Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag blir galen på min kropp! Igår började var min hosta under dagen helt okej, hostade lite grann efter lunch men inget mer än så. På kvällen sen kom världens regnväder som jag fick gå i (det såg ut som att jag duschat) och efter en timme att jag kommit in var hostan tillbaka. Fortfarande inte hostattacker där det känns som jag ska spy, men ändock "krupphosta". Nu sitter jag här med en hals som är svullen och det gör så fruktansvärt ont HELA tiden. Börjar bli så evinneligt trött på detta nu :(

Alltså jag blir galen på min kropp! Igår började var min hosta under dagen helt okej, hostade lite grann efter lunch men inget mer än så. På kvällen sen kom världens regnväder som jag fick gå i (det såg ut som att jag duschat) och efter en timme att jag kommit in var hostan tillbaka. Fortfarande inte hostattacker där det känns som jag ska spy, men ändock "krupphosta". Nu sitter jag här med en hals som är svullen och det gör så fruktansvärt ont HELA tiden. Börjar bli så evinneligt trött på detta nu :(

Ring VC, du har ju gått med det där länge nu :heart

Jag har förstått att du bor någonstans mellan mig och @athena_arabians , typ och tänker spontant på bilolyckan som skedde på midsommarafton/midsommardagens morgon med tre döda där man hade svårt att identifiera de omkomna? Utanför Virsbo?
Känns inte roligt att bli förknippad med någon förmodad bostadsort. Sluta omedelbart med det!!

Har fått klarhet på morgonen och det är en olycka med flera döda och den har skett långt från oss. Väntar på namn.

Just lämnat in hunden för sommarfrilla hos en ny trimmare
Hoppas hon är lika duktig som hon var trevlig :D

Jag riktigt känner hur jag surar ihop här på jobbet så jag sprang över till fiket och köpte en kolakaka... Fuck diabetes och griniga gamla gubbar som förstör min dag.

2 underbara tuggor in känner jag livslusten återkomma :D

@tanten hoppas det inte är någon du känner som var inblandad i olyckan. Tragisk :(

Var inte länge sen det var riktigt änglavakt på e20 med krock Buss var inblanda.

Ibland är det riktigt oroväckande att vara ute på vägarna speciellt när man ser hur andra kör i trafiken

Ska till en kiropraktor idag för första gången. Vad kan jag förvänta mig? Är livrädd för att jag ska knäckas till så att det gör ont :nailbiting: Har väldigt ont i ryggen, vill helst inte att någon ska röra mig alls...

Ska till en kiropraktor idag för första gången. Vad kan jag förvänta mig? Är livrädd för att jag ska knäckas till så att det gör ont :nailbiting: Har väldigt ont i ryggen, vill helst inte att någon ska röra mig alls...

Säg att du är spänd inför själva behandlingen och inte fått behandling tidigare. Är det en vettig behandlare är hen då extra försiktig. Jag utgår ifrån att hen är certifierad och medlem i branschorganisationen.

Jag litar på min naprapat till 100%. Han vet att jag tål rätt mycket så han tar i om det behövs. Dvs med andra patienter är han försiktigare så det kanske ta lite längre tid för att nå samma resultat.

Personligen älskar jag när jag går därifrån, min kropp är rak och jag kan ta ut steget ordentligt :D

Senast ändrad:
Sitter fortfarande och småfnissar åt dotterns beskrivning av första dagen på nya jobbet.
Det var stallägarens son som skulle visa rutiner och vart allt fanns.

Nivån låg på "Det här är HÖ och det här är HAVRE och det där är en HÄST" något överdrivet :rofl:
När hon skulle lägga in hö i boxarna och frågade var hon skulle göra av de tomma höpåsarna fick hon till svar "Nej du öppnar dörren och lägger in höet, bara höet och inte påsen". Efter tredje gången hon frågat VAR SKA PÅSARNA LIGGA NÄR DE ÄR TOMMA och fortfarande fick svaret "Nej bara höet i boxen inte påsen" då gav hon upp :banghead:
Sen stod han i foderkammaren och förklarade väldigt ingående vad de olika kraftfodrena var (vilket stod klart och tydligt på hinkarna, och jag vet att dottern hade MVG i svenska så jag tror hon kan läsa :cool: )
Men dottern har ju bara jobbat i stall de senaste fyra åren varav senaste året i ett tävlingstall så det är väl bra han är tydlig....:cool: :rofl:

Känns inte roligt att bli förknippad med någon förmodad bostadsort. Sluta omedelbart med det!!

Har fått klarhet på morgonen och det är en olycka med flera döda och den har skett långt från oss. Väntar på namn.
Jag ber om ursäkt, men jag menade var mälardalen upp mot dalarna så ingen specifik ort men att folk rör sig inom en ett tio tals mil radie känns inte så konstigt.

Ok allihop, Jag behöver hjälp...

Helt sonika dök det upp ett matteproblem UNDER ARBETSTID! Hur ska man räkna?

Jag ska räkna ut hur många liter en gråvattenpump pumpar ut..

den startar när nivån är 145mm från botten och stannar när den är nere på 40mm diametern på brunnen är 400mm hur tusan ska jag tänka? Någon vänlig själ som gillar att räkna? :D

Ok allihop, Jag behöver hjälp...

Helt sonika dök det upp ett matteproblem UNDER ARBETSTID! Hur ska man räkna?

Jag ska räkna ut hur många liter en gråvattenpump pumpar ut..

den startar när nivån är 145mm från botten och stannar när den är nere på 40mm diametern på brunnen är 400mm hur tusan ska jag tänka? Någon vänlig själ som gillar att räkna? :D

Jag har inte tid att räkna men räkna volym på en cylinder. Först totala volymen då den går igång och sedan volymen som blir kvar när pumpen stannar. Ta första beräkningen minus den andra och så du får volymen vatten som pumpats ut. Omvandla sedan den volymen till liter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 082
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 507
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka