Vad har ni för ridstövlar?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Jag har ett par från börjes:angel::D
10199548.jpg

Bästa bilden jag hittade:D:o

Har ett par Fraticelli Selleria Stivali Pelle Con Cernier
11509183.jpg

Lite dålig bild, men dom är iaf jättesköna:love:
har också:
Mountain Horse Rimfrost High Rider I
Mountain Horse High Rider II
Carlscrona(den modellen som ser ut som höga kusten)

Jag har ett par De Niro Augusto. Måttbeställda med extra långa skaft, mörkt bruna.

svårt att hitta bra bild:p

IMG_1322.jpg

sen har jag ett par av samma märke fast annan modell, dom är rödbruna. otroligt sköna stövlar båda två! :love:

Jag har ett par svarta Jacson. De är väldigt mjuka men ger samtidigt bra stöd. Jag klarar verkligen inte att rida i riktiga dressyrstövlar, så jag fuskrider dressyr med hoppmodell :rofl:
11463810.jpg

Har ett par relativt nya petrie som jag kommer att älska när de mjuknat lite mer:angel:

Jag har ett par special måttbeställna Anky (vad dom nu heter) med extra kort skaft. Ingen bild. :(

Jag har ett par svarta Soubirac, mjuka o lagom stadiga som jag är mkt nöjd med. Har haft i 4 år nu.
Har snörning och dragkedja bak, precis som jag vill ha :p . Kostade 3'200kr.
10april026.jpg

Jag har ett par Aigle. Dom är gjorda i frankrike och jag fick dom för några år sen, använder dom inte så ofta men när jag gör de, och när man ridit ett tag i dom e dom sköna! Mjukt svart läder, högt ytterskaft. Tror dom kostade runt 1400 kr.

Har precis fått hem mina Cavallo Piaff pluss :p kostade 6500 kr
vilken smärta, beställde dem i februari, specialbeställda då, mätte
till 34 runt vaden då, nu är min vad 34,2 eller något sådant så
jag får plåga mig för att dem ska passa, får iaf igen dragkjedjan
endå :p + att dem är 53 cm höga och skaver i knävecken :D ska
ta bild på dem och lägga upp senare.

Senast ändrad:

Mina favvostövlar är mina Cavallo från -83 :love::love: De har juniorskaft för att jag har så smala vader. De har varit på besök hos skomakaren ett antal ggr, men jag vägrar sluta använda dem.
Jag har köpt ett par nya Cavallo för ca 6 år sen, men de är knappt använda för jag gillar verkligen de gamla!!!

Sedan så har jag ett par Levad av okänd modell som kostade 3000 kr
samt ett par Cavallo Weltmeister som kostade 3-4000 kr. Men Levad
stövlarna är extremt oblanka och nu för korta i skaften, och mina
Cavallo Welt. har nötts sönder, på bara 9 månader :mad:

Mina stövlar har det varit bra läder på, trots daglig misshandel så ser de faktiskt helt okej ut. Jag tycker mina glänser rätt bra när man har putsat dem, inte som Jan Brinks kanske, men helt okej :D

Karatefisken:
Jag har den billigaste modellen och den kostar 2998 kr på Stenbergs Läder i Sthlm. 10 % rabatt om du är medlem i någon klubb.

*ot*

Åh vad bra, då behöver jag inte köpa nya än! :d
Finns det några stövlar som man inte får tävla i då?

Har ett par från hööks 'dressyrmodellen'. Köpte dem enbart för att ha som träningsstövel. Lädrets kvalite är inte de bästa men de var otroligt mjuka och sköna direkt. Lite för mjuka nästan men dem funkar. kostade endast 1.800 kr

Sedan hade jag ett par Soubirac, jättesnygga och väldigt sköna, med dragkedja och snörning. Sålde dock dem nyligt (men tog länge innan jag övervägde att sälja dom) endast för att jag tyckte snörningen var lite för mycket för en dressyrstövel. Gick på ca 3.200 kr

Funderar på att köpa ett par cavallo.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar