenkast bort. Så från 3 timmars pendling t/r så ska jag ha gångavstånd. Dessutom med bra körvägar, maratonhinder och körtränare mindre än 1 km bort. Måste fokusera på det positiva pga skuldkänslor för att jag lämnar, så peppar mig själv hela tiden. Det kommer bli SÅ bra!

Träningsvärk?:p:D
En aaaaning då... :D
45 min Tabata "med fokus på mage" i fredags, jam i lördags (mycket bålstabilitet) 75 min "eget" program igår... (fokus knä/axel såklart, men resten av mig fick kämpa på också...)
Och nu kl 8 (!!) 45 min vanlig challenge, kör senior challenge annars, men nu hade jag typ lovat) med aaaaalldeles för morgonpigg instruktör... Har inte orkat pallra mig hem än :rofl:
(och så jam ikväll, det blir... Intressant!)

Gaaaaaalet!! (but I'm awesome! :banana:)

... Och jag KAN göra burpeesar! Men jag får använda scenen istället för golvet (Knäböj, hoppa ut i planka, hoppa in igen och sen upphopp) kom på det själv igår och fick beröm för det :D
Jag är nog den enda i världshistorien som blir glad av att göra burpeesar...

Sippar på tretåren....morgonstöket avklarat och maken är på jobbet. Jag går inte på förrän på onsdag kväll. Idag ska jag försöka hinna med att rida på en av hästarna och tar den andra på släp sen är det ett gäng måsten som att lämna in papper till revisorn samt åka på klubbens styrelsemöte. Tänk att det alltid finns att göra?! :meh:
Tror jag väntar med ridning. Isande kyla ute, grå tung dimma, lera upp till knäna...behövs lite sol och vind så det torkar upp. Tur båda gick tufft igår...ägnar mig åt pyssel inomhus då...behövs ju det med. :angel:

Känner mig en aning matt på "chefen" som hade lyckats boka ett möte med försäljare, glömt att informera mig och så får jag försöka reda ut det hela eftersom det gällde mitt område. Vad hände med "Ta inga egna beslut, hänvisa dem till mig?" Som jag har försökt mata in i huvudet på honom... Så min förmiddag som skulle gå till föreläsning blev kaffedrickande och pratande, visserligen kunde de lösa lite saker som jag slipper rodda med, men jag hade gärna bokat tid själv och vetat om det mer än 5 min före någon ska kliva in i mitt hem... :meh:

Känner mig en aning matt på "chefen" som hade lyckats boka ett möte med försäljare, glömt att informera mig och så får jag försöka reda ut det hela eftersom det gällde mitt område. Vad hände med "Ta inga egna beslut, hänvisa dem till mig?" Som jag har försökt mata in i huvudet på honom... Så min förmiddag som skulle gå till föreläsning blev kaffedrickande och pratande, visserligen kunde de lösa lite saker som jag slipper rodda med, men jag hade gärna bokat tid själv och vetat om det mer än 5 min före någon ska kliva in i mitt hem... :meh:

Urk försäljare är det värsta jag vet! Jag fick sitta med alla sådana på sista jobbet och det var ca 2-3 st/ månad :banghead:

Jag fick inte heller ta några beslut.... Men dom där jäkla försäljarna skulle ändå träffas för det kunde ju vara så att man sparade in någon krona någonstans på någonting :crazy:

Chefen var/är själv miljonär och det var ett företag med mer än 100 personer anställda, men det skulle snålas överallt!

@ainasoja och @hallonsaft Tack för omtanken! :D Just de här kunde jag faktiskt ha nytta av, de ska göra lite grävarbete åt mig i saker som min chef har lyckats ställa till med och som jag inte har orkat tagit tag i, nu får de göra det istället. :angel: Just det här företaget har jag haft med att göra med tidigare och tycker att det fungerar bra, men som sagt, jag hade uppskattat att få bestämma tid och plats själv... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka