Vad har jag hittat??

Oj, det var modigt. Jag hade precis som @pepp gett tillbaka grejerna, det var ju solklart vem som hade tagit drogerna om de inte kom tillbaka till ägaren. Och folk kan göra totalknäppa grejer om någon "snor" deras droger.
Sen hade jag kunnat ringa soc ändå om det gällde en underårig person.
Det är väl inte solklart? Om man hittar någonting som någon annan tappat så är det ju inte solklart att man hittat allt?

Om det är modigt att göra så, då innebär det ju att det är fegt att göra tvärtom och lämna tillbaka grejerna. Jag kategoriserar det inte så, för mig handlar det inte om mod utan om vad som är rätt och fel enligt min kompass - - och att jag ska kunna leva med mig själv. :)

Jovisst, fast de potentiella konsekvenserna känns i detta fallet så stora att det inte är värt att inte ge tillbaka grejerna. Sen kan man ju ringa polis eller soc ändå, men jag vill inte sätta mig i den sitsen att någon som tar droger tror att jag har snott droger från hem. Missbrukare är ju inte kända för att vara varken lugna eller rationella när det kommer till deras missbruk.

Det är väl inte solklart? Om man hittar någonting som någon annan tappat så är det ju inte solklart att man hittat allt?

För en missbrukare kan det gott och väl räcka för att göra det solklart vem som tagit drogerna. Missbrukare är inte rationella när de kommer till deras missbruk.

Jovisst, fast de potentiella konsekvenserna känns i detta fallet så stora att det inte är värt att inte ge tillbaka grejerna. Sen kan man ju ringa polis eller soc ändå, men jag vill inte sätta mig i den sitsen att någon som tar droger tror att jag har snott droger från hem. Missbrukare är ju inte kända för att vara varken lugna eller rationella när det kommer till deras missbruk.
Isf är det ju ännu bättre att lämna allt till polisen så får ägaren hämta sina saker där.

Jag har ingen som helst koll hur nåt sånt ser ut. Kan väl verkligen inte vara ensam om det :confused:. Lärde mig det inte i skolan, inte sett mer än olika pulver i Gränsbevakarna Australien.
Apropå Gränsbevakarprogrammen, jag är lite fascinerad över hur ofta de har rätt. T.ex.
*vitt pulver*
"Det här är nog kokain"
Så testar det och det visar sig vara kokain.

*annat vitt pulver*
"Det här är säkert efedrin"
De testar och det är efedrin.

Osv

LSD brukar komma på pyttesmå papperslappar. De få jag har sett har varit vitt lite tjockare papper med små motiv på. Förvaras helst inuti aluminiumfolie som ljusskydd och i frysen för temperatur så känns osannolikt att det är det.

Hasch säljs inte i utkavlade lövtunna bitar, som tidigare nämnts.

Jag tycker att det där ser ut som provpåsar med ögonskugga eller något annat helt oskyldigt.

Hahah found it!!! @pepp

Google alltså.

Påsen i sig ser ut sådär!

http://smallplasticbaggies.com/images/1391925782970-686142876.jpeg

1391925782970-686142876.jpeg

LSD brukar komma på pyttesmå papperslappar. De få jag har sett har varit vitt lite tjockare papper med små motiv på. Förvaras helst inuti aluminiumfolie som ljusskydd och i frysen för temperatur så känns osannolikt att det är det.

Hasch säljs inte i utkavlade lövtunna bitar, som tidigare nämnts.

Jag tycker att det där ser ut som provpåsar med ögonskugga eller något annat helt oskyldigt.
Provpåsar med ögonskugga? Hur ofta har man Provpåsar med ögonskugga i zipline påsar?

Jag har ingen som helst koll hur nåt sånt ser ut. Kan väl verkligen inte vara ensam om det :confused:. Lärde mig det inte i skolan, inte sett mer än olika pulver i Gränsbevakarna Australien.
Okej, jag trodde att nästan alla hade koll på sånt. Men sen är jag väldigt intresserad av samhällsfrågor, varit tillsammans med en polis och läst en del om substanser i skola /högskola.

Okej, jag trodde att nästan alla hade koll på sånt. Men sen är jag väldigt intresserad av samhällsfrågor, varit tillsammans med en polis och läst en del om substanser i skola /högskola.
Droger tror jag de flesta har läst om i skolan, men dels så är det väldigt länge sedan jag gick i högstadiet och dels var det ett väldigt litet problem där jag växte upp även om det förekom hasch i en del kretsar. Majoriteten av mina jämnåriga nöjde sig med att tjuvröka tobak och sno ur föräldrarnas barskåp, i mitt föräldrahem förekom knappt något av det då pappa var absolutist. Jag hade klasskompisar som på fullt allvar trodde att man blev full av att blanda albyl och Rose's Lime. :laugh:

Menar ni att ni skulle ringt polisen? Ok om jag hittade 5 kg kokain i en sportbag i Vasaparken hade jag ju gjort det ;) men om det rörde sig om mängd motsvarande eget bruk och myndig individ trädde fram som innehavare?

Menar ni att ni skulle ringt polisen? Ok om jag hittade 5 kg kokain i en sportbag i Vasaparken hade jag ju gjort det ;) men om det rörde sig om mängd motsvarande eget bruk och myndig individ trädde fram som innehavare?
Nej, jag hade inte ringt utan lämnat in det till polisen när jag hittade det. Det är vad jag gör med hittegods, jag har det inte liggande hemma om jag inte vet vems det är.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Typexempel är säkerhetsprövning av något slag, men jag tänker att det är mer utbrett än så, därav den mer allmänna frågan. Med ”behövt”...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
12 200
Senast: Angel
·
Samhälle Huuur kan det fortfarande vara en grej folk tänker vad gäller brott, oavsett om det gäller sexuella övergrepp, våld i nära relationer...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 097
Senast: anonymys22
·
Kropp & Själ Det är ju populärt med olika mjuka "gele"leksaker, men jag letar efter en specifik sådan! Jag råkade för en tid sedan på en loppis...
Svar
5
· Visningar
399
Senast: escodobe
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka