Vad har en uppfödare för rättigheter?

Chambery

Trådstartare
Någon som föder upp hundar, privat eller företag, och säljer valparna, när försäljningen är genomförd finns det då någon lag eller liknande som kan påverka om köpet ska gå tillbaka?

Läste lite om att det tydligen fanns någon "parasit" eller liknande som ibland hittades i kullen och då är/var det uppfödarens skyldighet att ta tillbaka alla valparna och betala tillbaka pengarna, hur går detta till och hur behandlar man valparna för det?

Vad har man för rättigheter som säljare?
Tack för svar.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 977
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat