Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En katt väckte mig klockan sex imorse :rage: Med flit, skrapandes i golvet för han ville ha mat. Eftersom jag jobbar natt, vill jag numera sova länge på morgonen.

Lyssnar nu på Morgonpasset och väntar på tåget. Ska till huset och spackla och måla.

Fy helvete vad nära en olycka det var nyss. Rullade in i Morgongåva när en karl bestämde sig för att krypa under bommarna. Sen till tåget som stod inne på det andra spåret... Han tittade inte ens åt mitt håll innan, jag tutade och nödbromsade och tack och lov hörde han mig och kastade sig ut igen. Hade han bestämt sig för att chansa och fortsätta över istället hade han i bästa fall varit två kroppsdelar fattigare. Såna här dagar älskar jag inte mitt jobb.

På jobbet. Vet ännu inte om det var rätt beslut. Har just klämt i mig två Alvedon som komplement till ägget och brieosten jag åt till frukost.

Fy helvete vad nära en olycka det var nyss. Rullade in i Morgongåva när en karl bestämde sig för att krypa under bommarna. Sen till tåget som stod inne på det andra spåret... Han tittade inte ens åt mitt håll innan, jag tutade och nödbromsade och tack och lov hörde han mig och kastade sig ut igen. Hade han bestämt sig för att chansa och fortsätta över istället hade han i bästa fall varit två kroppsdelar fattigare. Såna här dagar älskar jag inte mitt jobb.

Det händer allt för ofta tyvärr...

En katt väckte mig klockan sex imorse :rage: Med flit, skrapandes i golvet för han ville ha mat. Eftersom jag jobbar natt, vill jag numera sova länge på morgonen.

Lyssnar nu på Morgonpasset och väntar på tåget. Ska till huset och spackla och måla.

Härligt uppvaknande :crazy:, lite längre önskar man allt sova efter ett nattpass.
Min katt halvt matvägrade igår, fick handmata och fjäska.
Idag petade hon i sig sista bitarna och tokskrek om att det var slut, för att sedan äta skapligt bra direkt det kom något nytt i matskålen.
(Och nej hon nej svälter inte på något vis egentligen, idag kom leverans med 12 kg mat så don´t worry)

Fy sjutton. Det är en sak att utsätta sig själv för fara, en annan att dra in oskyldiga i ev olyckor. Tur det gick bra.

Vaknat och känner bara :turd: över dagen. Fått mail från jobbet att de saknar senaste sjukintyget och jag vet att jag skickat in det. En fånig sak att bli upprörd över, men det gör att jag typ vill dra täcket över huvudet och inte gå upp idag.
Tur att sambon kommer hem ikväll :heart

Fy fan, det där måste ju vara eran stora skräck för det händer ju lite då och då att folk omkommer på spåret. :eek:
När jag var barn så bodde vi så att jag nästan dagligen korsade spåren på en bangård så järnvägar är jag väl bekant med, även att lifta med div. arbetsfordon och annat på spåret så att hålla koll på vad som rör sig där är ju prio ett för en godsvagn som kommer rullande hörs inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka