vad har ni för "tvång"

S

sanni

Har ni några "tvångssaker" som ni måste göra/ha innan tävling, start?
Ett hårband runt handleden är väldigt viktigt för mig...har ju inte så mycket erfarenhet..så mer lär det väl bli...:crazy:
Toalett sista sekunden brukar också höra till detta..:D :o

Sv: vad har ni för "tvång"

Nej, något sådant tror jag inte att jag har. Undrar om min hinknisse är av samma åsikt. ;)

Hälsning Maja

Stopek skrev:
Nej, något sådant tror jag inte att jag har. Undrar om min hinknisse är av samma åsikt. ;)

Hälsning Maja

haha ja dom verkar ju få se ens bästa sidor!:angel:

jag brukar alltid vilja kissa i grinden. bättre att göra det där än att bli kissnödig på hästryggen *s*
dock så ska hästen vara besiktad och färdig för vila innan jag går / springer iväg. hästen i första hand!

Jag vet inte om det är ett tvång direkt, men jag känner mig mycket bättre till mods om jag har lagt kartan i en plastficka och teipat igen.
Vet inte om det är nåt men sen ungdomen, då jag orienterade ständigt och jämnt.

ni verkar ju normala här:)
Har en kompis som var tvungen att backa hästen innan hon satt upp inför hopptävling..
En annan var tvungen att ha ett par speciella vantar... en dag gick det hål i dom... hon var helt förkrossad...:smirk:

När jag tävlade med travhästarna ville jag aldrig använda nya grejjer - speciellt inte ny sulky - då gick det aldrig bra. Inte heller frisera hästarna samma dag som starten var, inte heller bra för tävlingslyckan... Helst fick inte heller kusken raka sig heller samma dag... då följde megaotur! Vad jag ska hitta på för något nu när jag har bytt tävlingsgren vet jag inte, men jag lär nog få höra det rätt snabbt av de i närheten...:D

kissa (minst 2 ggr) och panikröka en cigg eller två. och dricka massa vatten!
givetvis EFTER jag kollat att pålle mår kalas och alla grejer sitter där de ska. :D

Nu ska vi se...

1) Kissa (givetvis eftersom man inte vet när det blir nästa gång...)
2) Repetera med Bob eller Bobov var vi ska ses och vad han ska ha med sig. Vissa saker upprepar jag nog ung. 10 - 20 gånger:D " - och glöm inte.."
3) ops..var är handskarna??
:banana: :banana: :banana:

:p Jag har en liten rosa flodhäst som jag haft i sadel väskan på alla mina ritter sedan 1997. jag glömde den hemma förra året på en tävling...Karolinerritten 120 km.
Jag blev utesluten i mål. Min första uteslutning..
Om jag tidigare tyckt att flodhästen var lite löjlig och inte något jag direkt pratar om så kan jag säga att jag vet inte om jag vågar rida utan den i sadelväskan igen.Så jag har nog blivigt ännu mer skrockfull nu.
Jag har lite andra grejer för mej oxå men det är inte relaterat till tävling.:p

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Oknytt
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 101
Senast: ildiko
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka