Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu sitter jag och lyssnar på musik och dricker lite kaffe. Nyss hemkommen efter att ha kört hem brorsans hund. Mysigt att börja dagen med hundgos idag :love:
Diskuterar med min mor om mitt kassa minne. Hennes kommentar "jaa, alzhemiers (vete fan hur det stavas) börjar visst i 20års åldern" :angel: :rofl:
Går bra det här.

Tänkte nyss att jag skulle googla någonting, innan jag glömmer det, när jag nu ändå höll i mob och var inne på internet. Går in på google och har totalt glömt bort vad det var jag skulle googla :confused:

Gick till föräldrarna igår, styvfar frågade om min bil stod framför garaget eller om han kom ut med bilen. Jag reser mig och börjar rota i jackan efter bilnyckeln för att flytta på bilen. Som stod kvar hemma. :banghead:

Är lite mosig i skallen efter att ha rantat runt på stan i några timmar. Någon ridning innan det blev mörkt blev det visst inte idag. Nåja, jag har i alla fall börjat packa inför flytten, varit på återvinningsanläggningen, gjort fynd på loppis, käkat ute och sen spontankollade jag på blocket efter flyttkartonger. Tur som en tokig hade jag. Det fanns en snubbe som sålde sådana bara 5 minuter ifrån där jag råkade befinna mig, så det var bara att åka dit på momangen. Sedan lite ordinär matshopping på det. Och nu skulle jag behöva dra på mig ridbrallorna fast jag känner för att ta en tupplur.

Hm, en lite tupplur kan jag nog kosta på mig.

Har migrän igen vilket gjort att jag sovit sen lunch. Jag är så glad över att jag fixade allt med stallet i morse när jag tog ut hästarna. Nu har jag precis varit över och gett dem lite hö och ska sova igen tills det är dags för insläpp. Kanske borde äta något innan? Blir alltid sjuk om jag inte äter ordentligt..

Kalaset är avklarat och sambon åkte iväg till systemet när det var så ikväll får det nog bli en drink för att fira!

(han har tinnitus och jag ser ingen anledning till att utsätta honom för sådan ljudnivåer när jag klarar mig själv utan problem)

Har ätit lammstek hos föräldrarna tillsammans med syrran och hennes dotter, och vi höll sams hela kvällen! :up: :D Men nu sitter A och jag hemma i soffan och kollar på Superlördag, i väntan på mellon :)

Här är det melodifestivalen och ostbågar. Karln överlevde förmiddagens skidor, typ 2 mil tror jag de åkte. Sen blev det tacos till lunch och en tur till storstaden Borlänge, där han köpte sig nya skidkläder :rofl: nu får han hjälp att kolla spannet på skidorna och valla dom av mammas man :) jag å mamma kollar mello, betydligt trevligare :p

Ligger i sängen och lyssnar på bok och är lekplats för den gröna kråkan..
Lyckads dra till nacken tidigare idag när jag satte mig ner :cautious: O_o Men den börjar skärpa till sig. Tänker inte göra ett skit förrän det är dags att ta in hästarna. De fick pedikyr idag och jag höll att frysa ihjäl. Unge Herr Slyngel var 100% SLYNGEL dagen till ära.. Han är stabil som en slinky typ och kan åla runt trots att alla hovar är precis där de ska och han samtidigt gör precis vad vi ber honom om.. :meh: Enligt pappren blir han fem i år, men guckan mellan öronen verkar fastnat på tre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 907
Senast: Sonic76
·
Svar
1 986
· Visningar
54 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser