Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker sträva efter K T och R.
Det är lättare att få uppmärksamhet då - jämfört med Bullen som jag fått som förslag från en kompis.
Tror det beror på om man har ett R-ljud som går att dra ut på. Många har inte det när rt står på det sättet i ordet.Jag har aldrig förstått varför man måste ropa tvåstavigt. Är väl bara att ropa ”Kurt”?
Hade en gång en mycket vacker omplacering som kallades Frasse.Heter min hund
Sonen ville att han skulle heta Hans och kallas för Hasse men vi hade några ”Hassar” i omkretsen så därför blev det ist Frasse.
Suuuupervanligt namn på Dvärgschnauzers. Bor en till på gatan nedanför
Jag försöker sträva efter K T och R.
Det är lättare att få uppmärksamhet då - jämfört med Bullen som jag fått som förslag från en kompis.
Alltså nej, jag tycker inte man behöver dra ut på nåt alls. Går ju liksom att ropa korta namn också.Tror det beror på om man har ett R-ljud som går att dra ut på. Många har inte det när rt står på det sättet i ordet.
Han får skylla sig själv närhan (ev.) hamnar hos mig.Med tanke på hur gammal han är så misstänker jag att han redan lystrar på ett namn.
Vilken färg? Vad heter han på stamtavlan? Det kanske kan ge inspiration? Om du vill berätta det redan
Ja, jo. I princip, men jag tror många känner att det behövs att dra ut eller göra melodiskt på ett eller annat sätt för att det ska upplevas som att man ropar. Man ger någon sorts bärighet till ljudet, medan Kurt (iaf för mig) enbart blir en volymökning med ett kort u.Alltså nej, jag tycker inte man behöver dra ut på nåt alls. Går ju liksom att ropa korta namn också.
Hmmmmm...Han får skylla sig själv närhan (ev.) hamnar hos mig.
Min förra lyssnade på Gris också.
(Upptäckte det när jag gosade med honom och han blev riktigt glad när jag kallade honom gris)
Rutger, efter Hauer. Han var en hyfsat stilig macho-kille på sin tidFör gulligt. Tänk om det är en stilig macho-kille