Vad har ni för ridstövlar?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Jag har ett par Jorhat som jag köpte av stallkompis. Hon hade köpt dom på ebay men de var för långa i skaften. Passade mig perfekt i skaften och aningens stora i foten. Lätt åtgärdat. Sula p åsommaren, tjock strumpa på vintern. Nu har jag dock knappt använt dom alls så de är som nya.

Hög utsida. Tyvärr är utsidan lite i rakaste laget men det stör mig inte. Syns inte från sidanmen jag ser det uppfirån. En liten glipa mellan utsidan och knät. Skaften ger otroligt stöd och har dragkedja bak.

De var dessutom nya när jag köpte dom. Stallkompisen hade bara provat och inte mer. Gav löjligt lite pengar för dom. ca 600kr (skojar inte). Googlade på dom i vintras och hittade ett par begagnade för över 2000. Nya låg på 4000 eller mer. Snacka om att jag gjorde ett fynd.

*kl*

Jag köpte ett par königs grandgester med dragkedja snett fram förra året. Älskar dom :love:

DSC_0446.jpg

Dom kostade starxöver 7000:- har jag för mig

*kl*

jag vet faktiskt inte vilket märke det är på mina :o det sitter en liten triangel på stöveln som det står RAC på, men när jag googlar på det får jag inga träffar. anyway så är jag mycket nöjd med dem, de sitter bra och kostade bara lite över 1000 kr. :)

stvel.jpg

*kl*

Jag köpte ett par königs grandgester med dragkedja snett fram förra året. Älskar dom :love:

DSC_0446.jpg

Dom kostade starxöver 7000:- har jag för mig

Ja erkänn att de är sköna! Även fast att detr är en dressyrstövel med bra stöd så är den otroligt bekväm!
Och ja för det priset ska det fane mej vara bra kvalitet oxå:crazy: Men än så länga är mina som nya och vad jag hört så har ingen varit missnöjd med königs kvalite:) Många har väl de upp till 20 år!:idea: Jag ser fram emot när mina börjar bli lite slitna , de blir ju så snygga då:love:

Jag har också ett par Grandgestes som jag fullkomligt avgudar :love: Tyvärr har jag gått upp lite i vikt så nu kan jag inte ha dom om jag inte lästar ut dom.
Planen är att sälja dom och sedan köpa ett par nya och bara ha till tävling och träning.

Har ett par jacson med dragkedja bak, och snörning fram. Lite trånga (:angel: ) och dragkedjan har spruckit upp ett par gånger, men annars är de toppen! Köpte dem för 1800 så man får inte vara för kräsen.

Nu skymmer hästen snörningen, men ni kan föreställa er den :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett par Cavallo Talent (har för mig att dom heter så iallafall. Deras 2000kronorsklass)

Ingen dragkedja och dom är ett helvete att få av sig när man ridit och är varm och fötterna har svullnat :o.. Att få på dom går bättre....
Har liksom inte riktigt lyckats rida in dom ordentligt än men det går framåt ;)

P3310421.jpg

Jag har ett par Sarm Hippique med dragkedja. Dom är mycket sköna

Har tyvärr bara en dålig bild.
23921485.jpg

Halloj! Jag har två par tretorn advanced, ett par svarta och ett par mörkblåa i standard höjd, jag är jätte nöjd med dem förutom att de sjunkit ihop typ 1cm. Jag har också ett par treadstone med snörning fram som jag fick igår! Super nöjd !

Halloj! Jag har två par tretorn advanced, ett par svarta och ett par mörkblåa i standard höjd, jag är jätte nöjd med dem förutom att de sjunkit ihop typ 1cm. Jag har också ett par treadstone med snörning fram som jag fick igår! Super nöjd !

Men 1-2 cm är väl vad man räknar att de ska sjunka med...?

kl

Cavallo Weltmeister tror jag de heter.

Sköna, men vilket hell innan de sjönk lite och formade sig. aj, aj, aj.. bara en sådan sak som att komma upp på hästen! :rofl:

Märkligt att Cavallo aldrig blir bättre när det gäller att gå in,:confused: mina var hemska och det var för 100 år sen, (och ja, ett par innan dess också förresten) Dom stövlarna var enormt sköna sen, hade dom tills dom rasade isär för några år sen.

Då köpte jag nya Petrie (minns inte sort) och dom har aldrig varit såna alls:confused: Aldrig mer cavallo för mej.:cool: (Jo ett par jodhpurs har jag i cavallo men dom är mjuka:D)

Passar på att slänga in en fråga här, och hoppas att någon som är mer insatt i stövelvärlden kan hjälpa mig!
Det är så att jag står utan stövlar, pga att jag inte får på mig några!
Jag har ett par vinterridstövlar ifrån hööks, dom är väl 5 år gamla och börjar sjunga på sista versen då dom inte haft ett allt för lätt liv, men dom hänger med en vinter till, problemet ligger på stövlar att ha då det inte är -10 ute
Jag behöver några med dragkedja på sidan, pga en olycka då tårna växte samman och det vart nervskador har jag inte kunnar få på mig några stövlar med dragkedja längst bak, och som det är nu hittar jag enbart sådanna stövlar.

Stövlarna ska alltså vara lätta att komma in i, dessutom ska dom finnar i strl 41 :angel:
Och gärna vara relativt billiga, men det viktiga är att jag får på mig dom! :)

Så, några förslag?

HH läderstövel, dock inte junior men hittade inte en bild på de vanliga:angel:

product.aspx

KL

Eftersom att mina Grangester mäter 35cm i vaden, och jag för tillfället mäter 36½ har jag sålt dom :angel:. Jag har beställt ett par Jacson att ha hemma, så ska jag måtta ett par nya königs att ha på träning och tävling.

KL,
Är så sjukt sugen på ett par stövlar, och den här tråden gjorde ju inte suget mindre. :P
har ni något tips på ett par stövlar med högt skaft för korta, breda fötter och tjocka vader? :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar