Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, jag hade en sån där upplevelse idag som ger mig rysningar om jag tänker på vad som hade kunnat hänt om det hade gått illa. Det är väl både bra och dåligt på det sättet att ingenting hände, dock lär man sig av sina "misstag".

@athena_arabians @Linda8142 @kolblakkur @grodan21
Varfor skulle inte varden kunna lamna meddelanden pa mobiltelefonen? Har talar de bara om varifran de ar och ber mig ringa upp. Om det skulle vara en allman telefonsvarare och jag skrivit pa att de inte far tala med familjen ar det ju en annan sak, men min mobil ar privat och darfor bryter det inte mot privacy lagarna.
Jag vet inte … det får du fråga vården om … :)
Lite långsökt kanske men säg att en kvinna blir misshandlad av sin man och han lyssnar av hennes telesvar och får då reda på att hon varit i kontakt med vården eller myndighet.

Ekonomisk kollaps. Totalt. Dubbla hyror, ett stall att fixa, havererad bil, hovslagaren, kattens försäkring.. allt på en gång! Och minimalt med sparade pengar kvar sen förra kollapsen...

Idag har vi haft världens oväder. Blixten slog ner i någon grannkåk på gården tydligen. Det hade slagit gnistor ur eluttag och elektronik blivit förstörd. Jag hann dra ur all elekronik.
Jag pratade här om dagen med killen och hävdade att jag mest tycker åska är mysigt. Kan ha ändrat mig. :P
När det lättade var jag i stallet och hängde med en kompis och tränade mitt odjur. Sen hundprommis i skogen och nu maaaaat!

Jag har nyss ätit en välbehövlig middag efter att ha trampat runt i grannskapet i 3 timmar. Först gick jag ner till sjön och låg på bryggan en stund. När jag skulle därifrån noterade jag att det fanns massor med grodyngel i vattnet. De hade börjat få bakben men simmade fortfarande med stjärten. Det var som ett helt gäng med gigantiska spermier där i vattnet. Sen gick jag en längre väg hem och passade på att fota lite växter och kor. Sista biten hem träffade jag en granne som var på promenad åt samma håll som jag så vi snackade lite. Sen när den grannen gått åt sitt håll träffade jag på en annan granne så då fastnade jag där en god stund också.

De kan såklart, möjligen får de också. Men som redan nämnt finns det vårdinrättningar som inte gör det. Jag har varit med om några stycken och de har använt den "ursäkten" när jag undrat varför.

Får man skicka sms-påminnelse borde man ju få tala in meddelande av samma karaktär.
Min pappa var den som drev igenom lagen som tillåter sjukvården(och inte bara tandvården) att skicka sms-påminnelse inför bokade möten(för att han som säljare skulle kunna säla den tjänsten till landsting förvisso.. men det har sparat vården rätt många miljoner i uteblivna besök hörde jag också). Så det vet jag att man får göra.
Så länge man inte lämnar ut mer än i ett sånt sms känns det ju märkligt.

Jag har nyss ätit en välbehövlig middag efter att ha trampat runt i grannskapet i 3 timmar. Först gick jag ner till sjön och låg på bryggan en stund. När jag skulle därifrån noterade jag att det fanns massor med grodyngel i vattnet. De hade börjat få bakben men simmade fortfarande med stjärten. Det var som ett helt gäng med gigantiska spermier där i vattnet. Sen gick jag en längre väg hem och passade på att fota lite växter och kor. Sista biten hem träffade jag en granne som var på promenad åt samma håll som jag så vi snackade lite. Sen när den grannen gått åt sitt håll träffade jag på en annan granne så då fastnade jag där en god stund också.

Åh, jag har velat se såna flera år nu utan lycka. Ja, jag är 37 år.. :P

Tokiga ponnyn var i dag en bajsponny, synd hon som skött sig så bra det senaste. Vet inte om vi skall skylla på att det blåser halvstorm eller vad vi skall hitta på ...

/B

Fått lite gjort här hemma. Tagit en dusch och tvättat ur frisyren/vaxet sen i fredags :p Tror jag har köpt mig ett bra vax nu, när frisyren håller i 4 dagar/3 nätter och jag bara har behövt blöta kammen lite och rätta till sidorna när jag vaknat :rofl:
Ska göra mig en kopp te nu tror jag.

Alltså.... Hur dum i huvudet får man vara?

Så trött som jag är går jag in och beställer och BETALAR! för Falsterbobiljetter för FEL dag!

Råkade ta fredagen men det skulle ju vara lördagen :banghead::banghead::banghead:

Köpt billjetter för lördag och väntar på att de ska öppna. Självklart tog jag inte avbeställningsskyddet så poff! Troligtvis har jag just kastat 780,- i sjön....
Kan du inte sälja biljetten och köpa ny?
Borde väl finnas någon som vill köpa tänker jag?

Jag har pajat handen igen. Så pass att jag är ordinerad att inte använda eller röra den alls mer än nödvändigt. Är den inte bättre till i morgon ska jag träffa läkaren igen och bli sjukskriven ytterligare. :(
I morgon bitti ska jag dessutom åka till kliniken i grannstaden med hästen som hoppar på tre ben. Det ser inte lovande ut :( därefter måste jag åka och hämta hö. Och allt utan att använda handen.... (!) :banghead:
Dessutom blev det bara tre kycklingar, dom andra två dog. :(
Jag hade behövt en Carlsberg eller två i kväll men i stället har jag handen i högläge och knaprar smärtstillande. Ute vräker regnet ner och inte ens badet tinade upp mig efter stallet.
Skit!

Ursäkta gnället :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 082
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 507
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 213
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31