Sv: vad heter sederingstabletterna?
Stronghold vid behov - vilket behov då?
Stronghold vid behov - vilket behov då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tänkte mer att man fångar in de som inte blir skjutna, kastrerar och släpper ut..vet att de finns sådanna projekt
Fast jag sa ingenting om stör rangordningen?
Jag vänder mig emot att en kastrering och utsläppande 'bara' förhindrar fler generationer - men inte gör något för katten man kastrerat och släppt ut - om det inte kombineras med matning av vildkatterna.
Annars, kastrat eller ej, så är de ju dömda att försöka överleva på vad de kan jaga och stjäla sig till. Och Sverige med sina vintrar är inte ett klimat lämpligt för vilda katter, och oerhört många kommer duka under på ett plågsamt sätt om de inte matas.
Och jag ser ingen större vits ha en koloni med kastrerade, stödmatade vildkatter bara för de nödvändigtvis ska leva vidare till varje pris. Då är jag faktiskt mer för avskjutning.
HELA problemet med vildkatter skulle försvinna om folk tog ansvar för sina katter och dels kastrerade, dels tog sitt förbaskade ansvar när de/barnen 'tröttnat' på katten.
haha, tämja o ge bort en vuxen vildkatt??