Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket handlar om ens salivenzymer typ. Om man har bra eller dåligt. Har man kick ass-enzym så kan man skuta i tandborstning och ändå inte få hål, typ. Orättvist! :arghh:
Fast jag hade bra tänder tills för typ 5-6 år sen och nu bara spricker de och fan och hans moster.
Kommer kosta ca 15000 bara att få dem godkända för ev frisktandvård sen kommer den vara på den dyraste taxan så vette sjutton om det är nån ide

Fast jag hade bra tänder tills för typ 5-6 år sen och nu bara spricker de och fan och hans moster.
Kommer kosta ca 15000 bara att få dem godkända för ev frisktandvård sen kommer den vara på den dyraste taxan så vette sjutton om det är nån ide
Troligtvis ingen idé :(
Helt galet att det inte ingår i vanlig sjukvård eftersom god munhälsa troligtvis skulle göra underverk för kropp, knopp och själ egentligen, vilket i längden skulle göra folk friskare, piggare och gladare = sänkta vårdkostnader och lägre vårdbelastning.
Det tror jag i alla fall, dock inga belägg för det.
Munnen är ju typ det mest utsatta vi har egentligen, så den borde ju ha samma rättigheter som resten av kropp, knopp och själ. Helt enkelt.

Kanske lägga mig och kolla lite Warehouse 13 istället.
På fredag kommer älskade ungen igen och jag saknar henne så mycket

Helt galet att det inte ingår i vanlig sjukvård eftersom god munhälsa troligtvis skulle göra underverk för kropp, knopp och själ egentligen, vilket i längden skulle göra folk friskare, piggare och gladare = sänkta vårdkostnader och lägre vårdbelastning.
Munnen är ju typ det mest utsatta vi har egentligen, så den borde ju ha samma rättigheter som resten av kropp, knopp och själ. Helt enkelt.
Ja verkligen
Tänk vad jag hade sluppit andra problem.
Och nu är en tand av nere i tandköttet vilket kan resultera i bakterier ut i blodet.
Och den jäkla vidfomstanden som krånglar så många år. De tycker seriöst att det är bättre att dra ut en frisk tand, en av de få jag har, istället för att dra ut visdomstanden som orsakar infektioner stup i kvarten

Ja verkligen
Tänk vad jag hade sluppit andra problem.
Och nu är en tand av nere i tandköttet vilket kan resultera i bakterier ut i blodet.
Och den jäkla vidfomstanden som krånglar så många år. De tycker seriöst att det är bättre att dra ut en frisk tand, en av de få jag har, istället för att dra ut visdomstanden som orsakar infektioner stup i kvarten
Men fy! :(
Jag lider med dig!
...och inser att jag nog ska boka om den där tiden för kontroll som jag missade när jag var på sjukhus...men hur det än är så är det ju inte jättelattjo med tandläkare. Hua.

Att inte tandvård går på ett högkostnadsskydd som prisnivåmässigt är utformat som det för sjukvård är oerhört märkligt. Det har ju blivit bättre men i och med tandvårdsreformen men det finns fortfarande mycket att göra.

Här har ju stan vuxit ännu mer på några årtionden, men antalet vårdinrättningar har snarare minskat. Vår vc flyttade till nya lokaler, och stängde sin BVC, trots att de flyttade in i bottenvåningen på nybyggda lägenhetshus där det till och med finns en förskola. Hur landstinget tänker har jag ingen aning om!

Jag var ju hos tandis i tisdags och första lediga tid hos samma tandläkare var 25/5.

Jösses! Det är ju helt vansinnigt :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 857
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka