Vad heter hundar?

Sambons pappa har en hobbyfarm med nötkreatur och Sambon har en "egen ko" som han fått döpa och så alla hennes avkommor.
Hon kalvade en tjurkalv för någon månad sedan och nu har sambon döpt den till Bacon.

Tänkte att den historien passade bra här i tråden 🤣

Mamman heter Ruby, efter sambons tobacco-sort (champion ruby)
Kalv 1, tjur hette Big Mac (favorit-junkfood)
Kalv 2, kviga Vicky (favorit-öl, victoria bitter)
Kalv 3, kviga, fick jag döpa, Rosa (såklart😆)
Kalv 4, kviga, Maggie, efter ön vi bor på Magnetic island (farmen ligger inte här dock)

Och nu, kalv 5, tjur Bacon efter sambons favorit-frukost bacon and eggs

Klas-Göran skulle jag lätt döpa en hanhund till 😍

Gillar lite rejäla/udda äldre namn.
Önskar mig framöver en tik som jag kan döpa till Solgun 😍
Är lite besviken på att nuvarande hund har ett mindre fint namn 🫣

Om allt går vägen är det om nån/några veckor en phalène hane på väg hit till stugan.
Han heter förstås ett långt och omöjligt, registrerat namn.

Så ge mig exempel på hanhundsnamn. Jag behöver massor att välja mellan. Jag ser nog vad han heter när vi möts, men behöver en namn-bank att ta av. :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 132
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 418
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 979
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar