Vad har ni för försäkringar?

Sv: Vad har ni för försäkringar?

Har bara billig livförsäkring och en större veterinärvårdsförsäkring på mina i IF, men ingen av mina är värda några större pengar, så livförsäkringen har jag i bara 5000 eller något sånt, bara för att det skulle bli lika dyrt/billigt som enbart veterinärvårdsförsäkringen. Veterinärvårdsförsäkringen är den utökade, mest om det skulle hända nåt så hästen måste stå på djursjukhus en längre tid. Den tar allt också, så det är självrisk som ska betalas och sedan ingenting mer. Tror jag betalar en hundring i månaden per häst på autogiro. Fölstoet har en avelsförsäkring också där fölet ingår första tre månaderna, men det är inte jag som betalar den så den har jag ingen större koll på.

använder agria.
starthästarna har 30 000 i liv, 120 000 i veterinärvård, aktiv användbarhet 30 000 och även agria plus ca 2400kr/år/häst
avelsstona har 10 000 liv, 120 000 veterinärvård, avelanvändbarhet 10 000 och agria plus ca 1500kr/år/häst

Eftersom jag är b tränare har jag Sveland. de har väldigt förmånliga rabatter för amatörer. Jag har bara mina vetrinärvårds försäkrade och en mkt låg liv.

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
529
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 734
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med SWB Equestrian Weeks i dressyr prisades ett antal hästägare då deras ston uppnått elitstatus. Dessutom delades...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Är det kutym att Vd i ett bolag köper/äger aktier i det bolag hen är vd i? Och när man avgår för att börja i ett annat bolag säljer sin...
Svar
6
· Visningar
463
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka