Vad har ni för ridstövlar?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Jag har ett par Parlanti... tyvärr ingen bild med dom rider knappt i dom men däremot deras shortchaps *:bow:*

GRANINGE!!! Närapå ett måste då man har häst på lösdrift med höstruskiga hagar...

...men jag har dem året om även om det är fint väder! Kan inte va utan.:banana:

jag har Cavallo Talent (deras billiga). jag :love: dom! tyvärr så domnade mitt högerben sist jag skulle rida i dom, hade då inte använt dom på 3 månader och vet inte om jag fläskat på mig runt vaderna eller om det var vatten eller nåt... ska prova dom igen o så får jag väl lästa ut dom sen, om jag inte slår till o sätter i dragkedjor...

bild
Tiiufeb16.jpg

Syns inte så bra men...

9514266.jpg

Det är i alla fall ett par Soubirac, med dragkedja. Det är mitt andra par stövlar av det märket, dels för att det är ett av fåtal märken som finns i stl. 35 med skafthöjd passande en vuxen och dels för att de är alldeles lagom hårda för mig, inte lika mjuka som många "hoppstövlar" men ändå klarar man av att rida i dem utan att gråta redan första gången :D

Har precis fått hem mina Cavallo Piaff pluss :p kostade 6500 kr
vilken smärta, beställde dem i februari, specialbeställda då, mätte
till 34 runt vaden då, nu är min vad 34,2 eller något sådant så
jag får plåga mig för att dem ska passa, får iaf igen dragkjedjan
endå :p + att dem är 53 cm höga och skaver i knävecken :D ska
ta bild på dem och lägga upp senare.

Tagit en bild på dem än? ;):p

KL
Själv har jag ett par Levad, men tänkte nu köpa ett par nya. Någon som vet någon återförsäljare till Petrie Anky stövlarna?

Som rubriken förtäljer så vill jag veta vad ni har för ridstövlar!
Gärna med bilder. Och så får ni inte missa att skriva vad det är för märke. :)

Jag har ett par gamla cavallo, köpta 1997 tror jag. Nu försedda med tre st "vackra" broddtramp. Ska köpa ett par Königs, an bara inte bestämma mig för om jag vill ha ett par sir eller grandgester. Men det lär väl dröja några månader innan jag har råd ändå, så man hinner ju fundera.

Tycker de "bya" cavallomodellerna verkar så mjuka? Eller jag kanske bara klämt på något billigt exemplar?

Jag beställde ett par Sergio Grosso Vineza för typ två månader sedan.
Dom ringde från affären igår så idag bär det av det. Vi får innerligt hoppas att dom passar annars blir det att måttbeställa.
Hoppas hoppas hoppas :)

Jag har ett par Sergio Grasso Vicenza. Verkligen supersköna stövlar, mjuka men stadiga!

ignorera min hemska sits.. men det var den bilden där stovlarna syntes bäst..
klickbar bild.

De kan ev. ha den modellen, det får du tyvär ringa dem och fråga eller åka dit och kolla. De kan nog säkert ta in den modellen om du ber dem göra det i din storlek.

Jag har tidigare haft ett par italienska hoppstövlar (vet ej märke) men köpte idag ett par nya, Levad Kadrilj. Hittills känns de väldigt hårda, men sköna, jag skickar in en bild senare när jag hunnit fota :). Jag är i alla fall väldigt nöjd!

Jag har ett par Königs Grandgester. :love::love:

Bland alla dyrgripar här måste jag faktiskt tipsa om mitt senaste köp i ridstövelväg: Läderstövlar med snörning från Hööks CRW. Jag har alltid varit grymt skeptisk mot Hööks läderstövlar, det har alltid varit något som är fel,stela, otympliga eller dåligt läder. Men denna gången är jag faktiskt riktigt nöjd!! Dessa stövlar är otroligt bekväma och följsamma samtidigt som de ger bra stöd och jag har inte haft ett enda skavsår! Dessutom är priset lågt, endast 1899:- så dom är superbra att ha som träningsstövlar!!
dsc_0868_2_33946526.jpg

dsc_0884_33946337.jpg

dsc_0885_33946407.jpg

dsc_0880_33946258.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar