Vad har ni för ridstövlar?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

*kl*

Cavallo Talent (inköpta 1998...)
27595322.jpg

Jav har ett par cavallo Welt. tycker at dom är suveräna! Nackdelen är att jag bara har haft dom i två år och "remsan" som sitter bak på vaden är alldeles uppsliten och lädret på insidan av vaden är oroväckande tunnt nu :O Behövs även en omsulning. Är lite besviken över att lädret inte håller längre för jag gillade verkligen stövlarna....

Någon som kan hjälpa mig med ridstövlar? :) Letar efter ett par, lite annorlunda stövlar tex. stövlar med krokodilskinn (fuskskinn), moutain horse triangeln, alltså en liten metallbit i skaftet gärna. snörning eller inte spelar ingen roll :) dragkedja bak. ca 43 i höjd, 37-38 i vad och 38 i skostorlek! Gärna från moutain horse :)

Jag håller på att rida in mina förfärligt hårda Petrie Glasgow. Efter snart 4 månaders ridning i dem så börjar äntligen gångveck komma! :love:

Har tyvärr ingen bild... :(

kl

har precis köpt ett par cavallo grand prix plus som kommer om två veckor. längtar! (eller inte efter att rda in dom;))

Jag har ett par Classic Riding Wear, de skönaste stövlar jag någonsin haft på mig:D:D De kostade 1200 i nypris, men med rea och rabattkupong betalade jag 450 dör dom, helt OK pris måste jag säga:D

Här kommer 3 ursnygga bilder med:D

31008615.jpg

31008616.jpg

31008617.jpg

Har ett par måttade Cavallo Grand Prix Plus, dragkedja snett fram :)
Gillar dom jättemycket, men då jag har gått ner massa i vikt så har dom blivit för vida i skaften :/
Så någon gång blir det nya som sitter slimmat!

15345_200561409664_722959664_3843164_806051_n.jpg

sen finns det ju vissa för 7000/8000 :angel:
jag älskar mina Königs Comtesse :bow:

Som rubriken förtäljer så vill jag veta vad ni har för ridstövlar!
Gärna med bilder. Och så får ni inte missa att skriva vad det är för märke. :)

Cavallo piaffe plus som jag inhandlade förra sommaren, efter jul hade vaderna ökat en del och nu är de äntligen ivägskickade för utlästning... tanken är att jag ska ha dom på tävling sen och köpa ett par andra till träning (königs grandgester i färgen bordeaux eller liknande)

bild-010_46377084.jpg

bild-012_46377167.jpg

bild-017_46377343.jpg

Jag har cavallo junior som jag älskar :love:
Dom är jättefina och sköna!

Ett par Königs och ett par Cavallo. Inköpta för många år sedan (80-90tal) så jag minns inte modell. Bägge är i gott skick, väl inridna och jättesköna.

Har också sådana stövlar.

Går det att lästa dem även fast det är dragkedja?

Ja det går, har precis skickat iväg mina till cavallo för det :)

Har ett par basic från hööks, mina första så :3

aldrig gjort något med drakkedjorna...
bytt den ena på högra stöveln, efter 7 år typ.

Ett par Cavallo av okänd modell och inköpta 1988. De har varit helt superbra men börjar nu tyvärr gå sönder, jag har "pensionerat" dem.

Har istället ett par Cavallo Weltmeister, nyligen inköpta för 1000 kr på rea. Snygga. Ska snart ta mod till mig och börja gå in dem. Mina gamla favoriter var vidriga att gå in, inget hjälpte förrän jag helt resolut började rida med dem och på så sätt mjukade upp dem. Får väl förmodligen göra likadant med de nya...

Har också ett par "slit o släng" stövlar av okänt märke, med dragkedja. Inte så jättesnygga men mycket funktionella. Inköpta i fyndlåda för 500 kr och har hängt med i några år nu.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar