Vad har ni för bädd?

Sv: Vad har ni för bädd?

Just nu har vi fint spån. Typ som avfall från sågar och liknande, luddig förklaring, jag vet. Jag hatar det och föredrar egentligen torv då det är lättast att mocka i och är väldigt mycket drygare men när man får tag på spån i princip gratis är det väl bäst kanske.

I år blir det en torvbädd underst och spån ovanpå det.
Förra året vard et bara torv.
Har även haft halm.

vi har spån underst med halm ovanpå till de stora hästarna. fungerar skitbra:) då har hästarna någonting att göra samt mjukt, skönt och värmande att ligga på. till de små hästarna har vi bara spån med lite halm att förströ sig med.

fungerar super att mocka. trodde tidigare att halm var jobbigt att mocka i, men det var itne mycket värre än bara spån.

Har nu spånbädd eftersom pållen inte längre tål halm. Får en kaka halm varje dag som tilltugg.
Lägger in en spånbal i veckan.

*har inte läst igenom tråden*

Har halm, det klart bästa enligt mig. Ser alltid fräscht ut, lätt att mocka och hästarna har lite att pilla med och sen tar vi egen halm så det blir ju inte så dyrt heller. Hade torv ett par år och usch säger jag bara, blött och kladdigt efter ett tag och såg allmänt trist ut, Nej tacka vet jag halm :love: :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 697
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: super
·
Foder & Strö Behöver tips och råd med vad jag ska använda för strö till min valack som kissar mycket inne. Vill gärna ha något som är så...
2
Svar
20
· Visningar
2 723
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010