Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl 20 på tvåan är det ett "måste-bara-se"program om Sovjets reklam eller vad sägs om "Mitt under sovjetisk planekonomi och utbredd varubrist marknadsfördes produkter som inte gick att köpa." :rofl:

Det där spektaklet bara måste man ju se. :laugh:
Meh :meh: - samtidigt som På Spåret... hur tänkte dom NU :rage:

Men herre Gud! Jag förstår ju att läkare också är människor och kan göra fel men blir så arg. Det får inte hända! Lider med er!
Jag känner lite likadant. Allt kan ju såklart hända, men detta känns som slarv eller höjden av otur.
Samtidigt är det bara läkare som kan rädda henne nu. I morgon ska de öppna henne igen och titta, det gjorde de även igår och satte en stomi.

Hallå där - inte jämföra På Spåret med dylika eländen... :rage::rage::rage:

:p:D
Äsch elände som elände eller för att citera en okänd nyhetsuppläsare på Mosevisionen (Mosebacke monarki) "Elände elände elände elände,,,,,elände elände elände Erlander!" :D

Ska växla två tåg till verkstaden och ett tillbaka. Inget särskilt betungande arbete förutom att 1) tar tid och 2) växlingssamordnaren är på rast och 3) det redan är schemalagt med för lite tid. Kommer missa pasståget(=betald resa hem till min stationeringsort) hem och får sluta en och en halv timme senare. Yay.

Idag har jag hjälpt grannen bära in och upp den nya sängen, svettigt värre. Ett tag var jag lite oroligt att det skulle bli som med Artur Dents soffa, dvs att den skulle fastna i trappan så den varken gick att få upp eller ner! Efter stor möda och mycket besvär fick vi dock upp både säng och madrass. Köp inte större säng än att den får plats i trappan! :up: :meh:

Årets första semla inmundigades senare med god vän och två koppar nybryggt kaffe, smakade mer tyckte både vi, varulv och katter. Varulven fick mitt lock och katterna grädden. :d

Jag har burit vatten till hagen då vattnet hade den dåliga smaken att frysa igen. :banghead: Ska fylla alla baljorna i morgon men orkade inte med det idag. Burit in en skottkärra med ved, plockat ägg och gav bort dagens skörd till goda semmelvännen som tack för semlan och stängt till hönsen efter de varit i vanlig ordning ute och skuttat i snön.

Nu eld i kaminen, nyäten och allmänt slö, slapp och helt likgiltig för mer måste. :angel:

Da ar det dags att ta tag i nagra viktiga samtal med taxerings myndigheten har i landet. suck. Sedan blir det en vanda till med hundarna innan vi aker till "The Saridin Can" for lunch. :d

@hastflicka: Jag blir gråtfärdig av den där chilin, VILL HA! :arghh:

Tack vare att EU hittat något ämne som inte får vara i mat i chipotle så är det förbjudet att importera äkta chipotle till Europa (jag tror det är pecan-träet de röker med som ställer till det). Det som finns i affärerna här nu är fejk-chipotle. Jag är beroende av chipotle och min Meco är nästan slut fast jag har halvmycket kvar av Moritan iaf. När båda är slut kommer det att bli jobbigt :(

För att ämnet ska bli skadligt krävs det att man äter ca 1,5 kg åt gången :meh:

Vill du att jag ska skicka lite chiliar? Det ar latt ordnat nar de ar sa latta.

Den här är ruggigt bra och tänkvärd!

"Just idag har du absolut alla förutsättningar för att dö!

Du vaknar sent, ungarna kivas och det är ett riktigt skitväder. Du har bråttom till jobbet men först ska bilen skottas fram och ungarna ska till dagis.
Ut på vägen, lite slirigt men du har ju bra vinterdäck... Du tittar på klockan och svär tyst för dig själv. Trampar på gasen... köer.... du tittar på klockan igen. Ungarna skriker i baksätet, osams om någonting och du känner att du redan är trött. En vanlig morgon med andra ord.

Du sicksackar dig fram, varje liten lucka erbjuder dig en extra minut. Du som alla andra är på väg, alla har ett mål. Ett mål att komma fram i tid.

Du som alla andra ska samsas på vägen. Små kompakta personbilar ser ut som leksaker bredvid stora trailers.

Du ser en lucka och trampar på gasen....

Några minuter senare går en radioröst ut med ett meddelande om att det har inträffat en trafikolycka mellan lastbil och personbil. Vägen kommer att vara helt avstängd den närmaste tiden medans räddningspersonalen städar upp på platsen.

Du och dina barn kom aldrig fram, du vann aldrig den där extra minuten. Du förlorade all din tid. Dina barn blev aldrig äldre...

I din desperata jakt på att hinna fram i tid så förlorade du allt i stället. Du lämnar en familj och vänner bakom dig i sorg.

Men inte nog med det, du har även sett till så att en chaufför får leva med att han/hon har dödat x antal personer i sitt arbete. En erfarenhet personen mycket väl skulle må bättre av att klara sig utan.
För hur gärna man än vill så får man inte stopp på ett ekipage i den storleken på endast någon meters bromssträcka. Speciellt inte i vinterväglag!

Så snälla du, gör mig en tjänst.
Var ute i god tid och ta inga risker. För man har aldrig så bråttom att man inte kommer fram alls."

Eller varför inte denna, tycker den är klockren: :rofl::rofl:

"Hur slipper man fortkörningsböter?

I vårt grannland Danmark har denna fråga blivit aktuell då polisen har börjat med den nya metoden "fotovagnar" som tar bättre bilder än de fasta och gamla kamerorna som står uppställda längs vägarna. Med dessa "fotovagnar" kan polisen ställa upp kameror lite överallt och flytta runt dom. Detta har gjort att fortkörningsböter har ökat kraftigt i Danmark.

Den danska sajten "FindDetBilligt" har kommit på ett sätt att slippa få dessa böter för att man kör för fort. Det bästa av allt är att knepet funkar till 100% både i Danmark, Norge och även här hemma i Sverige.

Så här slipper du fortkörningsböter

1. Titta efter skyltarna som visar fartgränserna. Innanför den röda ringen finns svarta siffror på gul botten. Siffran anger maximal hastighet.

2. Leta upp hastighetsmätaren på instrumentbrädan i din bil. Det finns en pil som visar vilken hastighet bilen färdas i. Läs av denna siffra.

3. Sista och svåraste punkten: Anpassa din bils hastighet till vägens hastighetsgräns. Polisen kan nämligen inte bötfälla dig om du inte kör för fort. Klart."

:( Min sambos mamma är sjuk, jättesjuk som i nedsövd på intensiven, efter en miss i en operation i måndags. De stack hål på tjocktarmen, men upptäckte inte det förrän hon var dödligt sjuk...

Nu har jag äntligen fått tag i min sambo, som befinner sig långt in i djupaste Norrland på en jobbgrej (fick ringa nåt akutnummer så att hans befäl kunde leta upp honom) och han ska ta sig hem så fort som möjligt.

Min lugna helg blev inte alls som jag tänkt mig:cry:
Kram, jag håller tummarna för sambons mamma! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
22 23 24
Svar
465
· Visningar
11 348
Senast: dobbis
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 912
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10