Vad har ni för intressen?

Slutade med häst helt för 7 år och satte ut min sista häst på livslångt foder.
Skaffade ny hund ist.
Saknar inte hästarna alls även om jag har suttit upp några gånger. Men känner inget för ridningen och hästar längre. Rätt märkligt att något som var mitt allt i nära 30 år kan dö ut så :confused:

Nu tycker jag det är roligare att ha tid och råd att göra lite blandade saker. Reser lite mer, tagit upp skidåkningen igen, unnar mig mer saker.
 
Gjorde mig av med min sista 2008
Har inte saknat det alls, hade dottern liten, sjuka föräldrar, dödsfall mm
Nu är jag för sjuk i min utmattning för att orka nåt annat än att jobba.
Önskar jag hade ork till ett intresse men vet inte vad det skulle vara.
Hästar har varit sån stor del av mitt liv så jag har aldrig haft nåt annat intresse.
 
Hundar, skulle gärna jaga med stående fågelhund eller retriver. Måla, har stafli och oljefärg men oftast tar jag mig inte tid riktigt. Bilar, den står tillbaka då den främst är bruks men hade gärna haft mer ordning på den och även en sommarbil. Träning, skulle vilja utmana mig mer där i vissa lopp, bli mer smidig och stark. Blommor, hade gärna haft en trädgård med växthus och även odla grönsaker. Spelar tv-spel ibland :D Vandra, mer resor och upplevelser med vandring inkluderat.

Ja men nu har jag häst och en sällskapshund :)
 
Jag sålde min blivande tävlingshäst för tre år sedan, vilket var oerhört jobbigt beslut. Jag hade svårt att släppa hästarna så jag köpte en treårig c-ponny men sålde efter fyra månader när jag ridit till honom lite, det var inge roligt att rida då. Efter det köpte jag en ohanterad shetlandsponny som kördes in men ungefär där svalnade intresset helt. Som tur blev min mamma väldigt förtjust i shettisen och tog över honom. Numera åker jag och barnen upp och rider/kör. Men det är mest för barnens skull!
Jag fick mig en ordentlig identitetskris, hade ju alltid hållt på med hästar.
Beslutade mig för att köpa min drömhundras och han är numera mitt komplement för hästar. :heart
 
Jag har känt mig rätt vilsen sedan jag slutade hålla på med hästar för ett par år sedan. Det var min stora passion i livet, och det jag ägnade all tid åt. Sista åren kämpade jag dock med ständig ryggvärk och till slut blev det för mycket. Jag kan sakna hästeriet och drömmer ibland om en häst till framtiden, men påminnelsen av ryggvärken gör sitt.

Hundar och hundträning är min kommande passion. Jag har ingen egen hund än, men så fort möjlighet finns kommer det bli en.

Tills dess har jag innesittande intressen som spela TV-spel, måla/teckna, skrivande och läsa böcker.
 
Jag slutade med hästar för ett antal år sedan, tiden att träna så mycket som jag ville fanns inte och jag var inte nöjd med att inte komma vidare så då blev det bättre att lägga ner.
Men jag har hunden, jakten och föreningsliv. Jag är ledare två dagar i veckan i en annan sport, sitter i styrelsen och roddar med tävlingar. Jag stickar, virkar och försöker hinna läsa. Tränar yoga hemma och skulle vilja sätta upp vävstolen när jag får tid. :D Pluggar heltid och jobbar extra.
 
Jag har fortfarande häst men tror inte att jag kommer att ha några problem att fylla min tid när han är borta. Jag har så många saker som får stå tillbaka idag. Träna, vara ute i skogen, sjunga i kör, sitta i arkiv och forska, skriva, resa, paddla, segla, allt sånt skulle jag vilja göra mer av. Fast jag hoppas att hästen hänger medvett par år till.
 
Jag fick lägga ner ridningen när barnen var små eftersom kroppen inte fixade det längre. Tränar lite gott och blandat som gruppklasser på gym och cykling, läser, kollar film med kompisar, försöker få vardagen som ensamstående förälder att gå runt. Sen har en stresshanteringskurs på jobbet lärt mig att det är okej, faktiskt nödvändigt för mig att ha ställtid för återhämtning. Jag jobbar på att få till den biten utan att stressa upp mig över allt jag borde göra och alla roliga grejer jag vill testa. Min ställtid brukar gå ut på att sitta i soffan och stirra dumt på en platt skärm av nån sort, utan tider att passa.
 
Måste säga att jag är helt förbluffad över att jag inte fått några negativa responser alls på att jag skrev att jag gör en del skönhetsingrepp. Och tacksam! :bow:
Jag velade en del om jag skulle ta med den biten.:up:
Jag tycker för övrigt att tonen på buke blivit väldigt mycket trevligare och det tycker jag är något som är väldigt bra. :love:

Dessutom, kul att läsa om alla olika intressen ni har.
 
Måste säga att jag är helt förbluffad över att jag inte fått några negativa responser alls på att jag skrev att jag gör en del skönhetsingrepp. Och tacksam! :bow:
Jag velade en del om jag skulle ta med den biten.:up:
Jag tycker för övrigt att tonen på buke blivit väldigt mycket trevligare och det tycker jag är något som är väldigt bra. :love:

Dessutom, kul att läsa om alla olika intressen ni har.
Din kropp, dina pengar, ditt val :up:
 
Fyra hundar :rofl:, tränar och tävlar i lydnad, agility och rallylydnad och har nu börjat nosat på freestyle/heelwork to music. Styrketränar ett par pass i veckan och är sugen på att testa på nåt nytt, kanske dans?

Ångrar inte en sekund att jag gav upp hästeriet, dels tycker jag det svårt att hålla häst på ett tillfredsställande sätt (små hagar, lite utevistelse) i Stockholmstrakten och dels tar det enormt mycket tid med allt runtomkring (kan bero på att den sista hästen hittade på nya sätt att komma in med skråmor varje dag och att jag stod i ett kollektiv med stallpass). Har även haft häst på lösdrift men det var inte roligare det då det inte sköttes så bra som jag velat och var väääldigt lerigt kring hallen på hösten. Skulle jag nånsin ha häst igen så skulle jag vilja ha lösdrift med uppgrusat kring hall, hagöppning och matplats och i övrigt rejält med hage och tillgång till box där man kan ställa in hästen ett par timmar ibland för att torka upp/vila.
Har dock inget sug efter det, lägger nog lika mycket på hundarna som jag gjorde på hästen men känner att det ger mycket mer glädje tillbaka för mycket mindre slit. Istället för mat och uppehälle går större delen av hundpengarna till kurser, hallavgifter, privatlektioner, tävlingsavgifter och tävlande. Tävla och träna häst i den här utsträckningen skulle kosta så ofantligt mycket i jämförelse.

70961507_10218501723528579_1997611301076992000_n.jpg
 
Sålde min häst för ca 10 år sedan, varit medryttare i omgångar efter det. Men mycket som ska stämma med häst, ägare och vart stallet ligger för att det ska vara värt den tiden och pengarna.
Jag saknar mest att känslan av att vara ute i skogen på en hästrygg när man har en sån där härlig uteritt (vilket inte är alla gånger), eller att bara vara i ett stall och pyssla.
Har alltid gillat djur och är uppvuxen med djur och det saknar jag, så har i omgångar volontärat på katthem.

Började dansa för ca 3 år sedan och det är verkligen något som jag tycker är kul och gör att jag är "in the moment", men tränar en del, promenader, träffar vänner osv :).
 
Jag slutade rida för 4 år sedan när jag blev gravid. Saknar inte ridningen alls faktiskt. Mina föräldrar håller på med hästar så jag har det ändå lite kvar.
Min sambo sportfiskar så jag började följa med honom och är fast. Vår säsong startar tidig vår och håller på till sen höst.

Annars gillar jag att fixa i vårat hus, renovera och så. Men jag skulle vilja ha en hund. :)
 
Vad många som dansar! Vad kul, det är verkligen på uppåtgående igen, känns som om det var på nedåtgående ett tag?

Inget jag gör själv dock.

Jag slutade med hästar efter att ha gått rid på gymnasiet, jag fick väl nog :p. Sen i många år gjorde jag väl inget särskilt egentligen.... de senaste åren har jag börjat träna! Det började med att jag och min bästa vän fick för oss att åka Tjejvasan (vi bor ju ändå i Mora liksom, så det ska man ju ha gjort) och sen blev jag lite fast.... det har blivit 4 tjejvasor, tre tjejsim, en Tjejklassiker och lite annat... skulle blitt en helklassiker ifjol, men fick hypotermi i Vansbro.... siktar på revansch i år!
 
@Röd Jag har liknande bekymmer. Tog bort den sista hästen för drygt en månad sedan. Hade två hästar som jag skulle satsa med men de skadade sig och blev sjuka och allt elände så inom loppet av 1,5 år slutade min påkostade satsning med att bägge var döda. Kan väl milt uttryckt säga att jag tappat motivationen för häst efter alla år med rehab.

Hela mitt liv har handlat om hästar, bortsett på en period efter gymnasiet då jag gått in i väggen mest låg inne på diverse vårdinstanser eller ägnade mig åt min anorexi i egen regi :cautious: :angel: Så nu har jag fått väldigt mkt överflödig fritid. Jag har inga andra intressen av samma dignitet som hästarna varit, har aldrig haft heller.
När jag hade uppehåll efter gymnasiet så skaffade jag hund, tränade osv men inget har riktigt kunnat fylla ut tomrummet och därför började jag om med häst igen.

Hur jag ska göra nu vet jag inte. Jag har hund men tycker det är svårt att lära känna folk att träna med. Har träffat en ung gymnasietjej som är aktiv med sin hund och vi ses ibland och spårar och kör lite NW. Men i övrigt är jag ensam och går kurser osv ensam. Jag har helt klart för dålig fantasi för att lägga ner lika mkt tid på hundträning som jag lagt på hästeriet. Jag har försökt börja gå på gruppträning (alltså träning av mig själv typ cirkelträning, core osv) men det klaffar jättedåligt med mitt jobb och blir mkt sporadiskt. Finns inget utbud dagtid i småstaden där jag bor.
Jag hade tänkt rida lite andra hästar men jag känner mig omotiverad till det. Finns inga tydliga mål med min ridning längre och det gör mig omotiverad till att traggla och ägna mig åt tillridning.

För tillfället ser jag till att jag har så lite fritid som möjligt. Jag jobbar mkt övertid och jag skaffar mig på "fritiden" CE-körkort och kommer läsa in YKB när det blir lämpligt. Då kan jag kanske jobba extra med lastbilskörning eller så byter jag jobb helt en period. Nu när jag jobbar heltid och mer därtill så lägger jag lediga dagar på att övningsköra med ett åkeri så jag har i princip inga oplanerade dagar alls. Tackolov. Men om det räknas till "intresse" vet jag inte, snarare rastlöshet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp