Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker sträva efter K T och R.Det sägs väl att hund- och kattnamn ska vara lätta att ropa och gärna innehålla i och s.
(Själv misslyckades jag (pun intended) med lillkissen, men hon kommer på inkallning för det mesta ändå! )
För gulligt. Tänk om det är en stilig macho-killeTeddy
Jag försöker sträva efter K T och R.
Det är lättare att få uppmärksamhet då - jämfört med Bullen som jag fått som förslag från en kompis.
Tänker du allitteration? Då spricker det tyvärr, phalène (nattfjäril på franska) uttalas fa-länn. (Fast folk i rasen säger fa-leeen, det stör mitt öra. Och de säger pappi-lånn i stället för papi-jon)Pascal the Phalene
Du får låna mitt Ville annars, kan vara både mjukt, Villekillen och tuffare Villevilding.För gulligt. Tänk om det är en stilig macho-kille
Jag har aldrig förstått varför man måste ropa tvåstavigt. Är väl bara att ropa ”Kurt”?Katten
Vissa namn är lättare att ropa än andra. Harry är väldigt bra, Ture och Sture också. Ruben var inte lika lättropat. Kurt är också svårropat, blir Kuuuurt.
Välj något som ligger bra i munnen.
Knut!Jag försöker sträva efter K T och R.
Det är lättare att få uppmärksamhet då - jämfört med Bullen som jag fått som förslag från en kompis.
Kan föreställa mig att det låter HELT olika beroende på lokal dialekt?Jag har aldrig förstått varför man måste ropa tvåstavigt. Är väl bara att ropa ”Kurt”?
Heter min hundFrasse
Vår katt KnutteKnut!
KrutJag försöker sträva efter K T och R.
Jag har aldrig förstått varför man måste ropa tvåstavigt. Är väl bara att ropa ”Kurt”?
Haha jag föredrar enstaviga namn på hundar. Eller många djur överlag. Så jag tycker inte det är nåt problem.Det blir ju så kort
Blir inget bra flow i själva ropet
Håller med! Mina heter Maja och Jack. Mycket lättare att ropa Maajaa än JaackDet blir ju så kort
Blir inget bra flow i själva ropet