Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska till en kiropraktor idag för första gången. Vad kan jag förvänta mig? Är livrädd för att jag ska knäckas till så att det gör ont :nailbiting: Har väldigt ont i ryggen, vill helst inte att någon ska röra mig alls...

Berätta att du är orolig. Då kan behandlaren förbereda dig mer på vad som ska göras.
Är det en bra behandlare kan du ha sån tur att du blir smärtfri efter.
Är de snabba (och precia) brukar det inte göra så ont även om man är riktigt risig innan.
Försök slappna av så mkt du kan och följa med.

Min bil skulle också få en service idag, men en halvtimme efter att jag lämnat den, fått lånat cykel och cyklat ner på stan (2.7 km) så ringer han och säger att han tydligen inte fått en viss del till bilen så om vi kan boka om till imorgon :banghead: Kul att åka upp till stan helt i onödan idag, och så måste jag upp imorgon igen :meh:

Fast det där måste ju folk få bestämma själv.

Jag vet att man haft en handfull som drabbats av stroke efter nackmanipulation. Men IOM att jag inte har någon förhöjd risk för sånt genetiskt etc så tar jag den risken 1 gång/v och har gjort i 10 år.
Annars fungerar inte jag. Valet jag har är enorma mängder morfinpreparat.
Jag är tillsammans med en Kiro. Varken han eller några av de han utbildat under flera år på Kirohögskolan eller hans kollegor han sammarbetar med har någonsin råkat ut för stroke pga nackmanipulation.
Så risken är otroligt(!) liten. Men visst har några drabbats. Sen är frågan om de inte skulle drabbats av stroke iaf inom kort.
Fast av din sambos erfarenhet kan du inte dra slutsatsen att risken är otroligt (!) liten. Det är i högsta grad anekdotisk evidens.

T ex här nämns siffror som 49 i en svensk genomgång, och 700 enligt Ernsts/Singhs bok. http://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2008/11/14/hall-kiropraktorn-borta-fran-nacken/

Googlade. Aj :nailbiting: och varför har han en sån?! :nailbiting::cautious::p

Vi samlar på sådant :D Jag en bajonett 96 från svenska försvaret på väggen :p

AJ! Det var väl onödigt!

Jo, det tyckte jag också...

Stampat in den? Aj! O_o

En sådan kniv var väl till för närstrid? Varför skulle han ha den i benet för? :eek:
Han får börja klä sig i bubbelplast :idea:

Han skulle skära upp snörningen på gummistövlarna. Bubbelplast hjälper inte för den behandlade huggarbyxorna som smör :meh: Fast närstrid stämmer ju rätt bra även om det generellt är bättre att hugga en motståndare och inte sig själv :D

Stort grattis på födelsedagen @tolksele :banana:

Tack snälla :)

Firade på bästa tänkbara sätt; fick låna stallägarens häst till en lugn uteritt.

wp_20170627_14_42_17_pro_595265e22a6b22a056681121.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 082
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 507
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka