Vad har ni för ridstövlar?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Hittar tyvärr ingen bättre bild än denna...

c05bce7c32845e2eef99320f77ed30e5ca4c3034025e6ecd2369d9585e2740b8.jpg

Stövlarna är väl inte de vackraste världen skådat men har känsliga fötter och hälsenor och dessa gör underverk för den biten. Provat att rida i ett par petri (stavning?) och trivdes inte als men den typen av stövel.
Sen är jag ju innerst inne en hoppryttare även om jag är ägare till en dressyrhäst :grin: Så är väl därför jag tycker dom är okej ;)

KL

Ni som har bruna ridstövlar, skulle ni vilja vara snälla och berätta lite om dem samt lägga in bilder?

kl

Hade ett par CRW från Hööks innan, bruna nubuckstövlar men de är alldeles för korta för mig så har införskaffat ett par Cavallo Winner Plus nu och de är "under inridning" så de är allt annat än sköna just nu men fina :D Inte riktigt så höga som jag vill ha dem men fick offra någon cm för priset var riktigt bra just då. Jag tävlar ändå inte just nu, så de fungerar jättebra trots att de kanske är 2cm för korta, får ändå blåmärken i knävecken så vågar inte tänka på hur det är att rida in ett par som är höga... :D

bild_101132370.jpg

kollage-nst-sista_101132877.jpg

Är du inte allt för kräsen på utseendet kan du göra som jag gjort.
Köpte ett par helt nya läder stövlar av märket montar för 300kr(!!!!) på tradera, de var dock lite trånga, så jag satt på dragkedja på och la till extra läder så det vart anpassade efter mina vade. Det kalaset kostade 300kr hos skomakaren. Så för 600kr fick jag ett par nästan speciall gjorda läderstövlar som änn idag sitter helt perfekt :D

Jag tycker att de var coola och ser riktigt sköna ut! Och på tävlingsbilden ser de t.o.m dressyriga ut!

Ja den är guld värd! Stela ridbyxor, stela stövlar och hög häst är ingen vidare kombination annars :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar