jag kan inte det då jag inte orkar läsa igenom alla ridsport sen 03 jan. men det var i ridsport.
Då stämmer inte det, för jag läser varje nummer väldigt noggrant så det där har du tagit ur luften.
vet jag om jag får svagare ben av strumpor? nä. jag har ju dem alltid på mig.
/jenny
På nätterna, på morgonen, på sommaren?? Knappast
Att medelåldern på häst är runt 7-8 år har nog inget med benskydd att göra lilla vän, ett benskydd eller en linda kan inte på något sätt påverka hästens hållbarhet.
Många många olyckor sker i hagen, där hästen bryter benet, får benen avsparkade etc, jag tror nog inte att det heller har med benskydd och lindor att göra.
Jag har 4 hästar varav en i svår fälttävlan som är 12 år, han har aldrig varit halt eller haft några skador trots då att han har benskydd på sig varje dag.
En annan är 10 år tävlat Medelsvår A fälttävlan och mycket hoppning har heller aldrig varit halt eller skadat trots bensskydd varje dag.
häst nr 3 10 år Medelsvår B fälttävlan och mycket hoppning inte heller han har varit halt eller skadad trots benskydd varje dag.
Häst nr 4 är 9 år (fullblod) rids bara hemma än så länge med benskydd och inte heller hon har varit halt eller skadad.
Jag tror du har en enorm övertro på vad benskydd och lindor gör egentligen, det finns inte en linda eller ett benskydd i världen som man använder till ridning som kan stötta upp leder,ligament och senor, så bra (dåliga) är dom inte.
Jag vet inte hur du brukar spänna dina lindor och benskydd men på det sättet som du verkar tro att dom fungerar skulle jag nog avråda dig från att använda dom helt eftersom det är ganska uppenbart att du inte riktigt har förstått hur dom faktiskt skall sitta.