Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag hade en dispyt med mitt skärbräda i början av veckan... :angel: :D :devil:
Eftersom allt med hunden hände ignorerade jag mig själv ganska hårt under veckan som gått....
Men måendet kom ikapp mig vilket inte är så konstigt kanske när man kör på för fullt med hjärnskakning :o
Så nu ligger jag nerbäddad och äter glass med stränga order om att vila och ta det lugnt :o

Så akta er för fasen för era skärbrädor! :devil: :D

Ok, ska jag trotsa den trasiga tanden och äta glass (B&J Cookie Dough S'Wich up)? Eller ska jag vara duktig och ligga kvar i sängen och göra ingenting?

Ok, ska jag trotsa den trasiga tanden och äta glass (B&J Cookie Dough S'Wich up)? Eller ska jag vara duktig och ligga kvar i sängen och göra ingenting?

Jag käkade fem stycken pepperoni till middag pga att jag tänkte att kryddningen skulle bränna bort en massa fläsk.
Känns mest som att munnen håller på att brinna upp :rofl:
Min smala modellvän käkar pizza. Livet alltså. Inte rättvist :arghh::arghh:

Jag har inte haft ett enda hål eller gjort ngt åt mina tänder överhuvudtaget! Helt stört eftersom jag knsppast käkar hälsokost eller skonar gaddarna :P
Mycket handlar om ens salivenzymer typ. Om man har bra eller dåligt. Har man kick ass-enzym så kan man skuta i tandborstning och ändå inte få hål, typ. Orättvist! :arghh:

Mycket handlar om ens salivenzymer typ. Om man har bra eller dåligt. Har man kick ass-enzym så kan man skuta i tandborstning och ändå inte få hål, typ. Orättvist! :arghh:

Fan vad stört ändå. Brorsan verkar begåvats med samma, ingen av oss har behövt göra ngt med tänderna. Alltså mina är väl inte spikraka och snygga direkt men de håller ju liksom och har aldrig behövt laga ngt.
Dock funderar jag på att laserbleka dom. Helt i estetiskt syfte

Fan vad stört ändå. Brorsan verkar begåvats med samma, ingen av oss har behövt göra ngt med tänderna. Alltså mina är väl inte spikraka och snygga direkt men de håller ju liksom och har aldrig behövt laga ngt.
Dock funderar jag på att laserbleka dom. Helt i estetiskt syfte
Orättvist om inte annat. Hoppas som sagt att A ärvt sin fars enzymer :D

Jag kollade på sån förut, men då skulle det vara förmånligare för mig med fks subvention, jag hade för kass munstatus från början liksom. Nu är jag sugen på att rycka ut alla tänder och ha löständer istället, det känns nästan enklare :meh:
Det är skit det där med tänderna. :meh: För mig går det jämnt ut med vad ett besök per år kostar mig (undersökning och borttagning av tandsten), så för mig är det klart värt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka