Vad har era katter för hem?

malumbub

Trådstartare
Som rubriken lyder; Vad har era katter för hem?
Inget bestämt eller har de egna slott? Bara en bädd eller riktiga lyxgrejer med klätterställning och allt? Var har ni köpt hemmen?

Letar efter ett bo till två underbara katter och funderar lite på vad det finns för olika alternativ, så tipsa gärna! OCh har ni bilder så kasta jättegärna in dem här!

Sv: Vad har era katter för hem?

Mina missar har ett stort golv-till-tak-klätterträd med hus i. Sen har dom en leopardbädd och en hängpyramid jag sytt själv:D

Jag har ett golv-till-tak-klätterträd och jag har spikat upp hyllor på väggarna till katterna.
klattertrad.jpg

Jag har alla transportburar framme och de brukar ligga och sova i dem och så har jag en handduk liggandes under en lampa i badrummet... också väldigt poppis.

Inte så märkvärdiga saker, men populära.

Fiffigt!
Det där ska jag komma ihåg och kanske låna lite av...

Jag sitter tyvärr inte på min egen dator och är inte hemma (hälsar på päronen) men kan fixa när jag kommer hem igen.
Har köpt trädet på Hornbach skitbilligt (650 kr) det är inte superstadigt men jag har satt fast d i soffan och väggen så nu vickar det inte och katterna äääääälskar d:D

Mina katter har en 4:a rummare. Men eftersom att dom är generösa och givmilda så låter dom oss bo här oxå.

F'låt. Kunde inte låta bli.

Gustav tror nog att det är han som äger hela huset. Han har tagit över sängar, soffor och fåtöljer. Priset tar han när han slänger sig raklång i tresitsaren och jamar och viftar lite lojt på svansen bara man närmar sig. Så nej, han behöver inget eget slott.

Fast han har ju sina favoritställen - inuti en ihoprullad madrass på vinden samt uppepå ryggstödet på en av sofforna i vardagsrummet. Där har han stenkoll så inget smiter förbi obemärkt genom kattluckan eller traskar över hans ägor.

He, he. Tänkte just skriva att våra odjur har en hel villa som vi bekostar åt dem. Som tack gör kattungen konfetti av en toarulle just nu, när hon inte slår sönder porslin, strimlar blommorna, morrar och fräser åt hundarna eller försöker ta nacksving på den vuxne hannen. :angel: Enda som uppför sig någorlunda är den äldre kattdamen som sitter bredvid skärmen och tvättar sig. :love:

skippy har en ställning med hus klätterpelare o flera våningar modell lyx, han sover helst i huset eller högst upp på platån. Han river bara på klöspelaren, duktig kisse ;)
Den är inköpt på Sharpman.

hihi, min katt har en klösbräda, och så har han en egen låda i hallgarderoben med leksaker, godis, koppel, m.m

han sover på sängarna:D

våra katter är i hela huset och vi har även en stor klätterställning till dom och vi har tillochmed en egen säng till dom och hundarna som dom sover i på dagarna, när jag fick en ny säng så fick dom min gamla :rofl:

haha, man kan då säja att lilla Bella har tagit över lägenheten. Hon sover på balkongen, på fönsterkarmen utanför fönstret, i soffan, i en korg på bordet, på våra sängar, ja överallt där hon känner för det. däremot har hon en fin klöspelare med hus som hon inte använder...snäll katt. hunden har också sina ställen överallt.

Mina har inget speciellt. Ett klätterträd från golv till tak som jag fått av tanten i djuraffären...några leksaker kan jag inte ha för då äter hunden upp dom. Smulan har en hörna på blombrädan bakom gardinen där hon sover på min gamla tjocktröja, Bellman sover där han tycker det är mysig, oftast på videon..och kattmamman oftast i sin plastback från Goman med sina små ;)...

Min mamma har ett helt rum i sin lägenhet(sedan brorsan flyttade ut) som är katternas speciella lekrum, där inne finns en plasttunnel, hyllor att hoppa på, diverse råttor, skosnören och hopknycklade pappersbollar, hårsnoddar m.m.

Mina katter har en 4:a rummare. Men eftersom att dom är generösa och givmilda så låter dom oss bo här oxå.
:rofl:

Herrarna här bor i en tvåa. De sover i köksfönstret, vardagsrumsfönstret, en bädd under köksbordet (knappt använd) en pläd i kökshörnet, köksstolarna, dörrmattan, skrivbordsstolen, fåtöljerna och soffan. Matte och husse har tillåtelse att sitta i den ena fåtöljen och ena halvan av soffan. I den andra fåtöljen bor Tröjan (= snuttefilt, var mattes en gång i tiden men är nu så nerhårad att hon har insett att den aldrig går att återställa :p ) och där gosar man och tvättar sig. I halva soffan ska soffkuddarna vara staplade som ett "bo" med väggar och tak så att man kan sova där på dagen. Matte och husse försöker få ha sovrummet ifred. Annars tycker missarna egentligen att även sängarna är deras att ligga i och under, liksom garderoberna.
Kattburen brukade stå framme förut, men den är inte intressant att sova i längre.
De har givetvis en klöspelare och planer finns på att införskaffa ett klätterträd golv till tak med hyllor och koja. Kan nog bli kul. ;)

Det ligger lite fleacefiltar utlagt på olika ställen i lägenheten där de gillar att ligga. Bl a på en hylla i hallen...annars är katterna duktiga på att hitta sina egna platser ändå.
En dag hade en av katterna gått in och lagt sig i kaninburen... ingen jätte bra idé då vår kanin är ganska revir känslig. :crazy:

Köpte en liggvagga till elementet...men det är ingen som är speciellt förtjust i.

Våra katter har otaliga puffar att ligga i. Dessutom 2 klätterträd upp till tak och en som är 120 cm hög.

Annars ligger de i sängen, en hylla ovanför mitt skrivbord/i garderoben/ Hård trästol mm.

De ligger helst där man inte vill att de ska ligga, och skiter i alla dyra sängar/bäddar man köper åt dom. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar