Vad har ni för försäkringsbolag?

K

KaZa

Vad har ni för ras/ålder?

Vad betalar ni per år för era hundar i försäkring?

Är hunden försäkrad med både vet.vård och liv?

Har ni drulleförsäkring på hunden eller ingår det i er hemförsäkring?

Jag svarar väl själv också. :)

Schäfer 3 år: är försäkrad i IF

Kostar per år 1490:- har både liv och vet.vård försäkring

Schäfer 13 v försäkrad i IF

Kostnad per år: 1696:- både liv och vet.vård försäkrad

Tycker det är dyrt och ska börja kolla runt på de olika försäkringarna. Om det finns bättre försäkringar.

Ett litet tips bara, kolla noga vad som ingår i försäkringen. Vissa bolag har tagit bort ex borrelia- ehrlichia test och betalar inte för dessa, osv. Titta inte bara på priset.
Mina hundar är också försäkrade i IF livförsäkrade för 10 000 och dubbel vet försäkring (30 000) ca 1200 kr / år / hund. Jag tycker dom har varit väldigt bra att ha att göra med. Det är också viktigt tycker jag.

Grand Danois på 5 mån som är försäkrad i Folksam för 1680 kr/år :)

Liv 10.000 kr
Vet 30.000 kr

Drulleförsäkring har jag faktiskt inte kollat upp så noggrant, men det ska jag göra på Måndag!

Har agria på mina

yngsta hunden är dyrast:

Liv 10.000
vet. vård 30.000
Agria avel samt agria elit
Låg självrisk
1847 kr/år.

Är det bara IF som inte tillåter högre livvärde än vad inköpspriset var? Plus att man får plusa på när har friröntgat, gjort ett visst antal tävlingar? Tycker det verkar konstigt

labradoren är i Agria, ska ärligt säga att jag inte vet vad vi har betalat för henne, hon är idag 12 år så hon har inte mycket till försäkring kvar. Men de har alltid betalat allt och varit bussiga, dock skitdyra :crazy:

Terriern ligger i Folksam, men då hon inte är renrasig så har hon bara liv på 2500 och och vet. vård på 20'000, den ligger på 1500 om året har jag för mig...

Weimaranern har jag däremot koll på (jag betalar), henne har jag i IF, liv 8000 och vet. vård 30'000, jag betalar via autogiro 123 kronor i månaden (sen får ni som kan räkna matte räkna ut vad det blir).

Jag ringde runt nät jag skulle försäkra Loka, IF var billigast med i stort sett samma villkor som Agria, som var dubbelt så dyrt och inte tar fästingsjukdomar...

//E

jag har folksam till båda mina, schäfern kostar 123 kr mån och labben 83 kr. de är endast veterinärförsäkrade, för 15.000 kr.

Va!?!... din försäkring i Folksam kostar hälften av min försäkring i Agria... :crazy:

Då är det 9000 liv och dubbel veterinärvård...vad nu det står för...har inga siffror.. :crazy:

Jo jag vet att Agria är dyrt...det är inget nytt.Men sååå stor skillnad! :eek: ;)

Och jag har ändå 1000 kr mer i Livförsäkring.. Veterinärvård har vi samma på (30.000 kr) :)

Nästan lika gamla valpar av samma ras annars, så då är det verkligen dyrt tycker jag!

Fast det går ju inte att jämföra eftersom du har det dubbla i veterinärvård och dessutom livföräkring :)
Att bara ha 15' i vet. vård skulle jag aldrig gå med på. När min tik fick snittas gick det hela på 17.500 och det var inte ens på jourtid...

Beauceronhane, 12 veckor snart.

Livförsäkring 12 000:- och vet. 15 000:- Kommer eventuellt höja vet. till 30 000:-. Jag betalar 1 146 kr/året. Eller 101 kr/mån :cool:

Jo, hon jämförde med mig och vi har samma Veterinärvård (30.000 kr) och nästan samma Liv. Jag har 10.000 kr och hon 9.000 kr. Hon betalar dubbelt så mycket som mig, med samma villkor liksom.. Vi har samma ras och kön, och det skiljer 2 mån mellan våra valpar bara :)

Håller verkligen med om Vetvården! Våran ena tik fick en fraktur på armbågen som galen yngling, och det gick på 22.000 kr med några dagar på sjukhuset och operation :crazy:

ok, jag fattade det som att hon hade 15' i vet.vård och ingen livförsäkring men det var visst inlägget ovanför som hade så :crazy:

Jag har agria och byter inte därför att man då får reservationer hos de andra bolagen, eftersom jag har alla mina hundar i en gruppföräkring.
Skulle byta en gång, till Sveland, som skulle blivit billigare men då ville de lägga reservationer mot allt som mina hundar blivit behandlade för :crazy: Hanen hade växtvärk som 6-månaders och då ville Sveland lägga reservation mot alla ledproblem :crazy:

Jämthund 11 mån
Agria Elit Liv: 5 000,- Vet.vård: 30 000,-
982,-/år

Petit Basset Griffon Vendeén 5 mån
Agria Elit Liv: 7 500,- Vet.vård: 30 000,-
1723,-/år

Jag har den låga självrisken på 1 200,- och så är det 20% rörlig självrisk.

Anledningen till att jag valde Agria är att jag har aldrig haft problem med ersättning ifrån dem och så att om man försäkrar valpen före 4 mån ålder, så ersätts bl a problem med HD (det finns nog fler bolag som har detta).

Har läst igenom Agrias försäkringvillkor och inte läst någonstans att de inte ersätter fästingburna sjukdomar.
Jag tog Borrelia- och Erlichaprov på min häst för ett par år sedan och det ersatte de. Jag kan naturligtvis ha missat detta i villkoren, men tyckte att jag läste igenom detta noga.

Ah, tänkte väl :p

Jag har aldrig provat att bytt, efter att vi bytte från Agria, men då stod det ingen hund i mitt namn så jag vet ärligt inte om vi fick reservationer då. Men det tvivlar jag på.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024