Vad har ni för djur, jobb och boende?

Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

vad ni har för djur, hur många osv.
2 katter, 1 marsvin, 1 hamster och två hästar, men den ena är ute på foder

vem som står för kostnaderna?
Jag står för alla kostnader

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jobbar som undersköterska och jobbar 85%

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor själv
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Jag har två katter som jag betalar själv.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Driver två caféer, heltid.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

Hemma bor jag ja! Etta på 46 kvm. Bara jag och katterna.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

2 hästar, hund, katt och kanin. Jag betalar å sköter allt utom min kära mor som tar handvom voffs på vardagarna + betalar hans försäkring och även fodret. Ändå känns han lika mkt som min hund. Fick honom då jag fyllde tio så inte mkt inkomster på den tiden direkt ;). Men kunde inte köpa hund förrän några år senare av ekonomiska och praktiska skäl. Men den som vill nått tillräckligt mkt för alltid det hon vill :).

80% men blir oftast närmare 100% pga extrapass. Ca 17-18 000 kr/månaden. Lite lite intäkter i form av inackorderade hästar. Men de pengarna går direkt till verksamheten för att kunna utveckla.

Bor hemma själv med alla djuren (utom hunden som jag hoppas kunna ta hand om mer om inte jobbet hindrade mig). Men jag vet att han har det prima å det är ju huvudsaken :).
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
En hund och en liten hamster. Vi delar på det mesta, men jag får ut betydligt mer i lön än min sambo så jag betalar för mer.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Ekonom på statligt verk, 100% med fri flex.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Haha, jag trodde jag var på senior och jag tänkte att frågan var lite konstig för den ålderskategorin.
Jag bor i eget boende sedan 10 år tillbaka, sambo.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Vi har en hund och ett akvarium på 170 - liter. Kostnaderna för djuren och alla övriga kostnader kring hemmet delar vi lika på.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Vi studerar båda två men jag jobbar även extra som tentavakt. Brukar kunna skrapa ihop mellan 20 - 30 timmar i månaden.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Sambo som sagt och vi bor i en hyresrätt.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
2 katter, jag står för allt själv.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Busschaufför, heltid.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor själv i en etta.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Två hästar, två katter och en hund. Jag är själv och betalar förstås själv. Den ena hästen ägs dock inte av mig och där står ägaren för försäkring.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Kör taxi på heltid.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Själv:).
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv.
Jag har två hästar, vilket egentligen inte riktigt var meningen. Jag hade min gamla ponny som var sjuk och ingen riktigt trodde att hon skulle klara sig, i samma veva fick jag erbjudande om att köpa en åring riktigt billigt och tog den. Jag trodde inte jag skulle ha mer än en häst, men den gamla klarade sig, så de blev helt plötsligt två. Den äldre hästen har jag haft i över tio år, och hon är mer "familjens" än min egen, unghästen (idag tre år) är bara min.

Vem som står för kostnaderna?
Mamma och pappa betalar hyran för den äldre hästen (i hyran ingår allt foder och strö och kostnader för uppehället), jag betalar samma sak för unghästen. Jag står för hovslagare, veterinär, försäkring och övriga kostnader själv. Jag betalar också alla kostnader för bilen själv, som är en nödvändighet för att ta mig till stallet.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag pluggar 100 %, sista terminen. Just nu skriver jag kandidatuppsats, vilket innebär att den tiden jag är i skolan kanske bara är ett par timmar en gång i veckan, men det är betydligt mer tid jag måste lägga på skolan hemma. Tidigare har jag varit i skolan två-tre dagar/vecka, lite beroende på kurs och lärare. Får jag bara ett jobb sen kommer jag självfallet betala hyran även för den andra hästen.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor kvar hemma. Jag hann aldrig flytta hemifrån innan jag började plugga på högskola, det har fungerat att bo så här mot att jag har kunnat ha hästarna. Dessutom är jag singel, så jag har bara mig själv och hästarna att ta hänsyn till. Det hade nog däremot inte gått att "flytta hem" igen om jag hade bott för mig själv innan jag började plugga.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag pluggar heltid och tar hela CSN :). Jobbar sällan extra men på sommaren jobbar jag heltid. Har inga djur men rider en häst en gång i veckan. Bor tillsammans med en kompis i en stor tvåa!
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jobbar natt som journalist, 80 procent, funkar fint pga all ob att jobba mindre. Har två hästar och en katt. Bor ensam i en liten bostadsrätt med billig månadsavgift.
Betalar allt själv.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Kl*

Jobbar heltid. Bor på jobbet i veckorna. Under helgerna åker jag hem til päronen (skilda). Har precis fått en hyresrätt nära jobbet inflyttning oktober.
Står för mina egna kostnader, betalar dock inget hemma då jag är där så pass lite egentligen.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

KL

Jag har 2 hundar och en häst som jag betalar själv. Jobbar heltid som arbetsledare, nu ska jag gå upp en position och om lönen blir mycket bättre kanske jag går ner lite i arbetstid. Bor ihop med min sambo i en bostadsrätt.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv.
Två katter och en hund.

Vem som står för kostnaderna?
Jag står för alla kostnader när det kommer till katterna, hundens kostnader står föräldrarna för. Men jag lägger gärna ut lite på leksaker/ben.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
För tillfället sjukskriven.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv
Singel, så själv i en tvåa med mina fyrbenta.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv.
6 hästar, 2 katter, 2 ormar, 3 hönor, 3 akvarier (300, 160 och 60 liter) finns planer på pilgiftsgrodor, kaniner, ankor, getter och får också, men vi kör uppstart på ett djurslag i taget. Det är lite knepigt att få till det bra direkt, hönorna behöver ha ett annat hus om vi ska ha kvar dem. Det blir för dyrt att värma det som jag byggde förra året.

Vem som står för kostnaderna?
Jag betalar allt kring hästarna själv, övriga djur går in i den allmänna konkursen.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Just nu föräldraledig, annars så pluggar jag heltid och jobbar extra får ut ca 5000 i månaden på terminerna och ca 25000 i månaden på sommaren. Min man jobbar heltid som ingenjör och drar det största lasset ekonomiskt tills jag pluggat klart. Jag jobbar som apotekare när jag jobbar.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv
Bor på en liten gård med man och son på 3 månader
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Kl

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
En häst (som min mamma äger på pappret, hon betalar stallhyra och försäkring och jag betalar skoningen)
Har precis köpt en ettårig häst som jag ska betala själv.
En hund och två katter, sambo och jag delar på kostnaden på katterna. (Hunden hade jag sen tidigare)
Även höns på gång nu, som vi kommer dela på.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Går i resursen i kommunen (hemtjänsten) 75 %, får fyllnadsjobba upptill 100 %. Till hösten får jag kanske gå tillbaka till timmar.
Sambo jobbar också inom vården 80 %, är kontaktkompis och jobbar natt extra.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Sambos. Har precis köpt en mindre gård.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Har en häst, som mina föräldrar äger och betalar för men det är jag som rider och tar hand om honom. Har inte råd att betala honom på studielån plus en varierande lön, mina föräldrar har sagt att de tar detta fram tills jag är klar.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag är student på heltid. Jobbar ibland på mitt gamla jobb som tågvärdinna och arbetstiderna varierar väldigt mycket. Har ganska fullt upp med både studier och jobb mellan varven så det blir en del.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor ensam i en 2;a, betalar allt förutom hästen själv.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Hund av mellanstor storlek, står för allt själv. En kostnad på cirka 1000-1200 kr i månaden (försäkring, foder, övrigt och bensinkostnad till hundvakt).

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jobbar inom djursjukvården, på stordjursidan. Väldigt varierande omfattning och alltid med kort varsel. Pluggar utöver det 150%.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor ensam, med hund i lägenhet. Ganska centralt i en mellanstor stad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
638
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp