Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om avkomman inte vill klä på sig så skicka ut utan kläder, för ut i "friska" luften ska slyngeln oavsett väder om så bara för 5 minuter:devil: Om ynglet vägrar finns ju både kofösare till att jaga på med och hammare till att slå sönder tvspel och smartphones med att köpa:angel:
Barnet är inte ens fem år. Hon har varken tvspel eller telefon. Men vi kom iväg till mormor till slut. Nu ska vi försöka få oss till feltema också.

Hemma från en tur runt Willys Rusta och ÖB. Har fyllt förråd. Och fått ångest över att jag handlar för över 200 spänn i matbutiken.Jag är inte snål men är någonstans i ryggmärgen rädd att leva över mina tillgångar.

Lite gulligt när en ~tioåring i kön på ÖB diskuterar Anna Book med sin pappa. Hon tyckte synd om artisten och den soppa hon hamnat i. "tänk att förbereda sig i månader och sedan inte få tävla. Det var ju inte hennes fel"

Hemma från en tur runt Willys Rusta och ÖB. Har fyllt förråd. Och fått ångest över att jag handlar för över 200 spänn i matbutiken.
Jag är så själaglad att jag kunnat lägga undan nästan alla matpengar till byggpengar istället. Sen jag började dumpstra ligger matkontot på c:a 100:- i månaden och det är oboy och kaffebönor. Jag fick en kommentar "men du bränner ju soppa när du måste åka till stan sent på kvällen", men han som slängde ur sig den kommentaren har delvis supit bort förståndet, hur f*n tror han jag skulle få hem maten även om jag skulle handla på öppettiderna? Beama hem den eller få den mejlad hem? :banghead:

Handlat och käkat lunch. Nu måste jag verkligen åka till stallet. Men, jag z koppar nog ridningen. Ont i hela jävla kroppen och vädret är urkass. Släppa i ridhuset är nog mer min melodi idag. :o

1 timmes promenad med dödshot hängande över oss (mig o vovven) "våra" jägare var ute, dom skjuter på allt som rör sig :nailbiting:, är inte alltid nyktra och pratar inte alltid svenska, så på dolda partier har jag sjungit allt jag kan och svurit över att jag inte hade någon väst i bilen. Men det gick denna gången också,

Varit ute med ponnyn, BARNET fick åka pulka efter henne... :)
Sen kom regnet :mad: så nu tröstar jag mig med en kopp kaffe och en kaka :d

Jag vill ha godis!!
Har ju mindre än en kilometer till stor godisbutik med färskt och gott godis, men jag tar mig inte dit själv...och jag känner mig alldeles gräsligt ensam. Ingen att prata med, ingen aktivitet, ingenting.
Skitställe, skitsituation och allmänt slitsamt!!!

Dessutom verkar kroppen ha återhämtat sig så pass att jag fått tillbaka tjejveckan (finns det verkligen inget bättre uttryck? "mens" gillar jag inte alls!) så irritationsnivån är skyhög och det kommer inte behövas mycket för att jag ska explodera, känns som helt jävla fel ställe att göra det på dock. Finns ändå ingen som kan göra något. Och ingen här ska behöva ta mina utbrott. Personalen är tillräckligt less ändå.

Blä.

Ser verkligen inte fram emot middagen, matsituationen är typ alltid ett problem för mig här, men nu lär det bli kaos.

Tyvärr.

Jag vill ha godis!!
Har ju mindre än en kilometer till stor godisbutik med färskt och gott godis, men jag tar mig inte dit själv...och jag känner mig alldeles gräsligt ensam. Ingen att prata med, ingen aktivitet, ingenting.
Skitställe, skitsituation och allmänt slitsamt!!!

Dessutom verkar kroppen ha återhämtat sig så pass att jag fått tillbaka tjejveckan (finns det verkligen inget bättre uttryck? "mens" gillar jag inte alls!) så irritationsnivån är skyhög och det kommer inte behövas mycket för att jag ska explodera, känns som helt jävla fel ställe att göra det på dock. Finns ändå ingen som kan göra något. Och ingen här ska behöva ta mina utbrott. Personalen är tillräckligt less ändå.

Blä.
Men fy har du allt behöver för tjejveckan då?
Du får ta dig utanför dörren och skrika av dig .

Men fy har du allt behöver för tjejveckan då?
Du får ta dig utanför dörren och skrika av dig .
Mja, om jag kan ta mig förbi en butik på måndag när jag ska till läkaren, men det är ju inte jättetroligt eftersom sjukresor bara går från dörr till dörr, och vägen Ackis-centrum är långt ifrån riskfri :(

Kollar på femmilen och anser, som vanligt, att det ska vara individuell start :mad:
Självklart skall det vara individuell start på 5milen i Holmenkollen! Masstart blir helt fel:down: och har ingenting med Holmenkollen at göra.

Jag har också sett på 5milen, druckit kakao med lefser med smör, socker och massor av kanel och längtat hem till Norge. Ibland får jag akuta anfall av hjemmelengsel och undrar hur jag kom på ideen att flytta hit men snart skall jag till Oslo och titta på två mindre lägenheter som kan vara aktuella som en piede a terre där. Den skall jag oavsett behålla även om operation flytta-till Storbrittanien lyckas.

Lyxproblem?!:confused:

Självklart skall det vara individuell start på 5milen i Holmenkollen! Masstart blir helt fel:down: och har ingenting med Holmenkollen at göra.

Jag har också sett på 5milen, druckit kakao med lefser med smör, socker och massor av kanel och längtat hem till Norge. Ibland får jag akuta anfall av hjemmelengsel och undrar hur jag kom på ideen att flytta hit men snart skall jag till Oslo och titta på två mindre lägenheter som kan vara aktuella som en piede a terre där. Den skall jag oavsett behålla även om operation flytta-till Storbrittanien lyckas.

Lyxproblem?!:confused:

I långloppen är masstart givet så varför man envisas med att ha det i "standardloppen" är helt obegripligt :mad:

Klart att du saknar Norge! En liten lägenhet vore ju perfekt för dig :up:

Hemma från en tur runt Willys Rusta och ÖB. Har fyllt förråd. Och fått ångest över att jag handlar för över 200 spänn i matbutiken. Jag är inte snål men är någonstans i ryggmärgen rädd att leva över mina tillgångar.

Då kan jag vara dåligt exempel som kanske kan minska din ångest:

Har just kommit hem från en vända på stan. Var inne hos min hovleverantör av kläder och blev riktigt stolt, för ovanlighetens skull hittade jag bara två blusar och de var dessutom på rea, halva priset!

Men så när jag var på väg mot kassan håvade tyvärr ännu en expedit in mig och frågade om jag behövde hjälp. Nja, sa jag, de här blusarna som jag ska ha har kort ärm, du har möjligen inget stickat som jag kan ha över och som går att tvätta i maskin?

Kofta 1 blä, kofta 2 blä, kofta 3 inte min stil men okej, jag kan väl prova den ändå. Och den var naturligtvis perfekt. Till ett pris som var lika mycket som de båda blusarnas ordinarie pris - tillsammans. Jag köpte den också :banghead:

Jag är löjligt förtjust i min nya navelpiercing som jag gjorde igår :p Tyvärr syns den inte alls genom uniformen :cautious:
Det är lite av ett experiment. Den förra jag hade i naveln stöttes ut = ärr. Den här nya är gjord genom ärrvävnaden så jag håller tummarna för att den sitter kvar den här gången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 907
Senast: Sonic76
·
Svar
1 999
· Visningar
55 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser