Vad har ni för nosgrimmor?

S

Sitron

Jag har börjat fundera på det här med nosgrimmor! I hoppningen ser man oftast pullarnosgrimma. I dressyren Engelsk. Men vad har ni för sorts nosgrimmor? Själv har jag ingen häst :cry: men dom flästa hästarna jag har ridit har engelsk nosgrimma.

Sv: Vad har ni för nosgrimmor?

Varierar också, mest mellan aachen o remont men även med pullar o engelsk.

Rider endast med engelsk nosgrimma. Min häst hatar att ha remmar över nosen, men en löst spänd engelsk får han stå ut med.

samma här.
löst spända aachen.
ibland engelsk, och engelsk på kandaret givetvis.

Shettisen har aachen. Min new forest som jag tävlar i dressyr går bäst med remont, men har oxå ett kandar med engelsk med vitt foder, rundsytt och pullback ^^, kandaret är helt klart snyggast enligt mig.

Jag har remont och aachen mest men även engelsk. Gillar remont bäst även fast den kanske inte är snyggast:

Aachen i dressyren och pullarnosgrimma i hoppningen.

:laugh:

Använder till största delen achen, på vissa remont.
På kandaret engelsk.
Hackamore på Frida när hon har problem med munnen.

Min: Engelsk (kandar) eller aachen (träns). Händer även att jag använder pullargrimma hemmavid, sitter en sån på ett av tränsen.
Andra hästen jag rider har en remont på sitt träns.

Men varför använder så få pullar i dressyren?:confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: Badger
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 870
Senast: SiZo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka