Pegasus63
Trådstartare
Fick lite hjälp av självaste Mr Manson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick lite hjälp av självaste Mr Manson.
Hoppas!!Dotterns pappa har risiga tänder. Liksom du håller jag tummarna för att hon ärvt tänderna från "rätt" förälder.
Hoppas!!
Räknade nu, från 1/3-15 tills nu har jag lagt 10964:- på tandläkaren. Det är nästan 850:-/månad.![]()
![]()
Jag kan tycka att det är jävligt orättvist att något så viktigt som tandvård ska vara så dyrtDet är ungefär vad jag lagt på fem år (då jag senast gick till tandläkaren utan en deal)![]()
Jag kan tycka att det är jävligt orättvist att något så viktigt som tandvård ska vara så dyrtdet spelar ingen roll att FK subventionerar en viss del, för iaf här i stan så hinner man inte upp i subventionssumman eftersom det är flera månader mellan besöken, trots att det är samma tand som lagas.
Här i stan ja, både privat och folktandvården. Värdelöst!Är det sådana köer hos alla tandläkare?![]()
Här i stan ja, både privat och folktandvården. Värdelöst!
Här har ju stan vuxit ännu mer på några årtionden, men antalet vårdinrättningar har snarare minskat. Vår vc flyttade till nya lokaler, och stängde sin BVC, trots att de flyttade in i bottenvåningen på nybyggda lägenhetshus där det till och med finns en förskola. Hur landstinget tänker har jag ingen aning om!Riktigt kasst! Här i regionen (Malmö-Lund) brukar det inte vara problem att få en tid som passar.
Precis som jag! Kämpar med rälsen som bäst nu men glädjer mig åt mina hela fina tänder när det gör som ondastJag kan bara beklagaHar själv en väldig tur med mina tänder. Har aldrig haft hål i tänderna och enda bekymret är min extremt trånga käke. Fick dra ut fyra tänder och sen ha räls i 2,5 år för att få rätt på det.
Jag kollade på sån förut, men då skulle det vara förmånligare för mig med fks subvention, jag hade för kass munstatus från början liksom. Nu är jag sugen på att rycka ut alla tänder och ha löständer istället, det känns nästan enklareJag är glad åt min tandvårdsförsäkring. Betalar 79 kr/mån och får då all tandvård jag behöver.
Jag håller redan på. Vill ha revange men han vill "suga på karamellen lite".@Voff Ska jag skälla på sambojäveln?