Vad har ni i eran bil?

Sv: Vad har ni i eran bil?

just nu har jag allting nerpackat i en väska...eller nerpackat, det är nerstoppat huller om buller.
Vattenflaska, vattenskål, spårsele/lina, apportbockar, koner mm mm.
Har funderat på att köpa nån billig plastback och ha ett par beroende på vad som ska tränas.

Eftersom vi bor på landet så åker vi nästan dagligen iväg och då är det smidigast att ha allt i bilen istället för att plocka in och ut allt varenda dag (latheten tar över :p) Och dessutom kan man vara säker på att man får med sig allt (hon som skriver vet vad hon pratar om, då hon åkte iväg ca 1 mil rätt ut i skogen när vi skulle spåra och kom fram utan spårlina)

Om man hade haft mer plats under framsätena hade man kunnat skuta in backar där, det hade varit skitsmidigt. Tyvärr så får jag knappt under handen där när det är dags att städa så det är inte att tänka på

Jag brukar ha allt möjligt i bilen. Nu har jag precis bytt bil, men i min tidigare Hyundai Getz hade jag fällt baksätet och två backar med lock och 3 lagom stora lådor med lock + en vagn (modell byggvaurhus ungefär) i botten. Ovanpå det hade jag en fäll där jag hade alla hundarna. Jeppegrindar i bak och lastgaller framåt. Gott om plats för hundarna och gott om plats för grejor. Inte för inte som den brukade kallas skalman... :-)

Eftersom jag oftast åker själv med mina hundar har jag inga betänkligheter mot att ha mycket grejor med mig. Skönt när man behöver något, och skönt även att slippa packa allt inför nästa tur.
Den nya bilen är en modell större, så jag kommer nog att nöja mig med att fylla bagaget utan att fälla sätet. Den är redan utrustad med 2 backar med lock och en plåtburk. Det känns som tillräckligt med utrymme till vardags. Trimlådan får precis plats vid sidan av när man ska på utställning, och annars är där en liten grop som hundarna gillar. Jeppegrindar och ett lastgaller är beställt. Det enda jag har gjort annorlunda denna gång är att jag har köpt ett baksätesskydd från Hööks som har 2 masonitskivor i. Det fördelar tassvikten över plastlocken så att de inte lyckas trampa sönder backarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
657
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 636
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej. Min jämthundstik på snart 1 år har börjat visa tendenser till aggressivitet mot människor. Har henne alltid lös, kommer så fort...
Svar
5
· Visningar
1 407
Senast: AstEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka