Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tacksam att canal digital nu erbjudit filmkanaler som ersättning för de försvunna kanalerna discovery äger istället för en hel hög sportkanaler.
Fast jag vill hellre ha tillbaka 5an och TLC.
Förstår att du hellre vill ha tillbaka de kanalerna, jag hade en mindre kris när de försvann för oss förra året. TLC är typ den enda kanalen jag kollar på (jag VET att den är smaklös, älskar den ändå).

Jajja var glad ändå!

Idag har jag lärt mig att stödja lika mycket på mina fötter och jag är snart 40 år gammal :p
Ja, självklart är jag jätteglad!! Det går sjukt mycket bättre än vad någon trott hittills :)
Men lite drygt är det allt.

Jag försöker tänka på att göra det motsatta, inte stödja allt för mycket på höger ben :D
Men jag glömmer det eftersom det inte gör ont...

Det gäller att kämpa på mot de mål man har, ser ju olika ut för alla :)

Tack alla för omtanken. Det är så overkligt, förra helgen var hon hur pigg som helst, så jag har inte riktigt förstått det än. I morgon kommer sambon hem, hans AG betalar hela hans resa hem (som måste kosta över 10 papp) så att han kan få stötta sin pappa:love: jag tänker positiva tankar och försöker leva som vanligt, men gissar att det inte blir så mycket sömn i natt ändå.

Tack alla för omtanken. Det är så overkligt, förra helgen var hon hur pigg som helst, så jag har inte riktigt förstått det än. I morgon kommer sambon hem, hans AG betalar hela hans resa hem (som måste kosta över 10 papp) så att han kan få stötta sin pappa:love: jag tänker positiva tankar och försöker leva som vanligt, men gissar att det inte blir så mycket sömn i natt ändå.

Jag är så glad över att min AG inte motsatte sig min ledighet när jag helt plötsligt försvann från min arbetplats med den enda förklaringen att jag var tvungen att säga hejdå till min mormor som var 90 mil bort. 24 timmar innan var hon lycklig över att få flytta till min yngsta morbror och bli omhändertagen sina sista år i livet :cry: Tyvärr blev inget som vi trodde då :(

Jag fick ledigt 10 dgr utan mer förklaring än så :heart

Skönt att din sambo har bra AB :love:

Jag är så glad över att min AG inte motsatte sig min ledighet när jag helt plötsligt försvann från min arbetplats med den enda förklaringen att jag var tvungen att säga hejdå till min mormor som var 90 mil bort. 24 timmar innan var hon lycklig över att få flytta till min yngsta morbror och bli omhändertagen sina sista år i livet :cry: Tyvärr blev inget som vi trodde då :(

Jag fick ledigt 10 dgr utan mer förklaring än så :heart

Skönt att din sambo har bra AB :love:

När de ringde och sa att pappa var döende ringde jag bara och sa att jag kommer inte idag, detta typ 30 minuter innan jag hade planerat att vara på jobbet. Och de förstod ju.

Kaozzzz. Brorsan med fru ringde och frågade om de får bo här i helgen. De dyker upp imorgon. Är det nu jag måste springa hem och panikstäda. Kaozzzzzz

Nope, dom får ta kaozzet som det är, precis som mina frukostgäster imorgon :D

Sedan behöver dom inte veta det värsta kazoet är gömt i klädkammaren :angel:

@GotAsecret - varje framsteg är ett steg i rätt riktning, även om det tar tid :up:
Jag gör framsteg varenda dag! :bump:
Bara hoppas på att slippa bakslag vid återbesöken, men det har liksom bara gått en månad och jag testar nya saker varje dag för att se om det går, och det gör det. Om än inte alldeles snärtfritt, men får jag svära så går det, för farligt är det inte :banana:

Idag har jag diskat t.ex. Och så gör jag mer och mer med vänster arm utan att tänka på det, vilket är hur bra som helst.

Igår tog en fullständig dusch bara 23 minuter :bump:

Sista hela helgen i huset
Kommer bli värsta för hunden ett tag tills jag kan hägna in åt henne men vi får leta rätt på ett ställe jag kan släppa henne lite på.
Vi får busa extra mycket ute denna vecka

Bara hoppas på att slippa bakslag vid återbesöken, men det har liksom bara gått en månad och jag testar nya saker varje dag för att se om det går, och det gör det. Om än inte alldeles snärtfritt, men får jag svära så går det, för farligt är det inte :banana:

Idag har jag diskat t.ex. Och så gör jag mer och mer med vänster arm utan att tänka på det, vilket är hur bra som helst.

Tur du inte bor här ;)
Varmvattnet räcker bara 5 minuter

Kommer bli skönt med badkar nu igen haha

Eldar i spispannan och inser bedrövat att jag nog måste byta några cirkulationspumpar i huset och pannrummet inom den närmaste framtiden. Det blir hett vid spisen men värmen fördelas inte så där jätte-effektivt i huset.
Pumparna är bara från -95. Nog borde sådana grejor hålla i alla fall en 30 år.....:angel:

Skämt åsido så innebär det att jag måste lägga ut säkert närmare 15 papp närmare sommaren. Suck. den där brunnsborrningen ligger långt bort i fjärran.

Eller varför inte denna, tycker den är klockren: :rofl::rofl:

"Hur slipper man fortkörningsböter?

I vårt grannland Danmark har denna fråga blivit aktuell då polisen har börjat med den nya metoden "fotovagnar" som tar bättre bilder än de fasta och gamla kamerorna som står uppställda längs vägarna. Med dessa "fotovagnar" kan polisen ställa upp kameror lite överallt och flytta runt dom. Detta har gjort att fortkörningsböter har ökat kraftigt i Danmark.

Den danska sajten "FindDetBilligt" har kommit på ett sätt att slippa få dessa böter för att man kör för fort. Det bästa av allt är att knepet funkar till 100% både i Danmark, Norge och även här hemma i Sverige.

Så här slipper du fortkörningsböter

1. Titta efter skyltarna som visar fartgränserna. Innanför den röda ringen finns svarta siffror på gul botten. Siffran anger maximal hastighet.

2. Leta upp hastighetsmätaren på instrumentbrädan i din bil. Det finns en pil som visar vilken hastighet bilen färdas i. Läs av denna siffra.

3. Sista och svåraste punkten: Anpassa din bils hastighet till vägens hastighetsgräns. Polisen kan nämligen inte bötfälla dig om du inte kör för fort. Klart."

En kollega blev av med körkortet förra veckan. Det ställer till det lite då vi ska vara på stationen innan första tåget och åker hem efter sista. Alla får byta pass hej vilt nu för att han ska få ihop sina timmar.

Tur du inte bor här ;)
Varmvattnet räcker bara 5 minuter

Kommer bli skönt med badkar nu igen haha
Ja fast alltså från att jag var på väg in i duschen, tills jag var ute :)
Så 5 min varmvatten räcker ju nästan, eftersom jag inte tvättar håret i varmare än ljummet, och det är det som tar tid :)

Får du mat du tål nu?

Jättelattjo att det rycker och krampar i vänster ben nu, det gör liksom förbannat ont i bäckenet :(

För övrigt är ungefär hela jag insmord ned voltaren gel... Och nu nattmediciner, pyjamas, en mugg varm mjölk därefter tandborste och sängläge, eller om jag målar en stund kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 909
Senast: Sonic76
·
Svar
1 999
· Visningar
55 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser