Vad har ni för djur, jobb och boende?

Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?

Har en naken liten blandrashund och en hamster! Båda djuren är mina så jag står för kostnaderna.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?

Jobbar heltid (5-skift) på en gummiindustri, sambon blir arbetslös idag men får komma tillbaks då säsongen börjar om i början av Juli

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor i en hyresrätt, 3:a som jag delar med sambon!
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag bor i lägenhet, 2:a, med sambo och två hundar (shih tzu). Har även en häst.
Hundarna är mina, fast ändå våra om ni förstår ;). Jag har stått för inköp, vet kostader, försäkring mm samt har huvudansvaret för promenader, hundvakt och sådär. Sambo går också ut med dom, köper någon hundmatsäck ibland, tuggsaker och koppel och sånt ibland också (fast det är mest jag som köper eftersom jag är mer pryltokig).
Hästen står jag för helt själv. Har henne billigt hos bekanta och för tillfället tränar vi inte så kostnaderna för henne är inte så höga just nu. Strax under tusenlappen för stallhyra+försäkring varje månad. Sen tillkommer ju vaccinationer, skoning, och veterinärvård om det behövs. Och lite nya hästprylar blir det ju då och då förstås.

Jag har precis börjat jobba 75% natt inom hotell & restaurang och det passar mig perfekt. Har tidigare arbetat på Ica och som undersköterska (och det ska jag antagligen jobba lite extra som då och då).
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv.

Vi har en hund.


Vem som står för kostnaderna?

Jag betalar det mesta, sambon betalar en del. Vi betalade halva var när vi köpte honom.


Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?

Jag studerar heltid på universitet, dock inte mycket schemalagd tid. Min sambo jobbar heltid.


Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

Jag, sambon och hunden bor i en etta.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna? Har två hundar och några möss. Jag betalar allt själv, ibland köper mamma nåt till hundarna men då är det ju sånt hon tycker dom ska ha, inte så att hon betalar för maten. Även om hon skulle göra det om det behövdes.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni? Jag är sjukskriven och arbetstränar ca timmar per vecka

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor i bostadsrätt, en etta, själv
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Jag har två katter, en häst och planer på att skaffa en (stor) hund. Katternas försäkringar betalar jag (de är från början mina) men deras löpande kostnader (strö, mat och eventuella läkemedel) betalas från gemensamma kontot som jag och min sambo har. Hästen betalar jag delvis och resten betalar min mamma (som även är ägare) efter överenskommelse. Den planerade hunden blir ett gemensamt inköp där kostnaderna delas efter förmåga med min sambo.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag läser på heltid vid universitetet och jobbar även extra inom vården (snittar ca 20 tim i månaden under terminerna samt 80% under 8 veckor på sommaren).

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor i en tvåa med min sambo i utkanten av Göteborg.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
3 marsvin, vi delar på kostnaderna. Lånar grannens hund ibland men han kostar mig inget förutom motion:D
Rider med, kostar mig allt från 0 kr till ca 500 kr beroende på om jag köper busskort eller cyklar.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Arbetslös, går dock på timmar som undersköterska så allt i från heltid till inget.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

Bor med sambo i en större 3a=)
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Inga djur, är frisör men för tillfället sjukskriven pga flera skador/anledningar. Bor med min sambo i en rätt liten 2:a
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

vad ni har för djur, hur många osv
Jag har en katt

vem som står för kostnaderna?
Jag står för alla kostnader

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Heltidsjobb på kattpensionat

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor i en trerumslägenhet på 80 kvadrat med min sambo
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
En golden retriever på 1,5 år :)


Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
100 % som sjukgymnast

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?


Bor själv i en 1,5a
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Två katter och två hästar. Hästarna står uppstallade och är endast mina, jag står för allt. Katterna äger vi en var och delar kostnaderna, vården och myset ganska lika.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Timvikarie på en plastfabrik, ca 40 h/månad en bra månad. Pluggar heltid så har CSN med fullt lån.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor i en lägenhet med min sambo. En trea ca 80 kvm i liten ort.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad har ni för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Jag har en katt och en kanin. Betalar för dem själv nu när jag jobbar. När jag var yngre och gick i skolan hjälpte mamma till.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag jobbar som djurskötare på en mjölkgård.:) 100 %.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor hemma fortf. hos min mamma, i hus.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Jag har två katter hemma och 2 hästar som jag äger i stallet. Jobbar heltid, kväll + dag. Betalar för djuren själv. Bor ensam med katterna i lgh i en tvåa.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Tre, eller egentligen fyra, hästar, en hund och två katter. En av hästarna är utlånad på foder och de andra tre bor hos mig. Mina föräldrar betalar allt förutom träningar och tävlingar. (Ja, jag är privilegierad.) För hunden och katterna betalar jag själv.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Studier på heltid på Juristprogrammet samt jobb som kriminalvårdare. (Både anstalt och häkte.) Brukar vilja jobba ca 60 timmar per månad och heltid under sommarlovet.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Jag bor i ett radhus, i en stor (104 kvm) 3:a. Dottern bor växelvis hos mig och hennes pappa.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Knapp
vad ni har för djur, hur många osv.
Jag har två hästar och två katter. Men ponnyn är hos fodervärd och unghästen på bete.

vem som står för kostnaderna?
Jag

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Heltidsjobb som djurskötare på lantbruk. Har alltid delade turer vilket är perfekt när man har häst (rider inga av mina egna men rider ett par andra hästar)

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor själv i hus
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
En häst, på deltid kan man säga. Betalar ingenting på honom, mina föräldrar tar hela den kostnaden.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jobbar heltid.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor i en liten tvåa själv för tillfället, ska bli sambo till hösten om allt går som det är tänkt. Då kommer vi nog dela kostnaderna för mat, allt på lägenheten tar nog jag.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
Två hundar (en 30 kg, en 13 kg), en katt, två kaniner. Vi delar på kostnaderna för djuren. Försäkringarna står på mig och dras visserligen från mitt konto på autogiro, men vi har gemensam ekonomi även om vi har olika konton.
Oftast betalar även jag maten då jag köper sånt på mitt jobb, utom till kaninerna.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Djursjukskötare (snart leg.), 60%. Sambon är student. Dvs vår inkomst är inte direkt jättestor, särskilt inte som vi renoverar hus. Men vi klarar oss.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Sambo, bor i hus med 2500 kvm trädgård.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?

Har fyra hundar och en katt. Tre aktiva sällskapshundar som tävlar ibland, en väldigt aktiv tävlingshund. Som med allt annat går alla deras kostnader in i min och min mans helt gemensamma ekonomi (alla pengar in är våra, alla kostnader in är våra).

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?

Jobbar heltid på kundservice på ett elnätsbolag. Min man jobbar heltid som linjemontör/fjärrvärmetekniker.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?

Bor i köpt hus med min man.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Funderade lite på vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
8 tamråttor, 2 möss, 2 kaniner och en hamster. Betalar själv.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Jag är förtidspensionär

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor själv
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Vad ni har för djur, hur många osv och vem som står för kostnaderna?
1 häst, 3 undulater. Jag står för hästen förutom att pappa är en snäll sponsor av försäkring. Undulaterna delar vi väl på men de kostar ju inte så mycket.

Vad jobbar ni med, hur mycket jobbar ni?
Både jag och min sambo pluggar på heltid. Jag jobbar även extra ca 30%.

Bor ni hemma eller själva, sambo osv?
Bor i bostadsrätt med sambon. Landar på ca 2500 i månaden var.
 
Sv: Vad har ni för djur, jobb och boende?

Sambon jobbar skift på en pappersfabrik. Jobbar intensiva 3 veckorsperioder med förmiddag (6-14), eftermiddag (14-22) och nattpass (22-06) och är ledig antingen 10- eller 17-dagar (varannan gång)

Jag jobbar numera som timvikarie i hemtjänsten. Har olika arbetstider men mest normalt är 7-12 och 16-22, ibland delade turer med just dom passen på samma dag. Jobbar väl mer eller mindre varje dag.

Vi bor tillsammans på en mindre hästgård som vi hyr för tillfället för eventuellt köp i framtiden.

Jag har 1 gammal ridtravare som jag står för själv, hon står just nu kvar i stallet där jag hyrde in henne i höstas innan vi skaffade gård, hon fick stå kvar med min systers häst eftersom det bara fanns 1 hage på gården där vi har kallblodstravaren som ska användas till trav (tränar han själv, ingen lämplig häst för gamla hästar att dela hage med...) där jag/sambon/svärföräldrarna och 2 till är delägare på där vi delar på kostnaderna (de betalar 700 kr/månad).

Har då lånat en häst som sällskap till kallblodet och där står jag för spån/grovfoder och ägaren betalar kraftfoder (äldre häst) och verkning.

Jag ägde en hund när vi blev i lag, skaffade en till nu när vi flyttade till gården så de har sällskap av varandra och där delar vi på fodret, jag betalar försäkringarna då det är "mina intressen", skaffade katt tillsammans nu och där delar vi också på fodret då det går på matkontot så att säga :D

Sen tänker vi inte skaffa några fler djur. Sällskapshästen kommer återgå till ägaren emot hösten OM jag har kvar kallblodstravaren, han är nämligen en satsning, kanske inte ens fungerar som tävlingshäst. Säljer vi kallblodet åker sällskapshästen såklart hem samtidigt. Blir vi kvar på gården flyttar min gamling och systers häst upp efter betet och då behövs inte sällskapshästen längre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
638
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp