@tornblomma hade nog avlidit över mitt försöka till nagellacks reparation också, seriöst jag satsar hårt på att personen är karl och inget märker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha inte dåligt samveteJag hälsar ENORMT sällan på mamma. Vilket givetvis ger mig dåligt samvete. Jag har bara inte orkat, jag har varit helt förstörd och grinat efter varje gång de senaste 6 åren.
Viskar....
Hönökaka med ost, som doppas i te....
Tur jag är diabetiker. Annars skulle jag leva på det.
Usch då,gick det så illa?
Det är lite pest eller kolera, om de inte kan hantera situationen utan måste ta dit polis för att skrämma in henne så känns det bättre att åka dit och få henne lugn och tillfreds utan polis. Sen är det väldigt olika beroende på vilken personal som jobbar för dagen, viss personal märker aldrig av några problem utan löser allt eftersom, andra personal har ständigt stora problem... Lite ledsamt när man vet att många inte har fått någon utbildning alls i demensvård och det är det bästa boendet i stan. Andra boenden har haft problem med övergrepp mot de äldre osv.Ni ska inte behöva komma för att lugna mamman, det är inte ert jobb. Be dem att sluta ringa i de lägena om ni tycker det är jobbigt. Gå genom chefen om ni inte vill ta det direkt med personalen. Är det så att ni vill komma i det lägena så visst, men det är inte er uppgift.
Flytt är inte att rekommendera, varenda stora förändring är ett trauma, vilket kan försämra henne avsevärt. Voltaren på ryggen, som gel?
Ha inte dåligt samveteIngen dömer dig, varken personalen eller din mamma. Ofta är det en kärlekshandling att INTE komma, för att personen ofta mår väldigt dåligt efteråt. Tyvärr vet inte många anhöriga det, för de ser inte dem efter besöket.
Ja herregud... Svärmor har en svägerska som till att börja med ringde och skällde för att vi satt in henne på ett boende, det var visst för att vi ville komma åt arvet... Sen ringer tanten och klagar till oss att svärmor är förvirrad, det får vi se till att lösaVad andra säger är en annan femmaGenomgående för dem är att de inte har någon dement släkting
![]()
Jag brukar hugga till med något datum på våren, det är då löneförhandlingarna brukar vara här. Men jag ligger långt över FK:s maxtak så jag tänker alltid att det inte är så noga. Ligger du under bör du nog vara så exakt som möjligt.Får prata med chefen imorgon, är ca ett år sedan lönen ändrades. Det är mycket arbete för lite pengar(är sjukskriven på 25%)
Fy vad tråkigtVäntar på veterinären. Har iaf ridit den andra ponnyn samt strukit den första ponnyn från premieringen och avbokat boende och stallplats.
Fy vad tråkigt
Vad har hänt?
Så jäkla taskig tajming!
De små djuren är experter på detEn kompis skulle äntligen visa sitt arabsto (hon var i form, inte dräktig eller med föl vid sidan osv). Dagen innan utställningen rejsar hon i hagen och river upp sig på ena benet. Hästen är alltså normalt säker på fötterna som en bergsget och hade inte gjort det tidigare och gjorde det inte efter heller
![]()
Men fy så trist! Hoppas det går bra.Den lilla skitponnyn tog sig imorse ut från sin box. Det eftersom ett sto smitit och nu åt upp hans mat
Antingen har han skadat sig på boxdörren när han tryckte ut den eller så har stoet sparkat honom.