Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ungefär vad jag lagt på fem år (då jag senast gick till tandläkaren utan en deal) :eek:
Jag kan tycka att det är jävligt orättvist att något så viktigt som tandvård ska vara så dyrt :( det spelar ingen roll att FK subventionerar en viss del, för iaf här i stan så hinner man inte upp i subventionssumman eftersom det är flera månader mellan besöken, trots att det är samma tand som lagas.

Jag kan tycka att det är jävligt orättvist att något så viktigt som tandvård ska vara så dyrt :( det spelar ingen roll att FK subventionerar en viss del, för iaf här i stan så hinner man inte upp i subventionssumman eftersom det är flera månader mellan besöken, trots att det är samma tand som lagas.

Är det sådana köer hos alla tandläkare? :(

Riktigt kasst! Här i regionen (Malmö-Lund) brukar det inte vara problem att få en tid som passar.
Här har ju stan vuxit ännu mer på några årtionden, men antalet vårdinrättningar har snarare minskat. Vår vc flyttade till nya lokaler, och stängde sin BVC, trots att de flyttade in i bottenvåningen på nybyggda lägenhetshus där det till och med finns en förskola. Hur landstinget tänker har jag ingen aning om!

Jag var ju hos tandis i tisdags och första lediga tid hos samma tandläkare var 25/5.

Jag är glad åt min tandvårdsförsäkring. Betalar 79 kr/mån och får då all tandvård jag behöver.

Räkning pågår. Fick nog precis stryk i Yatzy...trots yatzy :mad:

Jag är glad åt min tandvårdsförsäkring. Betalar 79 kr/mån och får då all tandvård jag behöver.
Jag kollade på sån förut, men då skulle det vara förmånligare för mig med fks subvention, jag hade för kass munstatus från början liksom. Nu är jag sugen på att rycka ut alla tänder och ha löständer istället, det känns nästan enklare :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI