Vad har ni gjort med era hundar idag?

Jenka

Trådstartare
Har för mig att vi hade en sån här tråd för länge sen som var rätt kul så...

Vad har DU gjort med din/a hundar idag?

Sv: Vad har ni gjort med era hundar idag?

1 timme agility i ridhus, tränat på handling utan verbala kommandon, ordförståelse på att ta hinder från baksidan, jaakkos, avståndshandling, balansbom och ordförståelse mellan tunnel/balansbom :).

Gått 2 korta promenader :o Min sambo var dock ute med dem en timme mitt på dagen och tränade lite agility och de fick leka lite med någon whippet.

Vintern suger för oss, tyvärr. Jag jobbar när det är ljust och där vi bor just nu är det ganska begränsat med träning när det är mörkt. Kan jag så utnyttjar jag ridbanans belysning i stallet.

Ingenting :o Han har varit med sambon på jobbet så han har tagit hand om hunden hela dagen. Imorgon kommer det dock bli ett kort spår + godislet inomhus ( hunden är konvalescent en vecka till) :(

Först o främst har vi sovit länge idag.

Efter frukost (nästan lunch) gick jag o Emil (hunden) o hämtade grannens hund, Musse. Sen blev det 6 km promenad. En del av denna ägnades åt inkallningsövningar med Emil.

Väl hemma igen fixade jag mat åt oss o sen lektes det lite. Några snabba svängar ut o kissa och nu har vi precis kommit hem efter en kvällspromenad på dryga 3 km.

Vi tog en promenad i snön i "morse" (nåja, jag sov länge) tills lilla hunden påstod att det var kallt :p
Sen balansträning på boll och lite trickträning.

På kvällen var jag iväg på freestyletävling (dock utan hund), funktionärade och fick lite ny motivation så när jag kom hem blev det ett pass med att lära in ett nytt trick, träna externbelöningar och jobba på kamplusten.

För tillfället blir det mest promenader, lite fysträning/balans/kroppskontroll och inlärning av nya trick. Imorgon är det i alla fall dags för ridhusträning! (agility).

Vi har varit ute och spårat idag! Och så körde vi ett litet uppletande, vilket kan tyckas vara dumt eftersom hon precis fått okejat att gå lös efter en konvalescens på 5 veckor. Men med noggrann uppvärmning och nedvarvning så funkar det mesta :)

Totalt blev det 4,5 timme i skogen, och en TRÖTT hund som kom hem :)

Nu har jag precis hämtat henne till jobbet. Jag har svårt att få fatt i hundvakt när hon löper, så jag frågade lite snällt om hon fick komma hit och sova iallafall. Så hon får hänga här med mig.

Imorgon ska vi ut och spåra igen, måste passa på innan det blir riktig vinter :D

Vi gick en långpromenad i snön :D
Så mycket mer har det inte blivit av någonting, men det har inte behövts heller.

Först en timme promenad på morgonen, sen hundgård ett par timmar, därefter har dagen varvat med att de varit inne eller ute i trädgården. På eftermiddagen lydnad i en halvtimme var för de stora, basset fick bara leta lite godis. Kvällsrundan blev pw/jogging 5 km.

Idag har vi varit i skogen i ca 6h för att fly hantverkarna i vår lägenhet!
Mycket bus och allmän träning.

Pyser till skog kl 07 i morgon igen. Vi orkar inte lyssna på hantverkarnas oväsen. :D Förhoppningsvis vaknar svärmor innan kl 10, så vi kan sitta där och tigga kakor ett tag! :p

Idag har jag för första gången åkt tåg med båda hundarna! Blev en 3,5 timmar lång resa..men dom klarade det galant! :)

Men i träningsväg så har jag inte gjort nånting med dom idag..var helt slut efter resan (det var dom oxå) så vi har bara passat på o mysa massor under min lediga kväll! O naturligtvis har dom fått kortare rastrundor oxå :P

Vi har inte alls gjort särskilt mycket idag. Vi tog sovmorgon (det bästa hunden vet) och låg och myste länge. Sen har vi bara gått korta promenader som paus i städningen. Gick hem till mina föräldrar på kvällen så hon fick vara där och traska runt i trädgården medan jag var i stallet.
Återkommer till tråden när vi haft något roligare för oss :angel:

Vi slutade jobba kl 9 imorse så då tog vi en promenad på väg hem.
Sen sov vi en stund och när jag vaknade var vi ute en timme i den härliga snön! Roligt men jobbigt för hundarna som såg ut som snögubbar med stora bollar på benen!
Därefter trimmade jag Nova i 3 timmar, sen klicker träning kanske 10 minuter var för Leia och Nova.
Kort kissrunda på kvällen och nu ska vi sova :)

Lämnade honom till hundvakten för helgen som fick instruktioner om att köpa en dumstrut så han inte kan klia sönder sitt sår mer.
Han tycker nog om mig väldigt mycket:D

Har inte gjort mycket. Ut en snabbis på morgonen. Lite lydnadsträning på em. Och på kvällen fick hon en längre promenad av hundrastarna.

Kl.
Igår var vilodag från "riktig träning", men vi pillade lite grann inomhus ändå.

Förutom off road-promenad med annan vallhund och övriga rastningar fick border collien träna vittringsapportering och signalkontroll på ligg, sitt, stå, skämmas, buga, rulla och släcka lampan.

Lilla nya praszky fick givetvis också röja off road, och hon fick pröva på sitt första shaping-pass ever och fick bland annat roa sig med det som kallas självkontroll och att vara aktiv med en burk.

Vaknat, gosat, gått en promenad i skogen.
Sedan har de roat sig med att skälla ut hantverkarna i badrummet medan jag har jobbat hemifrån i några timmar och nu ligger de i köket och sover.

Vi chillar, med andra ord.
Under kvällen ska vi träna lite. Billy ska lära sig att backa på kommando :)

Har ju bara en liten valp (11 veckor idag), så vi gör ju inte så mycket alls.

Men idag har vi vart i skogen ca 20 min och därefter ett snabbt besök hos en kompis. Så lite bilträning, social träning och ett kort skogsbesök har vi hunnit med:). Det har busats lite i snön utanför huset, men nu är valpis trött och sover. Matte tvättar.

kl
Promenad till och från ridhuset och ca 1½ timmes träning (nåja, pauser inkluderat) i agility och freestyle där det mesta gick åt helvete. Längtar efter en vettig hund att träna!

Positiva är att det ändå gjorde hunden trött, så nu ligger han och sover istället för att vara rastlös. Har haft lite svårt att slappna av just när jag håller på att flyttpacka.
Imorgon blir det vilodag både psykiskt och fysiskt pga flytt. Funderar på vila (bortsett från rejäl promenad) söndag också, han känns lite seg och morgondagen blir nog inte så avslappnande...

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka