Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ainasoja
Ska se om jag kan få det mer förståeligt.
När vi spelade var vi 2 lag. Alla fick 3 lappar var där vi skulle skriva ner en sak eller person. Så veks alla lappar ihop och las i en skål. Varje lag fick 1 minut på sig att spela. Första omgången skulle man beskriva saken/personen. Tex katt: djur som jamar. En i lager beskrev resten gissar. Så höll det på omväxlande till alla lappar var färdiga.
Då la vi tillbaka samma lappar i skålen.
Nu skulle man beskriva med bara ett ord. Katt igen: mjau. Och så höll det på till alla lappar var slut.
Omgång 3 var det samma lappar men charader.
Omgång 4 skulle vi beskriva genom ljud tex jama för att beskriva katt.

Eh mer förståeligt? :p

Ska försöka sova snart
Kollat klart på första säsongen av Lucifer och hoppas nästa kommer snart.
Nu Sleepy Hollow

@ainasoja
Ska se om jag kan få det mer förståeligt.
När vi spelade var vi 2 lag. Alla fick 3 lappar var där vi skulle skriva ner en sak eller person. Så veks alla lappar ihop och las i en skål. Varje lag fick 1 minut på sig att spela. Första omgången skulle man beskriva saken/personen. Tex katt: djur som jamar. En i lager beskrev resten gissar. Så höll det på omväxlande till alla lappar var färdiga.
Då la vi tillbaka samma lappar i skålen.
Nu skulle man beskriva med bara ett ord. Katt igen: mjau. Och så höll det på till alla lappar var slut.
Omgång 3 var det samma lappar men charader.
Omgång 4 skulle vi beskriva genom ljud tex jama för att beskriva katt.

Eh mer förståeligt? :p

Ja nu förstod jag :D

Tack :love:

Nu har vi stannat for natten pa ett Indian reservat med en sliten gammal "trading post" (I de har fallen betyder "trading post" "turist falla") och vi sitter och vantar pa att en liten lokal butik pa reservatet ska gora klart sina lam-revbensspjall till var middag.:d Det tar en timma sa hon, sa vi vantar talmodigt da de luktade ljuvligt.

Jag ar oerhort fascinerad av oknen, mest kanske for att det ar svart att forsta att folk kan bo dar, och har bott dar i langa tider, fore alla moderna kommunikations metoder.

Innan solen gar upp pa morgonen viskar vinden sakta och forsiktigt over sand och buskar ... Den har tiden pa aret ar det omkring 4-5 grader C pa natten och kylan tranger verkligen genom allt.
Sedan gar solen upp och vinden pakallar uppmarksamheten, patrangande och allt mer ihallande ju varmare dagen blir. Fram pa eftermiddagen ar temperaturen narmare 30*C och vinden vralar over okenslatten ... den rycker och sliter i allt och tranger in i alla porer och oppningar. Den tar i sa man inte kan tanka, inte kan leva ... det ar platt, finns inga kullar eller trad att gomma sig bakom och fa en stunds lattnad ...
Vinden skulle gora mig helt galen pa mycket kort tid. Galen pa riktigt. Anda ar landskapet sa imponerande, sa stort och avskrackande men vackert, sa oerhort vackert.

Varför fan kan jag inte lägga mig i vettigare tid när jag vet att jag kommer vara trött på morgonen :arghh: Det är som att det blir fysiskt omöjligt när det närmar sig den tiden :meh:

Jag vaknade upp till att känna mig jätterisig igen :( vafan, var ju hemma en hel vecka för ca 2v sen. Usch!

Kaffemuggen laddad och jag sitter och väntar på att fastighetsskötaren ska komma.
Ingen aning om när det blir men hoppas på idag och före lunch vore bra annars får dagens göromål planeras om helt.
Hoppas jag får mitt avlopp fixat idag.
Helgen har varit lång och stundtals haft jobbiga odörer.

Påsklovet är slut! :banana: Första ungen har åkt med skolbussen, den andra är på väg ut! :banana: Jag ska ringa service stället till diskmaskinen och försöka ta mig igenom en bandad föreläsning som inledningsvis kändes väldigt amatörmässig, men jag tror att föreläsaren är bra åtminstone även om hen inte kan hantera datorer... :cautious:

Jag vaknade upp till att känna mig jätterisig igen :( vafan, var ju hemma en hel vecka för ca 2v sen. Usch!

Uppdatering: förutom att jag mår dåligt (ont i halsen, värk i kroppen och fryser) så kopplar inte datorn upp sig mot nätverket så jag kommer inte in i nånting, varken mail eller journalsystem + att eleven jag skulle observera och prata med för en utredning inte kommit till skolan. Suuuuck

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka