Vad har ni för intressen?

Röd

Trådstartare
Vad gör ni som inte rider på fritiden? Har alltid haft egen häst men det är inte lika roligt längre och jag funderar på att sälja. Men vad gör man istället? Hela min fritid handlar om min häst? Vara i stallet,
Åka på träningar, gå kurser, läsa saker om hästar...

ni som slutat med hästar vad gör ni istället? Ångrar ni att ni slutat?
 
Jag tog paus från hästarna för 7 år sen. Hade då haft 4 hästar under en ganska lång period. Det märkligaste var all tid man fick helt plötsligt. Har väl inte direkt påbörjat något nytt intresse i stället för hästarna men fick mer tid till vänner och familj.

Har under perioder varit medryttare efter detta men det är inte det jag vill ha ut av hästeriet så om det blir häst igen kommer jag skaffa egen.
 
Spelar i band, dansar, klättrar.
Har visserligen inte slutat med hästar men hade då dansat och klättrat mer, tror jag. Och nördat ner mig i att sy. Har en fantasi om att sy mina egna kläder men avskyr att sy för jag är så hopplöst dålig på det. :D
 
Jag håller visserligen på med hästar också. Har tre egna så det tar lite tid.

Håller.även på med bilar, har fyra egna som jag fixar med.

Samt är fotbollssupporter i ett Stockholmslag som spelar i allsvenskan så under säsong är det runt en match, ibland två i veckan utöver stall dagligen, jobb, två barn och fyra bilar som jag fixar med :)
 
Jag dansar pole dance och syr och virkar. Jag ångrar inte att jag slutade med hästar, men kan sakna det ibland och funderar på att börja lite smått igen, men har varken ork, tid eller ekonomi för egen häst igen.
 
Jag hade två stora intressen när jag var ung. Hästar och dans.
Dans som i bugg och foxtrot.
Har varit iväg någon gång på dans av och till under åren, men när jag sålde hästen så tog jag upp bugg igen vilket ledde även till att jag började om med foxen.
Den som utvecklats från foxtrot men som inte har några "regler". Grundsteget från foxtrot kan man använda om man vill, men numera är det mycket influenser från kizomba, tango, westcoast swing, bluesfox mm.
En underbar härlig blandning. Och till all möjlig sorts musik. Ingen traditionell dansbandslåt.
Jag är helt såld och har varit det nu i ca 5 år.

Här en länk från en kurs som visar hur vi dansar. Här bästa instruktören/inspiratören :)

Här är också en bra instruktör. De har lite olika stil, vilket ju också inspirerar.

När jag red var jag förare, i dansen är jag följare.
Bättre på att dansa än jag var som ryttare.
 
Min häst är ute på foder sedan nästan tre månader nu. Är där typ varannan vecka och rider lite.
Men annars när jag inte är sjukskriven lägger jag mycket jobb på mitt konstnärliga arbete, men ja.. Nu är jag sjukskriven.

Funderar på att börja träna kampsport i vår, eller börja på ridskola. Men tror att när jag inte är sjukskriven igen inte kommer orka med annat än skola och jobb.

Men just nu består mina dagar av att sticka, rita egna mönster till det, skissa på projekt jag vill göra, gå på vernissager, umgås varje dag med vänner, dricker vin, går till psykolog, röker gräs osv.
 
Hmm, nu är det 6 år sedan jag slutade med egna hästar och snart fem år sedan jag fick andra barnet så första tiden utan häst blev kanske inte så mycket egna intressen.

Nu däremot så gillar jag trädgårdsarbete och ffa då blommor och rabatter. Jag stickar och jag färglägger i målarböcker.
Sedan så blir det ju mycket familjeliv av både det ena och andra som tar tid när man har barn.
Ångrar inte att jag slutade med hästarna. Ganska skönt att slippa det ansvaret och passandet (hade dem hemma) som det innebär med hästar. Åker en dag i veckan till ridskola med mitt 9-åriga barn och det känns alldeles lagom.
 
Senast ändrad:
Jag har hundar istället nu, mycket smidigare. Sedan klättrar jag, umgås med vänner och pysslar med lite kreativa saker. Saknar hästarna då och då, men inte mer än att det oftast går över när jag ser leriga hagar och blöta, tunga täcken...
 
Jag håller visserligen på med hästar också. Har tre egna så det tar lite tid.

Håller.även på med bilar, har fyra egna som jag fixar med.

Samt är fotbollssupporter i ett Stockholmslag som spelar i allsvenskan så under säsong är det runt en match, ibland två i veckan utöver stall dagligen, jobb, två barn och fyra bilar som jag fixar med :)

Wow! En genuin (OT-)fråga: Hur gör du för att hinna? Jag har heltidsjobb, två barn och inga egentliga övriga intressen - och jag drömmer om att så småningom hinna ha en (inackorderad) häst...
 
Har visserligen kvar en häst men han är pensionerad och går på lösdrift helinackorderad. So jag är inte där så ofta längre. Har dessutom nästan tre mil enkel väg till stallet.

Så istället syr jag, virkar och ska lära mig sticka. Promenerar mycket. Spelar mycket kort och spel med maken.
 
Ponnyerna är kvar :) Men jag tycker om att läsa, dansa och baka :) Tanken är även att inom kort köpa en amerikanare (bil) och åka mer på cruisingar och träffar.
 
När jag inte hade häst och ej red på ridskola, jag gjorde faktiskt ingenting särskilt, fanns inget häromkring som lockade mig. Så jag var mest hemma, sparade ihop pengar och köpte sådant jag länge velat ha men ej haft råd med pga hästen.

Slutade med att jag saknade ridningen och det sociala i stallet, så har nu börjat på ridskola igen, mycket billigare än att ha egen häst. 😅
 
Vad gör ni som inte rider på fritiden? Har alltid haft egen häst men det är inte lika roligt längre och jag funderar på att sälja. Men vad gör man istället? Hela min fritid handlar om min häst? Vara i stallet,
Åka på träningar, gå kurser, läsa saker om hästar...

ni som slutat med hästar vad gör ni istället? Ångrar ni att ni slutat?
Lägger lite mer tid på jobb. Jag och min sambo tävlar i dans, så det går åt många timmars träning i veckan på det. Tävlingar, kurser och träningläger på helgerna.
 
Inredning är absolut nr 1. Måla om alla möbler. Måla väggar, tapetsera. Jobbar mycket med chalk paint, vaxer och olika effekter. Hitta olika lösningar i hemmet.

Trädgård. Har varit med. 1000 trädgårdar och 2 gånger och kommer vara med i år igen.
Är tyvärr lite mer intresserad av att skapa nya miljöer och sen kan jag tycka underhållet är rätt trist. :o

Baka är kul också.

Tycker om kläder och att klä mig lite annorlunda. Ofta färgstarkt.

Keramik. Går på träff en gång i veckan.

Mitt utseende. Vårda min kropp. Går och tränar 4-7 dagar veckan. Gör fransförlängning, klipper mig och färgar håret ofta. Har gjort några plastikkirurgiska förbättringar och testat lite injektioner.
Gör inget som ser onaturligt eller extremt ut. Väldigt viktigt att det ska vara så.
 
Jag hade två stora intressen när jag var ung. Hästar och dans.
Dans som i bugg och foxtrot.
Har varit iväg någon gång på dans av och till under åren, men när jag sålde hästen så tog jag upp bugg igen vilket ledde även till att jag började om med foxen.
Den som utvecklats från foxtrot men som inte har några "regler". Grundsteget från foxtrot kan man använda om man vill, men numera är det mycket influenser från kizomba, tango, westcoast swing, bluesfox mm.
En underbar härlig blandning. Och till all möjlig sorts musik. Ingen traditionell dansbandslåt.
Jag är helt såld och har varit det nu i ca 5 år.

Här en länk från en kurs som visar hur vi dansar. Här bästa instruktören/inspiratören :)

Här är också en bra instruktör. De har lite olika stil, vilket ju också inspirerar.

När jag red var jag förare, i dansen är jag följare.
Bättre på att dansa än jag var som ryttare.
Vi har säkerligen träffats! Våra favoritinstruktörer alla kategorier är Tony och Kimberly.:) Många kurser för dem har det blivit genom åren
 
Vi har säkerligen träffats! Våra favoritinstruktörer alla kategorier är Tony och Kimberly.:) Många kurser för dem har det blivit genom åren
Åh, en likasinnad nörd ! :) Visst är det underbart med en dans som an kan utveckla hur mycket som helst.
Jag har också turen att ha en förare som jag passar perfekt ihop med och vi tränar så fort tillfälle ges :)

Sverige är både litet och stort, så möjligheten finns att vi har träffats- eller inte.
 
Jag har hundar istället som jag tränar och tävlar med och sköter deras pälsar (de behöver trimmas).
Har annars intresse för mat och matlagning samt vin och har tre marsvin som behöver skötas.
Styrketränar ca 2 ggr i veckan men det är egentligen inget intresse utan mer ett måste.

Saknar ridningen (har aldrig haft egen häst dock) men ridskola är så himla dyrt här i Stockholm och det är svårt att hitta en medryttarhäst som stämmer in på mina krav/önskemål. Jag hade en där det funkade så bra med både ägare, häst och stall men hon avlivades tyvärr.
 
Jag ångrar inte att jag slutat med hästar. Min sista häst fick jag ta bort för 13 år sedan.
Har varit medryttare och ridit på ridskolan efter det.
Nu är intresset tvärdött dessvärre. Men när jag hade hästarna gick jag in för det 100%
Här är vår sista tävling. Jag är gravid i 18 veckan.
B5E3B114-C968-4B83-A7C2-3FDF10AADECB.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp