Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en våg, utan förvarning, bara sköljde det över mig. Den enorma smärtan, sorgen och framförallt saknaden efter pappa. Sista april är det två år sen han släppte ut sitt sista andetag, två år sen hans hjärta slutade slå, två år sen kroppen inte orkade med den förbannade hjärntumören som upptäckts bara ett halvår tidigare.
Tårarna bara rinner och jag saknar honom så. Förstår inte att jag fortfarande har hela mitt jävla liv framför mig, utan honom :cry:
Sorgen är sån, jag förlorade min pappa -97 väldigt plötsligt och oväntat och hugg av saknad kan slå till lite då och då även om det blir allt längre mellan dem. Sen förlorade min man sin pappa sommaren -02, jag min mormor nyårsafton -02 och min gudmor sommaren -03 men där hann vi åtminstone säga adjö, eller ja inte mormor men henne hade jag på sätt och vis sagt adjö till flera år tidigare när hon försvann in i sin värld. Min gudmor saknar jag däremot väldigt mycket, vi var nog väldigt lika varandra och någon som jag kunde fråga om allt och inget. :heart

I dag har vi haft annu en solig skon dag i Napa Californien. Vi at aldeles for mycket till Lunch pa "The Sardine Can" ... en restaurant med lagom lag profil men fantastisk mat. Sedan stannade vi och fick trucken tvattad. Det tog ungefar en och en halv timma av fyra man att putsa den riktigt for under 500 kronor. Helt klart vart det.

Den roda pricken uppe i mitten ar var vi ar. The Sardine Can rakade ha den har kartan sa jag passade pa att ta en bild.

IMG_0259_zpsr2cchvzm.jpg

Har ar det fantastiska matstallet vid Vallejo's 'waterfront'. Deras crab smorgasar ar fantastiska och jag holl pa att ata ihjal mig.

IMG_0261_zpsftlvjjgg.jpg

Och trucken ... de tvattade den tva ganger for att fa den fin och vaxade ... sedan damsogs den, all inredning torkades och fonstren ar putsade inne och ute. SA vart det.

IMG_0268_zpsyummydwj.jpg

@lady_vip jag håller tummarna att det går vägen *kram*

Kl
Idag är det dags att börja bussfärden hemåt. Ska bli spännande då jag haft svårt att sova pga smärtan i benet inatt. Men mest spännande blir det att köra hem från Lund imorgon. :p

Grannens kundkräk har väckt mig hela 4 gånger i natt :rage: . Människan har gjort nåt efter förra samtalet för det hörs inte alls lika väl men det hörs fortfarande för mycket och jag behöver sova :arghh:
Känner mig som en zombie :meh:

Kaffe, rida, plugga står på schemat. Jag ska tydligen vara social i kväll med men då krävs nog en powernape under dagen om jag ska orka! :cool:

Man ska inte använda hårdost som de kan fiska med sig, det är bättre med jordnötssmör eller mjukost som de måste äta på plats :devil:
Eftersom jag inte har mjukost hemma så tog jag majonnäs i går och laddade fällorna med och mössen tackade för majonnäsen som dom ätit upp och lämnade fällorna orörda :devil:

Som en våg, utan förvarning, bara sköljde det över mig. Den enorma smärtan, sorgen och framförallt saknaden efter pappa. Sista april är det två år sen han släppte ut sitt sista andetag, två år sen hans hjärta slutade slå, två år sen kroppen inte orkade med den förbannade hjärntumören som upptäckts bara ett halvår tidigare.
Tårarna bara rinner och jag saknar honom så. Förstår inte att jag fortfarande har hela mitt jävla liv framför mig, utan honom :cry:
Vi delar den sorgens dag :(
Tänk att det snart gått två år... Två år för dig utan din far, och två åt för mig utan min högt älskade mor vid min sida :cry:
Många, många varma kramar vännen :heart

Karln har fått träffa "svärfar" och ska ut å åka skidor med denne, vilket innebar besök hemma hos mamma och Kent, för att komplettera karlns skidkläder, karln tyckte det borde ju funka att åka med cykelkläderna (armvärmare, benvärmare och sen cykeltröja och funktionströja och sen vanliga byxor över) jag var inte övertygad och definitivt inte Kent heller :rofl:

Svårt att få igång kroppen idag. Varför är träningsvärken alltid värre dag 2? Då var jag ändå uppe på hästen igen igår och skrittade ut en timma.

Sitter nu och ska se slutet på fil en jag somnade ifrån igårkväll. Sedan städa toaletterna, åka och handla och sedan iväg till stallet.

Tonåringen ska iväg på tjejmiddag ikväll och min mamma ville bjuda oss andra på mat, så jag slipper den biten i alla fall.

Eftersom jag inte har mjukost hemma så tog jag majonnäs i går och laddade fällorna med och mössen tackade för majonnäsen som dom ätit upp och lämnade fällorna orörda :devil:
Ja men det är ju helt otroligt! Vi är överlistade av de små hårbollarna. Jag börjar, mot min vilja, känna en viss respekt för deras intelligens eller överlevnadsstrategier. Men jag vill ha råttfritt!

Skulle jag bli av med mitt så skulle allting bli så mycket svårare, jag fick lära mig en bra regel på körskolan som jag hållit benhårt på, "sikten-pilen-filen" i den ordningen och sen att ge fan i att köra för fort. Jag har massor med hästar i bilen men gasar inte mer för det, dom används sparsamt och då är bränsleåtgången låg och det är ju det som är meningen med många hästar enligt mig. Dock är jag ingen väglus heller och står det 100 på skyltarna så låser jag farthållaren där, finns ingen anledning att blåköra för dom få minuter man sparar är bara löjligt. Sen ser jag till att alltid ha full tank med blinkersolja också, det finns det knappt nån annan som har här. :p
Ja, vi var på kurs i sparsam körning för inte så länge sen och där berättade dom att om man ökar från 80 km/h till 95 km/h, kommer det skilja 11,51min på 10 mils körning.

Om man sänker från 80 km/h till 70 km/h, tappar man bara 1,04 min per mil.
Likaså från 80 km/h till 65 km/h, tappar man 1,44 min per mil.

10 mil tappar man 17 min att köra i 65 km/h istället för 80 km/h.

Med andra ord är det inte fel att planera så man har en kvart eller halvtimme till godo när man ska ut och köra. Det gör inget om man råkar komma fram för tidigt eller för sent, det är värre att inte komma fram alls. :p

Ja men det är ju helt otroligt! Vi är överlistade av de små hårbollarna. Jag börjar, mot min vilja, känna en viss respekt för deras intelligens eller överlevnadsstrategier. Men jag vill ha råttfritt!
Jag gjorde ett stort inlämningsarbete om dom under min utbildning och har för länge sen insett att när världen går under kommer mössen överleva allt och alla och ta över herraväldet :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 909
Senast: Sonic76
·
Svar
1 999
· Visningar
55 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser