Vänta tills i morgon när peppisarna ska ut så får du känna på nått annat som lär bränna......![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänta tills i morgon när peppisarna ska ut så får du känna på nått annat som lär bränna......![]()
Nu ska han fiffla med reglerna också. SOPA. Med hans nya regler vann han.Vänta.....nu har jag fått revange.
Räkning pågår....
Fast jag hade bra tänder tills för typ 5-6 år sen och nu bara spricker de och fan och hans moster.Mycket handlar om ens salivenzymer typ. Om man har bra eller dåligt. Har man kick ass-enzym så kan man skuta i tandborstning och ändå inte få hål, typ. Orättvist!![]()
Troligtvis ingen idéFast jag hade bra tänder tills för typ 5-6 år sen och nu bara spricker de och fan och hans moster.
Kommer kosta ca 15000 bara att få dem godkända för ev frisktandvård sen kommer den vara på den dyraste taxan så vette sjutton om det är nån ide
Ja verkligenTroligtvis ingen idé
Helt galet att det inte ingår i vanlig sjukvård eftersom god munhälsa troligtvis skulle göra underverk för kropp, knopp och själ egentligen, vilket i längden skulle göra folk friskare, piggare och gladare = sänkta vårdkostnader och lägre vårdbelastning.
Det tror jag i alla fall, dock inga belägg för det.
Munnen är ju typ det mest utsatta vi har egentligen, så den borde ju ha samma rättigheter som resten av kropp, knopp och själ. Helt enkelt.
Men fy!Ja verkligen
Tänk vad jag hade sluppit andra problem.
Och nu är en tand av nere i tandköttet vilket kan resultera i bakterier ut i blodet.
Och den jäkla vidfomstanden som krånglar så många år. De tycker seriöst att det är bättre att dra ut en frisk tand, en av de få jag har, istället för att dra ut visdomstanden som orsakar infektioner stup i kvarten
Ost!!Kvällens dilemma - Ost eller inte ost?
Kvällens dilemma - Ost eller inte ost?
Troligtvis ingen idé
Helt galet att det inte ingår i vanlig sjukvård eftersom god munhälsa troligtvis skulle göra underverk för kropp, knopp och själ egentligen, vilket i längden skulle göra folk friskare, piggare och gladare = sänkta vårdkostnader och lägre vårdbelastning.
Det tror jag i alla fall, dock inga belägg för det.
Munnen är ju typ det mest utsatta vi har egentligen, så den borde ju ha samma rättigheter som resten av kropp, knopp och själ. Helt enkelt.
Tog över protokollet från fuskpellen ochvips....
267 till mig
253 till Fuskis.
![]()
Nu ska han fiffla med reglerna också. SOPA. Med hans nya regler vann han.
Han kan gå och bajsa
Och det har jag sagt till honom![]()
Här har ju stan vuxit ännu mer på några årtionden, men antalet vårdinrättningar har snarare minskat. Vår vc flyttade till nya lokaler, och stängde sin BVC, trots att de flyttade in i bottenvåningen på nybyggda lägenhetshus där det till och med finns en förskola. Hur landstinget tänker har jag ingen aning om!
Jag var ju hos tandis i tisdags och första lediga tid hos samma tandläkare var 25/5.