Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har pajat handen igen. Så pass att jag är ordinerad att inte använda eller röra den alls mer än nödvändigt. Är den inte bättre till i morgon ska jag träffa läkaren igen och bli sjukskriven ytterligare. :(
I morgon bitti ska jag dessutom åka till kliniken i grannstaden med hästen som hoppar på tre ben. Det ser inte lovande ut :( därefter måste jag åka och hämta hö. Och allt utan att använda handen.... (!) :banghead:
Dessutom blev det bara tre kycklingar, dom andra två dog. :(
Jag hade behövt en Carlsberg eller två i kväll men i stället har jag handen i högläge och knaprar smärtstillande. Ute vräker regnet ner och inte ens badet tinade upp mig efter stallet.
Skit!

Ursäkta gnället :(

Kram! :heart

Jag har pajat handen igen. Så pass att jag är ordinerad att inte använda eller röra den alls mer än nödvändigt. Är den inte bättre till i morgon ska jag träffa läkaren igen och bli sjukskriven ytterligare. :(
I morgon bitti ska jag dessutom åka till kliniken i grannstaden med hästen som hoppar på tre ben. Det ser inte lovande ut :( därefter måste jag åka och hämta hö. Och allt utan att använda handen.... (!) :banghead:
Dessutom blev det bara tre kycklingar, dom andra två dog. :(
Jag hade behövt en Carlsberg eller två i kväll men i stället har jag handen i högläge och knaprar smärtstillande. Ute vräker regnet ner och inte ens badet tinade upp mig efter stallet.
Skit!

Ursäkta gnället :(
Men stackare :( Kram på dej!
Jag kan dricka mitt halva vinglas för dig också :idea: (jag behövde några munnar vin ikväll... )

Blev ingen ridning idag, det blev istället en räddningsaktion för två av svalornas ungar som trillat ur boet, den ena trillade ur när jag stod där. Den som låg i halmen var märkbart medtagen men den som trillade ner när jag var där fick komma upp direkt och verkade klara sig fint. Fick ett sms för ett tag sen att stallägaren kunde se alla ungarna gapa stort, så de båda har klarat sig! :love:

Känner mig rätt omskakad efter att ha läst jobbmailen och chefen skrivit om att mitt kontor är sorgdrabbat. Inga klara besked mer än något om deltagare och om att kyrkan är inkopplad?
Fattar inget och den jag kollat med vet inget heller. Mer än att et varit en trafikolycka. Men vare sig länstidningen eller lokaltidningen har skrivit nåt.

Hade varit klokt av chefen att åtminstone skiva vad de gäller. Nu vet jag inget och undrar. Jag är väl inte den enda i världen som läser jobbmailen fast jag är hemma och är sjukskriven?

Känner mig rätt omskakad efter att ha läst jobbmailen och chefen skrivit om att mitt kontor är sorgdrabbat. Inga klara besked mer än något om deltagare och om att kyrkan är inkopplad?
Fattar inget och den jag kollat med vet inget heller. Mer än att et varit en trafikolycka. Men vare sig länstidningen eller lokaltidningen har skrivit nåt.

Hade varit klokt av chefen att åtminstone skiva vad de gäller. Nu vet jag inget och undrar. Jag är väl inte den enda i världen som läser jobbmailen fast jag är hemma och är sjukskriven?

Visst var det en olycka med tåg där? Jag har för mig att jag såg i lokalblaskan att tågen stoppats pga olycka.

Jag har förstått att du bor någonstans mellan mig och @athena_arabians , typ och tänker spontant på bilolyckan som skedde på midsommarafton/midsommardagens morgon med tre döda där man hade svårt att identifiera de omkomna? Utanför Virsbo?

Dom är väl ff inte identifierade?
Jag har inte sett något mer, det fanns ytterligare en artikel men den var för pluskunder, något som jag av ren surhet vägrar bli. ;) Sen tror jag inte att de släpper identitet innan de är 100 % säkra, men det kan ändå vara folk som vet vilka det handlar om.

Jag har inte sett något mer, det fanns ytterligare en artikel men den var för pluskunder, något som jag av ren surhet vägrar bli. ;) Sen tror jag inte att de släpper identitet innan de är 100 % säkra, men det kan ändå vara folk som vet vilka det handlar om.
Enl aftonbladet i fm så var dom så svårt skadade att dom hade problem med att få ihop det

Enl aftonbladet i fm så var dom så svårt skadade att dom hade problem med att få ihop det
Aha, jag tänker mest om bekanta vet att just tre personer skulle färdas den vägen och aldrig kom fram, då går det ganska så snabbt att räkna ut vilka det skulle handla om. Men det kan ju vara tre turister från något land som ingen har hunnit sakna än. :(

Tittat på "första dejten " på svt, vissa är hysteriskt roliga :laugh:
Nu kallar sängen, jag är inte så hemskt trött men imorgon ska minstingen få sin vaccination halv nio så jag sätter nog klockan på sju så man hinner äta frukost i lugn och ro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 082
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 507
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31