Vad har ni för försäkringar?

Sv: Vad har ni för försäkringar?

Har bara billig livförsäkring och en större veterinärvårdsförsäkring på mina i IF, men ingen av mina är värda några större pengar, så livförsäkringen har jag i bara 5000 eller något sånt, bara för att det skulle bli lika dyrt/billigt som enbart veterinärvårdsförsäkringen. Veterinärvårdsförsäkringen är den utökade, mest om det skulle hända nåt så hästen måste stå på djursjukhus en längre tid. Den tar allt också, så det är självrisk som ska betalas och sedan ingenting mer. Tror jag betalar en hundring i månaden per häst på autogiro. Fölstoet har en avelsförsäkring också där fölet ingår första tre månaderna, men det är inte jag som betalar den så den har jag ingen större koll på.

använder agria.
starthästarna har 30 000 i liv, 120 000 i veterinärvård, aktiv användbarhet 30 000 och även agria plus ca 2400kr/år/häst
avelsstona har 10 000 liv, 120 000 veterinärvård, avelanvändbarhet 10 000 och agria plus ca 1500kr/år/häst

Eftersom jag är b tränare har jag Sveland. de har väldigt förmånliga rabatter för amatörer. Jag har bara mina vetrinärvårds försäkrade och en mkt låg liv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
306
Senast: escodobe
·
Anläggning Vet inte om jag har lagt inlägget rätt, men handlar ju om gårdar. Vi har flyttat hem hästarna och jag undrar nu om man behöver ha något...
Svar
3
· Visningar
309
Senast: Johannna1
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 199
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
276
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka