Vad har värpt i myggnätet?

Thera

Trådstartare
Hittade detta i vårt myggnät i fönstret:

36049

Och nu kan jag verkligen inte sluta titta på bilden fast jag nästan dör av äckel. 🤢

Vad kan det vara?

Detta fönstret sitter på övervåningen, därför faller snigelteorin lite..
Hela kludden var typ 2-3 cm så själva äggen var väldigt små.

Detta fönstret sitter på övervåningen, därför faller snigelteorin lite..
Hela kludden var typ 2-3 cm så själva äggen var väldigt små.
Jag tror ändå fortfarande på snigelägg. De klättrar vertikalt utan problem, en del sorter lägger sina ägg på väggar och fönster hellre än i jorden.
Googla på 'snigelägg' och välj bilder.

Är de inte lite väl stora för det?

TS Jag tror också snigelägg!

Möjligtvis en fisk. ;)
De är för små för att vara snigelägg. De sitter ju på ett myggnät så storleksmässigt så tror jag absolut att det kan vara insektsägg, möjligen fluga, som är kraftigt uppförstorat. Du har nätet som referens, det är pyttesmå ägg.

Visa bifogad fil 36049

Och nu kan jag verkligen inte sluta titta på bilden fast jag nästan dör av äckel. 🤢

Vad kan det vara?

Visa bifogad fil 36049

Vad kan det vara?

Fick något liknande som väldigt fort kläcktes till superäckliga larver som kröp åt alla håll. Tror det skyldiga odjuret till äggen var en stor brun luden nattfjärilsliknande sak.

Fick något liknande som väldigt fort kläcktes till superäckliga larver som kröp åt alla håll. Tror det skyldiga odjuret till äggen var en stor brun luden nattfjärilsliknande sak.

Det verkar som du har rätt, googlade ”eggs on screen door” och fick upp massa likadana.

36071

Det står att det är ”moths” som lägger äggen, det är väl några slags nattfjärilar som vi har ganska gott om.

Känns lite bättre nu när jag vet vad det var. Och hoppas de inte kläcks i vårt avlopp. 👍🏻

De är för små för att vara snigelägg. De sitter ju på ett myggnät så storleksmässigt så tror jag absolut att det kan vara insektsägg, möjligen fluga, som är kraftigt uppförstorat. Du har nätet som referens, det är pyttesmå ägg.
Jag har haft afrikanska snäckor och de lägger stora ägg, tänkte vanliga små snäckor måste lägga små ägg? De lägger ju såklart inte pytte- ägg dock..

Jag har haft afrikanska snäckor och de lägger stora ägg, tänkte vanliga små snäckor måste lägga små ägg? De lägger ju såklart inte pytte- ägg dock..
För mig känns det väldigt långsökt att en liten åkersnigel på 2 - 6 cm klättrar hela vägen upp för en vägg till andra våningen för att sedan krypa ut på ett myggnät för att lägga pyttesmå ägg mindre än en mm. För mig är den enda logiska förklaringen en insekt.

Visa bifogad fil 36095

Åkersnigelns ägg är dessutom ett par mm i diameter. Större sniglar och snäckor har större ägg, så åkersnigeln tror jag är den minsta av våra inhemska landlevande arter och har de minsta äggen. :)

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur