Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade detta i vårt myggnät i fönstret:
Visa bifogad fil 36049
Och nu kan jag verkligen inte sluta titta på bilden fast jag nästan dör av äckel.
Vad kan det vara?
Förlåt, helt OT, men heter det verkligen värpt om det inte är en fågel?
Har för mig att det finns fantastiska videor på youtubeSpindelägg?
Spindlar brukar ha äggpåsar som mamman vaktar eller bär med sig.Spindelägg?
Är de inte lite väl stora för det?Flugägg
Jag tror ändå fortfarande på snigelägg. De klättrar vertikalt utan problem, en del sorter lägger sina ägg på väggar och fönster hellre än i jorden.Detta fönstret sitter på övervåningen, därför faller snigelteorin lite..
Hela kludden var typ 2-3 cm så själva äggen var väldigt små.
BläääääääääääJag tror ändå fortfarande på snigelägg. De klättrar vertikalt utan problem, en del sorter lägger sina ägg på väggar och fönster hellre än i jorden.
Googla på 'snigelägg' och välj bilder.
De är för små för att vara snigelägg. De sitter ju på ett myggnät så storleksmässigt så tror jag absolut att det kan vara insektsägg, möjligen fluga, som är kraftigt uppförstorat. Du har nätet som referens, det är pyttesmå ägg.Är de inte lite väl stora för det?
TS Jag tror också snigelägg!
Möjligtvis en fisk.
Visa bifogad fil 36049
Och nu kan jag verkligen inte sluta titta på bilden fast jag nästan dör av äckel.
Vad kan det vara?
Visa bifogad fil 36049
Vad kan det vara?
Fick något liknande som väldigt fort kläcktes till superäckliga larver som kröp åt alla håll. Tror det skyldiga odjuret till äggen var en stor brun luden nattfjärilsliknande sak.
Jag har haft afrikanska snäckor och de lägger stora ägg, tänkte vanliga små snäckor måste lägga små ägg? De lägger ju såklart inte pytte- ägg dock..De är för små för att vara snigelägg. De sitter ju på ett myggnät så storleksmässigt så tror jag absolut att det kan vara insektsägg, möjligen fluga, som är kraftigt uppförstorat. Du har nätet som referens, det är pyttesmå ägg.
För mig känns det väldigt långsökt att en liten åkersnigel på 2 - 6 cm klättrar hela vägen upp för en vägg till andra våningen för att sedan krypa ut på ett myggnät för att lägga pyttesmå ägg mindre än en mm. För mig är den enda logiska förklaringen en insekt.Jag har haft afrikanska snäckor och de lägger stora ägg, tänkte vanliga små snäckor måste lägga små ägg? De lägger ju såklart inte pytte- ägg dock..