Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hälsar ENORMT sällan på mamma. Vilket givetvis ger mig dåligt samvete. Jag har bara inte orkat, jag har varit helt förstörd och grinat efter varje gång de senaste 6 åren.
Ha inte dåligt samvete :heart Ingen dömer dig, varken personalen eller din mamma. Ofta är det en kärlekshandling att INTE komma, för att personen ofta mår väldigt dåligt efteråt. Tyvärr vet inte många anhöriga det, för de ser inte dem efter besöket.

Ni ska inte behöva komma för att lugna mamman, det är inte ert jobb. Be dem att sluta ringa i de lägena om ni tycker det är jobbigt. Gå genom chefen om ni inte vill ta det direkt med personalen. Är det så att ni vill komma i det lägena så visst, men det är inte er uppgift.
Flytt är inte att rekommendera, varenda stora förändring är ett trauma, vilket kan försämra henne avsevärt. Voltaren på ryggen, som gel?
Det är lite pest eller kolera, om de inte kan hantera situationen utan måste ta dit polis för att skrämma in henne så känns det bättre att åka dit och få henne lugn och tillfreds utan polis. Sen är det väldigt olika beroende på vilken personal som jobbar för dagen, viss personal märker aldrig av några problem utan löser allt eftersom, andra personal har ständigt stora problem... Lite ledsamt när man vet att många inte har fått någon utbildning alls i demensvård och det är det bästa boendet i stan. Andra boenden har haft problem med övergrepp mot de äldre osv. :(
Det är svårt, jag vet att de gör väldigt mycket för de boende, men ibland känns det som om de skulle kunna bjuda till lite mer, här om dagen var vi upp på besök, då satt fyra boende och tre personal och bara väntade på att klockan skulle bli dags för lunch, rakt upp och ner i stolar i matsalen. Jag känner "ja men dra fram lite stora papper och sätt er och måla en stund tills det är mat då, så att det händer något" men samtidigt så förstår jag att det kanske är den enda stunden på dagen som personalen har fått sitta ner och det är klart att de inte orkar dra igång något som ska städas undan snart igen.

Ha inte dåligt samvete :heart Ingen dömer dig, varken personalen eller din mamma. Ofta är det en kärlekshandling att INTE komma, för att personen ofta mår väldigt dåligt efteråt. Tyvärr vet inte många anhöriga det, för de ser inte dem efter besöket.

Tack :heart Förnuftsmässigt vet jag att det är så men känslor följer ju inte alltid förnuftet. Personalen med chef är underbara och har verkligen aldrig fått mig att ha dåligt samvete, det kommer som sagt från mig själv.

Vad andra säger är en annan femma :meh: Genomgående för dem är att de inte har någon dement släkting :grin:

Vad andra säger är en annan femma :meh: Genomgående för dem är att de inte har någon dement släkting :grin:
Ja herregud... Svärmor har en svägerska som till att börja med ringde och skällde för att vi satt in henne på ett boende, det var visst för att vi ville komma åt arvet... Sen ringer tanten och klagar till oss att svärmor är förvirrad, det får vi se till att lösa :banghead: sen ringer hon och skäller för att vi aldrig hälsar på svärmor, hon har minsann frågat svärmor hur ofta vi är där och hon har svarat aldrig... Och hon skulle aldrig ljuga om det... :banghead: Så hon tycker att vi ska skriva upp i en gästbok när vi är där så tanten kan kontrollera att vi faktiskt har varit där... Problemet är bara att svärmor blir jätteledsen när hon tror att hon har missat vårt besök, för hon kommer inte ihåg det. :meh:

Får prata med chefen imorgon, är ca ett år sedan lönen ändrades. Det är mycket arbete för lite pengar :banghead: (är sjukskriven på 25%)
Jag brukar hugga till med något datum på våren, det är då löneförhandlingarna brukar vara här. Men jag ligger långt över FK:s maxtak så jag tänker alltid att det inte är så noga. Ligger du under bör du nog vara så exakt som möjligt.

På väg hem.
Min lugna hemmakväll blev visst firande av en kompis som fyller. :rofl:
Men ska vara hemma igen tills sambon kommer.
Tur det är gångavstånd.

Så jäkla taskig tajming!

De små djuren är experter på det :meh: En kompis skulle äntligen visa sitt arabsto (hon var i form, inte dräktig eller med föl vid sidan osv). Dagen innan utställningen rejsar hon i hagen och river upp sig på ena benet. Hästen är alltså normalt säker på fötterna som en bergsget och hade inte gjort det tidigare och gjorde det inte efter heller :arghh:

De små djuren är experter på det :meh: En kompis skulle äntligen visa sitt arabsto (hon var i form, inte dräktig eller med föl vid sidan osv). Dagen innan utställningen rejsar hon i hagen och river upp sig på ena benet. Hästen är alltså normalt säker på fötterna som en bergsget och hade inte gjort det tidigare och gjorde det inte efter heller :arghh:

Oförskämda kräk :mad: :p

Skott liten ponny och verkat ännu mindre ponny och båda skötte sig med bravur :up:

Sen att min rygg gick av är ju en annan femma :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 879
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka